Još je jedan trgovac krenuo putem povećanja plaće svojim radnicima. Lonia, najveća članica trgovačkog udruženja Ultra gros i najveća trgovačka kuća u Sisačko-moslavačkoj županiji, posljednjih godinu dana povećala je bruto plaće svojim djelatnicima za oko 17 posto (po satima rada). Tako je prosječni neto iznos isplaćen u 2018. godini 3.900 kuna, u odnosu na 2017. godinu kada je to bilo 3.400 kuna.
- Ukoliko bi se povela ozbiljnija diskusija o ograničenju rada trgovina nedjeljom i praznikom, Lonia bi na svim razinama diskusije podržala prijedlog ograničenja i skraćivanja maksimalno mogućeg rada nedjeljom i praznikom, što je pokazala i 01. svibnja na Praznik rada, koji je za sve djelatnike bio neradan – ističe konzultant, menadžer i poduzetnik Dragan Munjiza, koji od lipnja ove godine obnaša funkciju člana Upravnog odbora kutinske tvrtke, kojoj je osnovna djelatnost trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama.
Napominje da su briga o djelatnicima i društvena odgovornost imperativi i glavni fokus Lonie, o čemu svjedoči činjenica da nikada od kada posluje, nije bilo kašnjenja u isplati osobnih dohodaka.
- Ponosni smo što možemo objaviti da je zahvaljujući podršci Upravnog odbora, donesena odluka o zapošljavanju svih djelatnika isključivo na neodređeno radno vrijeme. Od ukupno 998 zaposlenih u Loniji, samo će njih 186 ostati zaposleno na određeno radno vrijeme. Radi se o novozaposlenima na probnom roku, nakon kojeg će uslijediti zaposlenje na neodređeno. Time se nadamo pridonijeti sigurnosti radnih mjesta u lokalnim zajednicama u kojima djelujemo, kao i većem zadovoljstvu samih djelatnika na radnome mjestu – kaže Munjiza.
S prometom nešto većim od 700 milijuna kuna, koji planiraju ostvariti u 2018. godini (što je rast više od 50 posto kroz zadnjih pet godina poslovanja), Lonia se uvrstila i na ljestvicu 10 najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Rezultat je to, pojašnjava Munjiza, kombinacije organskog rasta i preuzimanja dijela prodavaonica u Zagrebu od trgovačkog lanca Diona te nekoliko poslovnica većeg formata trgovačkog lanca Billa.
U posljednjih pet godina, Lonia je proširila poslovanje izvan granica svoje domicilne županije i Brodsko-posavske gdje se nalazi najveći dio prodavaonica, na Bjelovarsko-bilogorsku županiju, Grad Zagreb i Zagrebačku županiju, te danas broji 244 prodajna mjesta, većinom formata "dućana iz susjedstva". Sa sestrinskim firmama Gradska pekara, koja se bavi pekarstvom, i Spugom-k registriranom za proizvodnju vina, grupacija zapošljava oko 1135 djelatnika.
Veliku pažnju posvećuju svježim programima, naročito proizvodima koji su podrijetlom iz Hrvatske, a posebice iz županija u kojima djeluje, te više od 75 posto proizvoda na polici domaćeg podrijetla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....