Svaki drugi zrakoplov u Hrvatskoj u 2017. godini bio je star 20 ili više godina. Zabrinjavajući su to podaci koje su ovih dana objavili euro-statističari.
Prema tim podacima, naime, od ukupno 30 aviona koji su 2017. godine činili hrvatsku zrakoplovnu flotu za komercijalni promet putnika, njih 15, odnosno polovica, bila je stara 20 ili više godina. S druge strane, hrvatska zrakoplovna flota nije imala ni jedan avion mlađi od pet godina, pokazuju podaci Eurostata.
Hrvatska po tome spada među članice EU s najstarijom zrakoplovnom flotom. Veći udio aviona starih 20 i više godina od Hrvatske u 2017. godini su imale jedino Švedska, 55 posto, i Litva, 52 posto. Među članicama Unije, samo Hrvatska i Cipar nisu imali ni jedan zrakoplov mlađi od pet godina.
Zastarjelost hrvatske avio-flote pokazuju i podaci prema kojima je osam zrakoplova, ili više od četvrtine ukupnog broja, bilo staro 15 do 19 godina. U 2017. godini imali smo samo jedan avion star između 10 i 14 godina, dok ih je šest, prema Eurostatovim podacima, bilo koliko-toliko 'mlado', odnosno staro između pet i devet godina.
U EU u cjelini u 2017. godini bilo je ukupno 6711 zrakoplova koji su se bavili komercijalnim prijevozom putnika. Otprilike petina njih, odnosno 21 posto, bilo je mlađe od pet godina, a više od četvrtine, ili 27 posto, bilo je staro između pet i devet godina, dok je gotovo petina, odnosno 19 posto, bilo staro između 10 i 14 godina. Nešto više od trećine zrakoplova u EU, ili 34 posto, 2017. godine bilo je starije od 15 godina, među kojima je otprilike polovica bila stara 20 ili više godina.
Najmoderniju zrakoplovnu flotu u EU, pokazuju podaci Eurostata, ima Finska, u kojoj 2017. godine nije bilo zrakoplova starih 20 ili više godina. Vrlo mali udio starih aviona imaju i zrakoplovne flote Luksemburga, Češke, Irske i Austrije, te Nizozemske.
Najveći broj zrakoplova u komercijalnom putničkom prometu u EU u 2017. godini imala je Velika Britanija, 1312, za kojom slijede Njemačka, s 1100 zrakoplova, i Francuska, s 571 zrakoplovom. Najmanji broj zrakoplova u komercijalnom putničkom prometu, samo 10, imao je Cipar, pokazuju podaci euro-statistike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....