- Sve je krenulo više spontano, nego planirano. Otac je dugo u glavi vrtio plan da proizvodi neke autentične hrvatske slastice, čokoladne kuglice. I prije četiri godine, kad su se otvorili fondovi Europske unije, odlučili smo riskirati – prisjeća se Fran Reizl, sin vlasnika obiteljske tvornice čokolada Vrsna iz Sesveta.
Zajedno s majkom Jozefinom i ocem Mirkom u maloj tvornici bavi se proizvodnjom ručno rađenih pralina, trufflea, bijelih, mliječnih i tamnih čokoladu koje su probile granice Lijepe naše i postale popularne čak i u dalekom Japanu
- Roditelji su prije 20 godina osnovali tvrtku za distribuciju robe široke potrošnje. Uglavnom su uvozili slatkiše, kekse i čokolade. S vremenom taj ih je posao sve manje ispunjavao. Za to vrijeme studirao sam dizajn. Nakon diplome kratko sam radio u agenciji, ali nisam bio zadovoljan. Odlučio sam pokušati surađivati s roditeljima, iako mi to nikada nije bilo u planu – objašnjava Fran.
Uz pomoć sredstava iz EU fondova uspjeli su opremiti malu tvornicu, a kako pojašnjava Fran trebale su im gotovo dvije godine kako bi savladali zanat.
- Na početku nismo imali pojma što radimo. Promašili bismo temperaturu, onda bismo stavili čokoladu u hladnjak i sve bi se skorilo. Ja sam imao u glavi lude kombinacije, poput maslinovog ulja u čokoladi, što je bio totalni promašaj… Ma imali smo totalni kaos u kuhinji. Čokolade je bilo i po zidovima – kazao je.
Kako sami ne prerađuju sirovi kakao, od francusko-belgijske kompanije kupuju čokoladu, kao sirovinu, koju zatim dorađuju po svojim recepturama.
Prvi brend s kojim su hrabro izašli na tržište bila je bijela čokolada s crnim točkama, nazvana Dalmatiner. Nakon toga samo su nastavili izbacivati nove proizvode. Ove godine pažnju su privukli prvom ružičastom čokoladom u Hrvatskoj, Ruby. Cijena njihovih čokolada iznosi od 30 do 35 kuna. Skuplje su od čokolada velikih proizvođača, prenosi Tportal.
- Ta čokolada nema umjetne boje niti je u njoj neko bobičasto voće. Prirodna boja sjemena kakaa je roskasta. Čokolateri su prije dvije godine otkrili kako se ona može sačuvati ako se kakao 24 sata drži u limunskom soku. I to vam je sva tajna - dodaje.
Reizlovi trenutno na tržištu imaju više od 50 brendova. Uz čokolade, tu su i razne vrste pralina i trufflea. Gotovo 40 posto svoje proizvodnje izvoze na tržišta Japana, Australije i Austrije, a uskoro bi mogli biti prisutni i u Crnoj Gori, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Pakistanu.
- Većina naših kupaca do nas je došla sama. Kušali bi naše proizvode i to bi ih zainteresiralo. Zanimljiva je priča s Japancima. Od njihove velike distribucijske kuće dobio sam mail. Prvo sam mislio da se netko zeza jer je izgledalo predobro da bi bila istina. Ali onda nam je u posjet došla njihova predstavnica avionom direktno iz Japana. Bila je kod nas sat vremena i odmah se vratila kući. Japanci su nam sad najdraži klijenti. Njih posebno oduševljava ta naša obiteljska priča. Žele nas za dugotrajne partnere - s ponosom kaže Fran.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....