Uoči ovotjednog posjeta kineskog predsjednika Xi Jinpinga Italiji, dio tamošnjih medija najavljuje da će jedan od međudržavnih dogovora biti izgradnja željezničke pruge od tršćanske luke do Slovačke koju bi gradila kineska CCCC korporacija, u čijem je sastavu tvrtka CRBC, izvođač radova na našem Pelješkom mostu.
Kinezi u Slovačkoj, u blizini Košica, trenutno grade logistički centar veličine milijun kvadratih metara skladišnog prostora, a Trst bi im, prema scenariju koji razvijaju mediji uoči Xi Jinpingova posjeta Rimu, bio glavna luka za uvoz robe u zapadnu Europu.
- Trst će postati Singapur ili Hong Kong – optimistično najavljuje razgovore s Kinezima predsjednik Uprave tršćanske luke Zeno D'Agostino, potvrdivši kako će luka u suradnji s Kinezima napasti slovačko tržište.
Talijanski, ali i mediji s globalnim utjecajem, posjet Xi Jinpinga Rimu i planove za CCCC korporaciju stavljaju u kontekst pridruživanja Italije kineskom novom putu svile koji podrazumijeva gospodarsku i političku ekspanziju Kine u Europi.
Milijardu i 130 milijuna dolara ulaganja
- Novi put svile razvija se i na kopnenom, sa željeznicom, ali i na pomorskom pravcu. Ako je Mediteran u središtu kineskih interesa koji se šire na raznim lukama na tom području, počevši od Pireja, Genova i Trst postaju glavni fokus Kineza na Tirenskom i Jadranskom moru – ocjenjuje portal 'Il Sore 24 Ore'.
Komentirajući predstojeće talijansko-kineske dogovore, magazin Bloomberg zaključuje kako će Italija biti četrnaesta država koja se priključuje kineskom novom putu svile, ali i prva država iz G7 najvećih ekonomija svijeta u tom društvu.
Interes tršćanske luke za suradnju s Kinezima Bloomberg nalazi u podatku da je pirejska luka otkako radi s kineskim kapitalom postigla sedam puta veći prekrcajni kapacitet od tršćanske.
- Razvojni plan tršćanske luke uključuje milijardu i 130 milijuna dolara ulaganja što obuhvaća nadogradnju više željezničkih pravaca prema srednjoj i priključenje na željezničku mreže koja vodi na sjever Europe – navodi Bloomberg.
Najavljene investicije u tršćansku luku od značaja su za konkurenciju u njezinu okruženju, poput koparske i luke u Rijeci. Proširenje kapaciteta i infrastrukturnu modernizaciju riječke luke potpomaže Europska unija, koja bi trebala sufinancirati i gradnju nizinske pruge od Rijeke do granice s Mađarskom. S druge strane, osiguranje potpore EU za gradnju pruge od Trsta do Slovačke, najavljujući sklapanje dogovora s Kinezima, spomenuo je i prvi čovjek tršćanske luke D'Agostino.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....