Kupci u Hrvatskoj na kioscima najčešće kupuju novine i bonove za mobitel, pokazuje novo istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal.
Prema tom istraživanju, koje su Ja Trgovac i Hendal proveli u travnju na uzorku od 400 ispitanika, starijih od 16 godina, 22,3 posto ispitanika kaže da na kioscima kupuje tiskovine. Slijede bonovi za mobitel, koje kupuje 21,4 posto ispitanika. Na trećem su mjestu cigarete, koje na kioscima kupuje 15,6 posto ispitanika, i karte za prijevoz, koje na kioscima kupuje 14,4 posto potrošača. Peto mjesto drže slatkiši, koje kupuje 13,4 posto ispitanika, i pića, koje kupuje samo 4,2 posto ispitanika, pokazuju podaci istraživanja.
Veći dio potrošača, njih 58,6 posto, kioske koriste i za dodatne usluge, koje se nalaze u njihovoj ponudi. Riječ je, primjerice, o plaćanju računa, slanju paketa i kupovini ulaznica.
Ipak, iz istraživanja jasno proizlazi da su kiosci danas znatno manje popularni među hrvatskim potrošačima nego ranije. Naime, danas samo 5,4 posto ispitanika na kioscima kupuje svakodnevno, a 11,1 posto kaže da kupuje nekoliko puta tjedno. Njima valja pridodati i 15,8 posto ispitanika koji kažu da na kioscima kupuju barem jednom tjedno, kao i 19,7 posto onih koji kupuju nekoliko puta mjesečno. Rijetko na kioscima kupuje čak 45,8 posto ispitanika, a nikad ne kupuje njih samo 2,3 posto. Drugim riječima, znatan dio potrošača robu koja spada u 'klasične' proizvode koji se prodaju na kioscima danas nabavlja u trgovinama i šoping centrima.
Zabrinjava i podatak da čak 41 posto ispitanika na kioscima nikada ne kupuje dnevne novine, a 39,1 posto ispitanika kaže da ih kupuje rijetko. Ipak, 13,6 posto ispitanika kaže da dnevne novine kupuje jednom tjedno, a 6,3 posto da ih kupuje svakodnevno. To znači da dnevne novine redovito ili povremeno kupuje samo petina ispitanika, pokazuje istraživanje.
Slično je i s kupovinom časopisa ili magazina koje ne kupuje 36,4 posto ispitanika, dok njih 37,8 posto kaže da ih kupuje rijetko. No, četvrtina ispitanika ipak kupuje časopise, i to 21 posto njih ponekad, a redovito 4,7 posto, pokazuje istraživanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....