Michal Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca, vjeruje da taj dalmatinski trgovački lanac ima prostora za rast i da isto vrijedi za hrvatsku trgovinu.
Novi čelnik omiškog lanca s dugogodišnjim iskustvom u trgovačkoj industriji koje je stekao, objašnjava nam, upravljanjem u najvećim trgovačkim lancima u Poljskoj, kao što su "Biedronka", "Żabka" i "POLOmarket", ima široko znanje o funkcioniranju različitih formata trgovina, od mini marketa do velikih supermarketa, piše Slobodna Dalmacija.
O trgovini je skloniji razgovarati nego o planovima investitora. Podsjetimo, poljski Enterprise Fund VIII kojim upravlja Enterprise Investors u svibnju je kupio omiški lanac od njezina osnivača i vlasnika Josipa Milavića.
Vrijednost ugovora o preuzimanju kompletnog vlasničkog udjela u Studencu nije objavljena, a taj je poljski fond u ožujku postao vlasnikom 65 posto udjela u zagrebačkom proizvođaču pekarskih i slastičarskih proizvoda Pan-Peku.
Dvije hrvatske tvrtke malen su dio portfelja Enterprise Investorsa koji na svojim internetskim stranicama navodi da je investirao 1,9 milijardi eura u 143 tvrtke diljem središnje i istočne Europe, prenosi Slobodna Dalmacija.
Trebamo još zaposlenih
Prošlogodišnja dobit Studenca iznosila je 86,8 milijuna kuna, što je bilo 43 posto više nego godine ranije, a po toj je navedenoj dobiti Studenac bio među 50 najboljih tvrtki u zemlji. Ima li i koliko prostora za rast tvrtke?
- Da, još uvijek postoji prostor za rast! Prema našemu mišljenju koje smo formirali temeljem različitih analiza i promatranja te prema iskustvima drugih zemalja, hrvatsko maloprodajno tržište još uvijek nije zasićeno, dapače, daleko je od toga.
To, naravno, ovisi o određenoj regiji i njezinu potencijalu, ali smatramo da još uvijek postoje područja s velikim potencijalom za rast - u onima u kojima smo prisutni i u onima u kojima još nismo. Trenutačno postoje brojni regionalni lanci koji pokrivaju vrlo mali broj stanovništva i mali broj nacionalnih lanaca.
Ta činjenica nam govori da tržište još uvijek nije dovoljno razvijeno te da su mnoge promjene pred nama. Mi svakako želimo biti dio tih promjena i iskoristiti priliku za budući rast.
Ono što nazivamo potencijalom za rast nije samo organsko širenje, već i rast prodaje zbog prirodne potražnje potrošača u postojećim trgovinama.
Studenac ima oko 2700 zaposlenih i više od 360 marketa i supermarketa. Zaposleni strahuju za radna mjesta, osobito oni u Zagori i priobalju, navodno je jedan market u Zagori zatvoren. Hoće li biti otpuštanja i zatvaranja trgovina?
- Imamo 2700 zaposlenika, želimo i planiramo imati više. Broj zaposlenih će rasti usporedno s našim razvojem. Povećat će se broj ljudi u trgovinama, sjedištu tvrtke i skladištima, što znači da ćemo postati jedan od najvećih poslodavaca u Dalmaciji.
Spremni smo na to i svjesni smo odgovornosti te ćemo se truditi da zaposlenici budu sretni i ponosni što su dio Studenca jer su upravo ljudi veliki dijelom zaslužni za uspjeh naše tvrtke.
Želimo nastaviti putem kojim se krenulo početkom devedesetih godina s velikim poštovanjem prema svim našim zaposlenicima, poslovnim partnerima i lokalnim društvima.
Međutim, zatvaranje trgovina normalna je pojava u ovoj industriji. Oslanjamo se pretežno na dugoročne ugovore o najmu koji se ne mogu uvijek produžiti pa u rijetkim slučajevima moramo razmišljati o alternativama na lokalnom tržištu i potražiti drugu trgovinu u susjedstvu.
Kakve su plaće zaposlenih u Studencu i planirate li ih mijenjati? Kakve su te plaće u odnosu na poljske i one u EU-u?
- Trenutno stanje naših plaća u skladu je s današnjim stanjem plaća u maloprodajnoj mreži. Svaki trgovački lanac mora biti svjestan zahtjeva tržišta i alternativa koje su zaposlenicima na raspolaganju.
Iz vlastitog iskustva znam da izbor poslodavca ne ovisi samo o novcu, nego i o drugim važnim čimbenicima: atmosferi u kompaniji, stanju tržišta i mogućnostima razvoja. Ne želimo biti poželjni poslodavac samo zbog novca jer nudimo puno više od toga.
Teško je usporediti prosječne plaće među zemljama, takva usporedba ne govori nam ništa s obzirom na različite troškove života u zemljama.
No, ako govorimo o kupovnoj moći, znamo da je ona veća u Poljskoj i drugim zemljama EU-a nego što je u Hrvatskoj.
Širenje u Istri
Što kupci, a što zaposlenici mogu očekivati od novog vlasnika tvrtke? Kako bi trebao izgledati Studenac za pet godina, gdje će sve biti prisutan, najavljuje se širenje u Istri.
- Naravno, želimo otvoriti nove trgovine. Istra kao regija s vrlo visokim potencijalom može biti jedan od smjerova našeg širenja. Vjerujemo da su lokalni kupci i turisti dobar temelj za naš razvoj, a Studenac kao snažan brend dobro se snalazi i prilagođava takvom tržištu.
Dio našeg razvojnog plana je postavljanje kupca na prvo mjesto. Želimo prilagoditi ponudu upravo njemu kako bismo ispunili njegova očekivanja, što znači da ga moramo bolje razumjeti: njegove potrebe, aspiracije prema hrani, kupovne navike i buduća očekivanja.
Želimo iskoristiti prednosti naše prisutnosti i ponuditi kupcima raznovrsnu i kvalitetnu ponudu. Daljnji razvoj tržišta uvijek donosi mogućnosti i prilike za profesionalni razvoj zaposlenika i naša je želja da im to osiguramo. Želimo da Studenac bude radno mjesto na koje ljudi dolaze sa zadovoljstvom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....