U Brodosplitu je na stroju za rezanje limova započela obrada čelika za Novogradnju 487. Radi se o izgradnji broda za krstarenje polarnim područjima u klasi Polar Class 6, koji je ugovoren za krajnjeg naručitelja tvrtku Quark Expeditions, koja posluje u sastavu Travelopia grupacije. Quark Expeditions je osnovan 1991. godine i lider je u polarnim ekspedicijama. Brodovi ove kompanije imaju ojačane trupove i ledolomce, tako da mogu ploviti u najudaljenijim područjima.
Posebna niša
- Od početka smo imali namjeru ući u nišu proizvodnje specijalnih brodova i radili smo korak po korak. Mada uvijek ima mjesta za poboljšanje i unatoč tome što je restrukturiranje dovršeno, ovo je veliki iskorak u našem poslovanju. Ovaj brod je najskuplji polarni kruzer do sada ugovoren u Hrvatskoj. U ovom projektu je specifično to da će opremanje broda biti na podu, dakle, prije nego što ide na navoz. Tako se štedi vrijeme i poboljšava kvaliteta. Možda je smjelo reći, ali tvrdim kako će ovo biti najveća opremljenost sekcija u svijetu. U vrhuncu intenziteta radova, samo na ovom brodu će raditi oko 500 radnika. A ukoliko dodamo kooperante, onda će taj broj u nekim momentima doseći 1000. Naravno da tu ne ubrajamo projektante koji su na ovom projektu naporno radili godinu dana. Brod je što se tiče nacrta potpuno dovršen. Rok njegove izgradnje je kraj 2020. godine - istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita koji procjenjuje vrijednost ovog posla na iznad 100 milijuna eura.
Kako su istaknuli u Brodosplitu radi se o najluksuznijem putničkom brodu za krstarenje polarnim područjima na svijetu. Brod će moći primiti 200 putnika u 103 luksuzno opremljene kabine, a o njima će brinuti 116 članova posade. Dugačak je 128 metara, širok 21,5 metar. Moći će postići brzinu od 16 čvorova, a bit će pogonjen s četiri glavna motora s generatorom kombinacijom dizelskog i elektromotora ukupne snage 4400 kW. Projektni nacrt broda izradila je tvrtka LMG Marin AS IZ Norveške. Brod će biti opremljen svim potrebnim rješenjima i opremom, kako bi putnici mogli uživati u pogledima na ledenjake i to iznad i ispod površine mora. Imat će između ostalog i dva helikoptera, a putnici će moći uživati u visokom hotelskom standardu njegovih kabina.
Knjiga narudžbi
Što se tiče knjige narudžbi prema Debeljakovim riječima, ona je popunjena. Otkriva kako Brodosplit ima jako puno pisama namjere za gradnju novih brodova.
- Skupa s partnerima poput Fincantierija, naš knjiga narudžbi je osigurana u narednih deset godina. Tako da se uopće ne brinemo da nećemo imati posla. To je važno i što se tiče Uljanika. Dakle, u ovom trenutku ne brinemo o popunjenosti kapaciteta nego o nedostatku kapaciteta kako bi sve to mogli izgraditi, odnosno kako bi imali prostora za gradnju. To svakako znači i dodatno zapošljavanje. U stvari mi svakodnevno zapošljavamo nove radnike - kazao je Debeljak.
Bez detalja ponude
Tomislav Debeljak ovom prigodom nije mogao govoriti o detaljima ponude, ali je ponovno potvrdio da je s Fincantierijem dao ponudu za Uljanik.
- Mi u Brodosplitu smo dokazali da brodogradnja u Hrvatskoj može biti profitabilna i održiva. Građani su se u Hrvatskoj uvjerili, što znači pozitivno poslovanje brodogradilišta, a što negativno - kaže Debeljak, koji dodaje da su i oni dionici procesa oko Uljanika.
Za proces oko Uljanika napominje da su dionici hrvatski građani, odnosno porezni obveznici, radnici, sindikati, država...
- Ono što mogu u ovom trenutku reći je to da smo sposobni poslovanje brodogradilišta napraviti održivim. To je uostalom vidljivo na primjeru Brodosplita. Imamo i partnera koji je lider u gradnji kruzera, tako da sada sve ostalo ne ovisi o nama - kazao je Debeljak.
Što se tiče odnosa Brodosplita i Fincantierija, Debeljak nije htio otkriti udjele u ponudi vezanoj za Uljanik.
- Brodosplit je u zadnje tri godine pozitivan u poslovanju. Nismo kozmetički pozitivni, nego istinski imamo pozitivno poslovanje. Usprkos većim primanjima radnika i bonusima koji su isplaćeni u vidu Božićnice od 7500 kuna, Brodosplit je poslovao s dobiti. Imamo nove kvalitetne i visoko sofisticirane poslove. Mi smo oživjeli TVIK, pogon u Svrljigu u Srbiji koji su bili propali, a i Brodosplit koji je bio gubitaš. To su, valjda, dovoljne reference da se vidi da znamo raditi. Imamo volje, znanja i želje za širiti se, pa ako to ne bude Uljanik, onda to može biti neko drugo europsko brodogradilište. Imamo i menadžerske kapacitete za takav iskorak. Uostalom, vidjet ćemo što će se razvijati u budućnosti - kazao je Debeljak.
U utrci za Uljanik su i velike banke
Debeljak je napomenuo kako u ponudi za Uljanik nisu samo Brodosplit i Fincantieri partneri, već u ponudi stoje i pisma namjere velikih i uglednih banaka.
- Kapital DIV Grupe je 1,7 milijardi kuna, a ukupna zaduženost je manja od 40 milijuna eura. To znači da je naša zaduženost daleko manja od nekih velikih uglednih kompanija u Hrvatskoj pa čak i od nekih osiguravajućih kuća. Imamo odličnu financijsku poziciju - kazao je Debeljak. (Jozo Vrodljak/Privredni vjesnik
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....