Otpuštanja vozača u putničkom prijevozu već su počela, izvjesno je i gašenje dijela tvrtki stoga bi Vlada morala hitno pomoći kako se sustav javnog prijevoza ne bi potpuno urušio, upozorava direktorica Udruge prometa u Hrvatskoj udruzi poslodavaca Ana Falak.
- Država prijevoznicima koji imaju ugovore s školama, Ministarstvom obrane i drugim dijelovima javnog sektora na temelju javnog nadmetanja, a sada stoje ne svojom krivicom, treba isplatiti 75 posto ugovorenih obveza – predlažu u Udruzi prometa jednu od mjera pomoći prijevoznicima.Istodobno, dodaju, prijevoznike treba osloboditi svih davanja državi ili im dodijeliti paušale kako bi mogli platiti obveze prema državnom proračunu.
- Potrebno je poštivati Zakon o prijevozu u cestovnom prometu te s prijevoznicima koji održavaju linijski prijevoz sklopiti ugovore o javnim uslugama kojima bi se riješila dva problema: financiranje hladnog pogona i održavanje istoga nakon krize – ističe Ana Falak.
Prijevoznički sektor, napominje naša sugovornica, suočen je s troškovima održavanja velike infrastrukture, preko kolodvora i garaža do IT sustava i prodaje karata, koji treba održati u funkciji za trenutak kada se javni prijevoz pokrene a prijevoznici budu spremni pružiti javnu uslugu.
Novac za mjere koje predlaže Udruga prometa, kažu, postoji. Treba, navode u udruzi, preusmjeriti budžet koji su dobivali srednjoškolci za subvenciju svojih karata izravno za prijevoznike.
- Dosada su ove subvencije neizravno financirale javnih prijevoz. Županije su spremne potpisati ove ugovore, no potrebna su im sredstva koja država već ima alocirana u ovogodišnjem proračunu, samo ih treba preusmjeriti ciljano da se poluči pozitivan efekt – napominju u Udruzi prometa, pozivajući premijera Plenkovića da angažira sva potrebna ministarstva kako bi se što prije koncesionarima javnog prijevoza dodijelio novac sukladno postojećem zakonu.
Osvrnuvši se na Vladine 63 mjere pomoći gospodarstvu, direktorica HUP-ove Udruge prometa ocjenjuje kako su one vrlo široke i nisu prilagođene sektorima kao što je prijevoz putnika.
- Vladini mehanizmi poticaja gospodarstvu su usmjereni prema radnicima za neto plaće i odgode poreza, te solventnost. Prijevoznici stoje, prihoda nemamo, te je ovakav model neefikasan. Svaka obveza koje se stvara dok sve stoji je u stvari zaduživanje poduzeća, koje će rezultirati stečajem kao krajnjim rezultatom – upozorava Ana Falak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....