Neizvjesna budućnost

Brexit bez dogovora mogao bi ugroziti poslovanje japanskog automobilskog diva u EU

Zbog troškova prijelaza na propise WTO-a "cijeli poslovni model za Nissan Europe dolazi u opasnost"
Radnici u Nissanovoj tvornici
 William DeShazer / REUTERS

Japanski proizvođač automobila Nissan upozorio je da bi u slučaju izlaska Britanije iz Europske unije bez dogovora njegov model poslovanja u Europi mogao postati neodrživ.

Uvođenje 10-postotnih izvoznih carina nakon Brexita ugrozilo bi poslovanje, poručio je predsjednik uprave Nissan Europa Gianluca de Ficchy. To će se dogoditi ako Velika Britanija nakon Brexita prijeđe na propise Svjetske trgovinske organizacije (WTO), dodao je De Ficchy.

Zbog troškova prijelaza na propise WTO-a "cijeli poslovni model za Nissan Europe dolazi u opasnost", upozorio je čelnik Nissanovog europskog poslovanja, naglašavajući da bi primjena novih propisa nakon Brexita bez dogovora "stvorila ogroman problem".

"Još ne znamo točno što zapravo znači (Brexit) bez dogovora", izjavio je De Ficchy za BBC. "Alternativa je puno a neizvjesnost je velika", naglasio je.

"Mogu samo reći da bude li (Brexit) bez sporazuma povezan s primjenom 10-postotnih carina prema WTO-ovim propisima, to će stvoriti ogroman problem za čitavo europsko poslovanje Nissan Europe", napominje.

"Budemo li se morali nositi s 10-postotnim carinama na vozila koja izvozimo iz Ujedinjenog Kraljevstva u EU, a imajući na umu da ta vozila čine 70 posto ukupne proizvodnje, kompletan poslovni model postat će neodrživ“, zaključio je.

Prilikom obilježavanja početka proizvodnje novog modela Jukea u Sunderlandu, čelnik Nissanova europskog poslovanja istaknuo je da kompanija namjerava nastaviti proizvodnju u tom pogonu, najvećem u Velikoj Britaniji. Dodao je ipak da je teško planirati budućnost s obzirom na neizvjesnost koju donosi Brexit.

Japanska je kompanija objavila da je u pogon u Sunderlandu, gdje se montiraju i modeli Qashqai i električni Leaf, uložila 100 milijuna funti.

Novi Juke projektiran je i proizvodi se u Velikoj Britaniji i namijenjen je europskim tržištima. Dvije trećine njegovih komponenti dolazi iz EU-a, navodi BBC. Nissan u Sunderlandu zapošljava 7.000 radnika a ima pogone i u Španjolskoj.

Automobilska industrija najveća je robna izvoznica u Britaniji a izvozi se osam od 10 automobila proizvedenih u toj zemlji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 07:28