Kineski tehnološki div Huawei prestigao je svog američkog rivala Apple na kineskom tržištu, a isto zapravo vrijedi za cijelo azijsko tržište, piše Forbes.
- Ovim tempom, očekujemo da će Huawei ostati ispred Applea na kraju 2019. godine - istaknuo je Shobhit Srivastava, analitičar u kompaniji Counterpoint koja se bavi poslovnom inteligencijom, a bazirana je u Hong Kongu.
Prema pisanju Forbesa, uspjeh Huaweija leži u činjenici da kontinuirano izbacuju na tržište nove uređaje, dok se Apple oslanja na nadogradnju postojećeg iPhonea. Dodatno, u vrevi kinesko-američkog trgovinskog rata, Huawei na svom domaćem tržištu ima i dodatan vjetar u leđa što im je pomoglo da dođu do dodatnog tržišnog udjela.
Appleove pošiljke na kinesko tržište u padu su već drugi uzastopni kvartal, a tvorcu iPhonea sve je teže konkurirati na tom tržištu, jer ih sve više kineskih brendova izaziva.
Huawei je, dakle, na svom domaćem terenu prestigao u Apple, a nastavio sa sustizanjem drugog velikog rivala Samsunga. Osim za iOS, ovo bi mogle biti loše vijesti i za Google i njihov operativni sustav Android jer kineski div najavljuje lansiranje vlastitog sustava. Kad to i naprave, prema analizi Forbesa, „stvari će se vrlo brzo mijenjati na azijskom tržištu pametnih telefona, a izgleda da će Apple pretrpjeti najveći udarac”.
Kada uzmemo u obzir globalno tržište, Huawei i tu velikim koracima grabi prema naprijed. U prvom su kvartalu dosegli 17 posto udjela na svjetskom tržištu pametnih telefona, prema izvještaju kompanije Counterpoint. Ujedno, Huawei je postao drugi najveći brend smartphonea u prva tri mjeseca ove godine i to s rastom od 50 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Prodaja pametnih telefona u svijetu u prošlom je kvartalu porasla za 50 posto u usporedbi s godinu dana ranije, dok je Appleova prodaja pala za 20 posto, Samsungova za osam, a najveći je udarac pretrpio LG s padom prodaje od 40 posto. S druge strane, kineski brendovi poput Oppoa i Vivoa porasli su za 10, odnosno 27 posto na svjetskoj razini.
- Kineski brendovi nastavljaju prkositi gravitaciji - smatra Srivastava.
Kineske se kompanije sve više okreću strategiji dvojnih brendova, recimo Huawei pod svojim okriljem ima tvrtku kćer Honor, kako bi imali što je veći mogući raspon uređaja u različitim cjenovnim rangovima.
Nakon što su zagrizle ozbiljan dio kolača u jugoistočnoj Aziji i Indiji, vodeći kineski proizvođači pametnih telefona okreću se utrci na europskom tržištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....