Hrvatska poštanska banka (HPB) u prvih je devet ovogodišnjih mjeseci ostvarila neto dobit od 123,4 milijuna kuna, nakon gubitka od 1,3 milijuna kuna u istom razdoblju lani, a ostvarila je i rast kredita te depozita, priopćeno je u utorak iz te banke.
"U prvih 9 mjeseci 2018. ostvarili smo solidnu neto dobit od 123,4 milijuna kuna, pogotovo imajući u vidu pripajanje Jadranske banke, koje sigurno utječe na redovno poslovanje te provedbu programa transformacije HPB-a, nakon kojih bismo trebali biti brži, efikasniji i pružati bolju uslugu našim klijentima", izjavio je predsjednik Uprave HPB-a Tomislav Vuić komentirajući ostvarene rezultate.
Operativna dobit HPB-a u tom je razdoblju bila 239 milijuna kuna, što je za 13,5 posto ili 37,3 milijuna manje u odnosu na isto razdoblje 2017. uslijed većeg pada aktivnih kamatnih stopa od pasivnih, zbog čega je neto kamatni prihod manji 3,9 posto, te povećanih troškova zbog pripajanja Jadranske banke i drugih projekata pokrenutih s ciljem jačanja tržišne pozicije HPB-a.
U prvih devet mjeseci banka je ostvarila rast bruto kredita gospodarstvu za 5,4 posto, pri čemu je najveći rast kredita poduzetnicima ostvaren je u turizmu i djelatnostima koje su orijentirane izvozu.
Također, nastavljen je višegodišnji pozitivni trend u kreditiranju stanovništva s rastom od 6,6 posto, a broj odobrenih kredita veći je za 16 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Istodobno, ukupni depoziti uvećani su za 6,1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 1,03 milijarde kuna.
Bančina imovina krajem rujna iznosila je 20,9 milijardi kuna ili 5,4 posto više. Kapital se, pak, približio razini od 2 milijarde kuna. Ponajviše zahvaljujući neto dobiti, porastao je 4,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani, na 1,98 milijardi kuna.
Među poslovnim događajima koji su obilježili bančino poslovanje, iz HPB-a izdvajaju kupnju Jadranske banke u srpnju 2018. i njezinu dokapitalizacija sa 110 milijuna kuna radi usklađenja s regulatornim kapitalnim zahtjevima. "U tijeku je pripajanje Jadranske banke, s kojom HPB širi bazu klijenata za 10 posto te jača prisutnost u prosperitetnoj srednjoj Dalmaciji gdje otvara veliki Regionalni centar Šibenik", kažu u banci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....