Svaka peta njemačka tvrtka ne isključuje mogućnost propasti zbog posljedica udara koronavirusa na gospodarstvo, objavio je ugledni Ifo institut s sjedištem u Muenchenu.
- Mogli bismo vidjeti val insolventnosti u narednim mjesecima u Njemačkoj – upozorio je istraživač Ifo instituta Stefan Sauer u osvrtu na očitovanja njemačkih tvrtki Institutu u lipnju ove godine o tome kako će se koronavirus odraziti na njihovo poslovanje.
Raščlanivši nalaze spomenute ankete, Ifo je, među ostalim, utvrdio da najveća bojazan od gašenja biznisa među njemačkim tvrtkama postoji u sektoru usluga, u kojem 27 posto poduzetnika ocjenjuje kako im je daljnje poslovanje pod velikim znakom pitanja.
Unutar sektora usluga, prema istome izvoru, najnesigurniji su u pogledu daljnjeg poslovanja turoperatori (85 posto anketiranih), hoteli (76 posto) i restorani, među kojima 67 posto poduzetnika ne isključuje mogućnost zatvaranja.
Institut posebnu pozornost poklanja očitovanjima industrijalaca, donoseći, među ostalim, podatak da više od polovice poduzetnika u metalskoj industriji neizvjesnim ocjenjuje svoj daljnji opstanak na tržištu.
U izvješću Ifo-a upozorava se i kako visoka neizvjesnost vlada i u tekstilnoj, gdje 38 posto poduzetnika ne isključuje mogućnost propasti, papirnoj (28 posto) i industriji kože (27 posto), dok dodatnu zabrinutost izaziva nesigurnost automobilske industrije i njihovih dobavljača među kojima 26 posto poduzetnika upitnim drži daljnje poslovanje.
Nešto manja nesigurnost među njemačkim gospodarstvenicima vlada u sektoru trgovine (21 posto anketiranih tvrtki strahuje od gašenja), dok je najmanji strah od posljedica koronavirusa na gospodarstvo u građevinskom sektoru, gdje svega dva posto poduzetnika upitnim drži daljnje poslovanje.
Ifo ukazuje i na visoku neizvjesnost koja vlada u kreativnim i industrijama zabave, gdje 55 posto tvrtki i samostalnih umjetnika i profesionalaca otvorenom ostavlja mogućnost zatvaranja zbog koronavirusa.
Njemačka je, podsjetimo, uz Italiju i Sloveniju glavni vanjskotrgovački partner Hrvatske zbog čega je uvriježeno mišljenje da bez pojačane potražnje za našim proizvodima i uslugama s njemačkog tržišta, hrvatsko gospodarstvo ne može očekivati izlazak iz očekivane recesije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....