Dižu se iz pepela

Global grupa radit će ophodne brodove, a interes pokazuju investitori iz Saudijske Arabije

Brodogradilište Montmontaža Greben prodano je drubovačkoj tvrtki Global grupa
Ophodni brod "Mile Blažević - Čado" koji je za policiju gradila Montmontaža Greben
 Vladimir Ivanov / Hanza Media

Brodogradilište Montmontaža Greben u stečaju prodano je u jedanaestom pokušaju na Trgovačkom sudu u Splitu dubrovačkoj tvrtki Global grupa. Tu neslužbenu vijest, koja se proširila Vela Lukom, potvrdio nam je u telefonskom razgovoru Milan Dragović, vlasnik Global grupe.

- Preuzeli smo brodogradilište za nešto manje od tri milijuna kuna, ali to je samo mali dio obaveza koje moramo pokriti. Naime, tu su obaveze prema razlučnim vjerovnicima - kazao je Dragović te naveo kako moraju platiti Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak koja potražuje 47 milijuna kuna, zatim Croatia osiguranju oko 11 milijuna kuna, Splitskoj banci 15 milijuna kuna te HAMAG-u oko četiri milijuna kuna.

Zapošljavanje

Iako sada brodogradilište nema ni jednog radnika, Dragović najavljuje zapošljavanje novih ljudi.

- Želimo se specijalizirati u proizvodnji nekoliko vrsta ophodnih plovila. Za njima postoji interes na tržištu, i to ne samo na hrvatskom nego i na inozemnom - kazao je prvi čovjek Global grupe i nastavio: - Plan je napraviti servisnu zonu za popravak, održavanje i servis jahti. Stoga ćemo investirati u kupnju dva travel lifta, jednog od 400, a drugog od 75 tona. Također ćemo uložiti u nabavku opreme koja bi trebala unaprijediti pružanje naših usluga.

- Za početak radova i proizvodnje, bude li sve išlo po planu, odredili smo prvi svibnja 2019. - rekao je Milan Dragović.

Prema njegovim riječima interes za gradnju ophodnih brodova postoji.

- Takve programe ima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a interes pokazuje i Saudijska Arabija, Tanzanija te jedan nizozemski distributer... Pregovaramo i s jednom nigerijskom kompanijom koja ima interes graditi ophodne brodove dužine 35 do 40 metara. Uglavnom, nastavljamo brodogradnju, premda više ne namjeravamo graditi plovila za spašavanje.

Deponiranje otpada

Govoreći o trenutnoj situaciji, kazao je kako se sad rješavaju otpada koji je ostao u brodogradilištu, od kalupa do ostalih sekundarnih sirovina.

- Tu je oko 200 tona tih sirovina koje trebamo negdje deponirati. Kontaktirali su nas iz Ciosa, Cezara i još nekih tvrtki koje se bave deponiranjem sekundarnih sirovina. Taj trošak procjenjujemo na 200 tisuća eura - kaže Dragović.

Brodogradilište Montmontaža Greben bilo je u vlasništvu Montmontaža grupe u vlasništvu Mirele Lisičar. Za njega je bilo kobno ugovaranje i izgradnja ophodnih brodova za Grčku. U siječnju 2014. potpisali su ugovor o gradnji šest ophodnih brodova za grčku obalnu stražu, no došlo je do kašnjenja i situacija se zakomplicirala, što je dovelo do stečaja tog škvera. Koliko je poznato, još uvijek je u tijeku spor između HBOR-a i grčke vlade.

Global grupa dosad se bavila nekretninskim biznisom

Global grupa iz Dubrovnika inače je nekretninska tvrtka koja u Dubrovniku, na lokaciji Medarevo, razvija projekt izgradnje luksuznog stambenog kompleksa. Kako kaže Milan Dragović, projekt Perla Dubrovnik prvi je takav projekt u Dubrovniku i Hrvatskoj.

- Trenutno je u fazi projektiranja i izrade tehničke dokumentacije. Projekt radi poznati dubrovački arhitekt Vlaho Alamat. Čekamo donošenje UPU-a kako bismo mogli izgraditi taj stambeni kompleks. Zemljišni kompleks je u blizini dubrovačke bolnice. To je jedina parcela za koju je potrebno napraviti urbanistički plan pa smo angažirali splitsku tvrtku Urbos. S Gradom Dubrovnikom odlično surađujemo - kaže Milan Dragović.

Projekt Perla Dubrovnik obuhvaća izgradnju grupe stambenih objekata visokog standarda na prostoru od oko 4500 četvornih metara. Do naselja bi se dolazilo novom prometnicom koja se priključuje na glavnu prometnicu koja vodi prema dubrovačkoj bolnici. Stambeni objekti gradili bi se na parcelama površine od 600 do 800 četvornih metara. Imali bi četiri nadzemne etaže unutar kojih bi bilo po šest stambenih jedinica. U najnižoj i najvišoj etaži bila bi po jedna stambena jedinica s terasama i vrtovima, dok bi u srednjim etažama bile po dvije stambene jedinice od s velikim balkonima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 02:57