Business Outlook 2020

Podravka dulje od 70 godina uspješno odgovara na sve tržišne izazove u više od 60 zemalja

'Zadovoljstvo naših radnika temelj je uspjeha i razvoja Podravke' - istaknuo je predsjednik Uprave
Radnici Podravke
 Podravka

Podravka, kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Europi, već više od 70 godina uspješno odgovara na sve tržišne izazove u više od 60 zemalja svijeta na pet kontinenata. Da kao vodeći prehrambeni brend u regiji ide u pravom smjeru kad je riječ o razvoju poslovanja te da već desetljećima uspješno gradi i njeguje povjerenje, kako kupaca tako i svojih zaposlenika, potvrđuju i izvrsni poslovni rezultati.

Nakon što je 2018. bila jedna od najuspješnijih poslovnih godina u dugogodišnjoj povijesti kompanije, pozitivni poslovni trendovi nastavljeni su i u ovoj godini. Tako je u prvih devet mjeseci 2019. koprivnička kompanija ostvarila rast prihoda od prodaje za 160,2 milijuna kuna, odnosno 5,2 posto, a neto dobit je iznosila 194,3 milijuna kuna, što je čak 4,5 posto više u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

- Kada promatramo rezultate poslovanja Grupe Podravka, moramo istaknuti činjenicu da, unatoč značajnijem izdvajanju sredstava za unapređenje statusa i položaja naših radnika te rastu inputa proizašlih iz trendova na globalnom tržištu, nastavljamo s vrlo uspješnim poslovanjem i u ovom dijelu godine. Namjera nam je da i u sljedećem razdoblju te sve uspješnijim rezultatima kompanije adekvatno participiraju i naši radnici, i to daljnjim poboljšanjem njihova standarda. Osim toga, predstoji nam i značajan tehnološki iskorak i modernizacija kompanije, posebno u segmentu prehrane, a s ciljem podizanja naše konkurentnosti na sve zahtjevnijem međunarodnom tržištu - istaknuo je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke.

Na pozitivno kretanje prihoda od prodaje, ali i ostalih poslovnih rezultata, između ostalog, velik je utjecaj imao i rast dvaju glavnih poslovnih segmenata. Najveći prehrambeni segment, segment Kulinarstva, tako je u prvih devet mjeseci ove godine ostvario 2.550,3 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je povećanje od 111,3 milijuna kuna u odnosu na usporedno razdoblje 2018. godine. S druge pak strane, farmaceutski segment poslovanja također je bilježio rast, i to od 7,7 posto, čime su njegovi prihodi od prodaje dosegli razinu od 688,2 milijuna kuna.

Kada se pogledaju ostvareni prihodi od prodaje po regijama, najveći relativni porast zabilježen je u zemljama istočne i zapadne Europe, a u prekooceanskim zemljama taj je rast iznosio 9,1 posto. Adria regija, kao najznačajnije tržište kompanije, nedvojbeno je ostvarila najveći apsolutni rast prihoda od prodaje, i to u iznosu od 106,8 milijuna kuna. Ostvarenje ovih iznimnih poslovnih rezultata može se pripisati rastu prodaje profitabilnog asortimana uz istodobnu kontrolu operativnih troškova.

Osim dobrih poslovnih rezultata, tajna uspjeha ovog domaćeg diva krije se i u temeljnim vrijednostima, odnosno kreativnosti, povjerenju, strasti, zadovoljstvu potrošača i izvrsnosti, koje kompanija ugrađuje u svaki proizvod i brend. Neizostavan segment njihova uspjeha ujedno je i njegovanje dobrih odnosa sa zaposlenicima, dobavljačima, partnerima i kupcima. Zadovoljstvo zaposlenika te njihovu lojalnost i predanost poslu u Podravki smatraju svojim najvećim uspjehom.

Kao i u svakoj kompaniji, pa tako i u ovoj, radnici tvore njezinu bit i identitet, a zadovoljan i motiviran djelatnik jedan je od glavnih skrivenih aduta svake tvrtke.

Podravka zato već godinama kontinuirano radi na unapređenju radnih uvjeta za 6854 svojih zaposlenika. Zbog toga je Uprava ove godine odnijela odluku o isplati bonusa svim radnicima Podravke i Belupa u iznosu od 1.000 kuna za njihov doprinos izvrsnim poslovnim rezultatima. Za ovo već treće nagrađivanje zaposlenika kompanija je ove godine izdvojila gotovo 15 milijuna kuna.

- Vjerujemo da ćemo i u idućem razdoblju nastaviti s pozitivnim trendovima poslovanja na svim razinama, a to znači i daljnje poboljšanje statusa naših radnika. Njihovo zadovoljstvo temelj je uspjeha i razvoja Podravke - istaknuo je Marin Pucar.

Uz nagrade, od početka ove godine primjenjuju se i druge mjere potpore djelatnicima poput povećanja osnovice plaće i fiksnog dodatka, uplate štednje u treći mirovinski stup, povećanja jubilarne nagrade te povećanja uskrsnice.

Da u kompaniji, osim zaposlenicima, veliku pozornost posvećuju i svojim brendovima i proizvodima, svaki dan svjedoče lojalni potrošači, ali i duga tradicija pripreme najpoznatijeg dodatka jelima, Vegete. Njezina bogata povijest počela je još 1959. godine u Podravkinu istraživačkom laboratoriju pod vodstvom profesorice Zlate Bartl, znane kao "Teta Vegeta". Danas, 60 godina kasnije, ovaj brend potiče kreativnost u brojnim kuhinjama, ali i među potrošačima "dizajnerima" koji su imali priliku sudjelovati u natječaju izrade nove originalne etikete. U povodu toga je na Podravkinu adresu pristiglo više od 32.000 crteža iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Sjeverne Makedonije, ali i Australije, Austrije, Belgije, Bugarske, Danske, Finske, Njemačke, Francuske, Irske, Italije, Slovenije, SAD-a, Nizozemske, Švicarske, Švedske, Kosova, Kanade, Grčke te Norveške. Za svoj trud i rad, onih 60 najkreativnijih osvojilo je vrijedne nagrade, dok su sve dizajnirane etikete otisnute na staklenkama popularnog dodatka jelima i u konačnici su završile na policama trgovina diljem svijeta.

Vegeta tako već desetljećima osvaja srca svojih korisnika i osluškujući njihove prehrambene potrebe i preferencije prilagođava se zahtjevima pojedinih nacionalnih kuhinja te prati najnovije nutricionističke trendove. Tako se u Australiji pod ovim brendom mogu pronaći juhe u tekućem obliku, a dehidrirane juhe, primjerice, putuju u Dubai i Rusiju. S druge pak strane, na policama američkih trgovina nekoliko je vrsta tekućih bujona, lokalno poznatih pod nazivom "broth". Istodobno, na domaćem tržištu Vegeta je zakoračila u svijet monozačina, bez kojih je svako kuhanje nezamislivo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 03:03