Budući da u EU početkom 2019. godine na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija ugljičnog dioksida, te da je emisija tog stakleničkog plina jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena automobila, upozorili su iz HGK.
Zbog toga je Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK predložilo zadržavanje 'koreliralnog modela' mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Taj je model, objašnjavaju u HGK, na razini EU-a predložen kao prijelazno rješenje, što znači da postoji pravna osnova za njegovu primjenu i izbjegavanje naglog porasta cijena vozila.
- Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje 'koreliranog modela' jer smatramo da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila. Čak i 'koreliralana metoda' NEDC2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske, to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište - poručio je Hrvoje Paver, tajnik Udruženja. Nada se i da će Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir apel HGK.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....