Osim turizma, koji se u javnosti često spominje kao najpogođeniji sektor pandemije korona virusa, čini se kako unatoč online prodaji ni trgovine, prije svega mode i luksuznih dobara, nisu imune na ovu krizu.
Tako bi poslovanje modnih kompanija i onih luksuzne robe diljem svijeta samo ove godine moglo potonuti za čak 30 posto, dok bi se prihodi od prodaje mogli smanjiti za 40 posto, stoji u izvješću konzultantske kuće McKinsey & Company.
- Djelatnici u ovom sektoru suočeni su s velikim gubitcima. Na stotine tisuća radnika, prije svega u maloprodaji, zbog zatvaranja dućana, poslano je na neplaćeni dopust ili je ostalo bez svojih poslova – dodaju iz konzultantske kuće.
Prema istraživanju provedenom na uzorku od 1.400 modnih kuća, čak 80 posto tvrtki smatra da će ovu godinu završiti s gubitcima, a ako trgovine, koje su trenutno zatvorene zbog suzbijanja širenja pandemije, ostanu zatvorene idućih 18 mjeseci brojni bi poduzetnici mogli otvoriti stečaj kompanija.
Stručnjaci ističu kako će zatvaranje prodajnih mjesta vjerojatno izazvati svojevrsni ‘domino efekt’ na industrijske grane koje su usko povezane s mobom. Tako primjerice, samo otkazivanjem narudžbi bez posla bi moglo ostati više milijuna ljudi, piše CNN.
- Niti jedna tvrtka ovu krizu neće moći samostalno preživjeti. Svaki modni brend i lanac u ova teška vremena mora, želi li opstati, naučiti dijeliti podatke, strategije kao i ostala znanja – istaknuo je izvršni direktor kompanije The Business od Fashion, Imran Amed.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....