Francuski proizvođač brzih vlakova Alstom planira kupiti Bombardierovu diviziju za proizvodnju vlakova za 7 milijardi dolara. Toliko bi, kako pišu strani mediji, trebao izdvojiti za proizvodnju vlakova kanadske kompanije za koju je Alstom zainteresiran i postati ozbiljna konkurencija kineskom CRRC-ju, najvećem svjetskom proizvođaču vlakova.
Ako preuzimanje bude dogovoreno, francuski će gigant čak 70 posto iznosa akvizicije platiti u gotovini, a 30 posto u dionicama.
Potencijalni je dogovor nova slamka spasa za koju se Bombardier pokušava uhvatiti i dramatično smanjiti svoje poslovanje. Kanadska se tvrtka našla u problemima s proizvodnjom, zbog čega kontinuirano otkazuje narudžbe i gomila dugove. Usto, lani su dionice Bombardiera potonule 34 posto, a ništa bolje za tu kompaniju nije počela ni ova godina, u kojoj joj je cijena dionica pala dodatnih 13 posto. S druge pak strane, Alstom je u 2019.zabilježio rast vrijednosti svojih dionica od 30 posto, a u proteklih mjesec i pol porasle su još 15 posto.
Prije tri godine francuski je proizvođač vlakova slične pregovore vodio s njemačkim Siemensom, pokušavajući kupiti njegovu proizvodnju vlakova. No, Europska komisija lani je blokirala to povezivanje jer bi, prema procjenama stručnjaka, rezultiralo rastom cijena sustava signalizacije i proizvodnje novih modela brzih vlakova.
No, očekuje se da će ova akvizicija također dići konkurente na noge i da će se pobuniti s obzirom na to da obje kompanije proizvode sustave za signalizaciju, što je bio glavni problem s udruživanjem Alstoma i Siemensa. Usto, uzmemo li u obzir da se Bombardier prije snažno protivio povezivanju Alstoma i Siemensa, i čelni ljudi njemačke kompanije mogli bi se usprotiviti novoj akviziciji.
Dio tvrtke koji Alstom neće kupiti bavit će se proizvodnjom poslovnih zrakoplova brendova poput Challengera, Learjeta i Globala.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....