Razlozi odlaska Megglea iz Hrvatske ekonomski su toliko jasni, da je pravo pitanje zašto nisu već ranije otišli, ocjenjuje financijski analitičar Mario Kurtović na svome Facebook profilu.
Kurtović piše kako neuspjeh Megglea da osjetnije poveća prodaju u Hrvatskoj traje već sedmu godinu, a zatim navodi šest razloga i pokazatelja koji su doprinijeli gašenju proizvodnje tog njemačkog mljekara u Osijeku.
Prvi uzrok neuspjeha Meggleda je, prema Kurtoviću, postojanje velike konkurencije na hrvatskom tržištu s najvećim domaćim proizvođačima (Dukat i Vindija) koji su šest do devet puta veći od Megglea. I to, dodaje, bez obzira na broj manjih izravnih konkurenata poput karlovačkog KIM-a, Zdenka i uvoznih marki.
Usporavanje rasta prodaje u razdoblju od 2010. do 2019. drugi je razlog što se Meggle odlučio na spomenuti potez. Prodaja je, navodi Kurtović, u promatranih devet godina rasla za samo 0,7 posto.
Na trećem mjestu analitičareve analize uzroka odlaska Megglea iz Hrvatske je izloženost osječke mljekare Agrokoru. Čini se, procjenjuje, da je Meggle u predstečaju Agrokora izgubio više desetaka milijuna kuna.
Vrlo niska profitabilnost slijedeći je, prema ovoj analizi, uzrok povlačenja Megglea iz Hrvatske.
- Njihova prosječna prijavljena EBITDA marža u razdoblju od 2010. do 19. godine bila je samo 0,9 posto (pretvorila se negativno u 2017. i 2019.) zbog nedostatka ekonomije razmjera i visoke baze troškova – ocjenjuje Kurtović.
I posljednji, ne manje važni razlozi za povlačenje Megglea, zaključuje Kurtović, su slab doprinos osječkog biznisa u ukupnim rezultatima Meggle grupe te činjenica da je Meggle u Hrvatskoj u sedam od posljednjih deset godina radio neto gubitak i ostvario ukupno 42,3 milijuna kuna neto gubitka.
- Sasvim je očito što to znači za vlasnike - upozorava financijski analitičar koji je dio karijere proveo u Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj, a sada je angažiran u Europskoj investicijskoj banci.
Hrvatsko poslovanje u 2018. godini činilo je samo pet posto prodaje Grupe i 1 posto EBITDA Grupe Meggle, naznačio je Mario Kurtović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....