Najveći svjetski brodograditelj Hyundai Heavy Industries postigao je s južnokorejskom vladom sporazum o preuzimanju većinskog udjela u drugom po veličini brodogradilištu svijeta Daewoou, objavio je u četvrtak Seul.
Južna Koreja matična je zemlja tri vodeća svjetska brodograditelja - Hyundaija, Daewooa i Samsung Heavyja.
Proteklih godina sektor se našao u ogromnim problemima zbog prevelikih kapaciteta i naglog pada cijena brodova.
U posebno je teškoj situaciji Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering kojem je južnokorejska vlada u više navrata pritjecala u pomoć, ubrizgavši u kompaniju nekoliko milijardi dolara.
Hyundai Heavy je pak danas izvijestio da je prošlu godinu zaključio s neto gubitkom od 633 milijarde wona (569 milijuna dolara) zbog viših cijena čelika i slabije potražnje.
Danas je južnokorejska državna razvojna banka (KDB) objavila da će Hyundai preuzeti njezin 55,7-postotni udio u Daewoou.
Hyundai neće platiti udio u Daewoou u novcu već će podijeliti svoje poslovanje i izdati Daewooove dionice u vlasništvu KDB-a u sklopu nove holding kompanije koja će biti vlasnik Daewooa i većine Hyundaijeva poslovanja.
Povezivanje dva brodograditelja ublažit će konkurenciju i višak kapaciteta koji pritišću cijene brodova, kazao je na konferenciji za novinstvo predsjednik uprave KDB-a Lee Kong-Gull.
Transakcija će "poboljšati bazičnu konkurentnost Daewooa" u kontekstu sve veće prijetnje koju im predstavljaju novi tržišni akteri sa sjedištem u Kini i Singapuru, dodao je Lee.
Napomenuo je i kako će pribavljanje dozvola nadležnih regulatora u više zemalja trajati nekoliko mjeseci, ustvrdivši ujedno da 21,2-postotni tržišni udio nove kompanije neće štetiti interesima klijenata.
Daewoo će također od razvojne banke i Hyundaija dobiti 2.500 milijardi wona (1,9 milijardi eura) radi potpore likvidnosti, stoji u Hyundaijevom podnesku Hongkonškoj burzi.
Sporazum bi trebao učvrstiti vodeću poziciju Hyundai Heavya u brodograđevnom sektoru, s udjelom u globalnom tržištu većem od 20 posto.
Transakcija bi mogla biti realizirana ako Samsung Heavy ne dostavi bolju ponudu, rekli su dužnosnici KDB-a. Konačna odluka očekuje se u ožujku.
"Velika trojka" brodograditelja nekad je bila glavni pokretač gospodarstva Južne Koreje koje uvelike ovisi o izvozu i jedanaesto je u svijetu po vrijednosti. Iz godine u godinu proizvodili su ogromne teretne brodove, tankere i naftne platforme za brodarske tvrtke i energetske divove iz cijelog svijeta.
Potom su dugotrajno razdoblje pada cijena nafte i usporavanje svjetskog gospodarstva prigušili potražnju za tankerima i kontejnerskim brodovima, a višak kapaciteta, suparništvo u regiji i konkurencija jeftinijih kineskih brodograditelja stisnuli su profitne marže, tumači AFP.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....