Globusov portret menadžera

Uspjela jer je potpuno promijenila strukturu gostiju

Gordana Tomičić, predsjednica uprave Sunčanog Hvara
 / CROPIX

Što je postigla?

Sunčani Hvar, najveća hotelskih kuća na otoku Hvaru i jedna od najvećih u Dalmaciji, gotovo je preko noći u ovoj krizi ostao bez 90 posto svog tržišta. Toliki udjel su imali gosti iz SAD-a, Kanade, Australije, Brazila i Velike Britanije. Brzom reakcijom u vrlo kratko vrijeme uspjeli su promijeniti tržišta tako da su dobili goste s novih tržišta koja nisu dominantna za Hvar. Dobra popunjenost hotela u ovom trenutku ulijeva optimizam predsjednici Uprave Gordani Tomičić da će ovu godinu završiti pozitivno. Od 2011. godine, kad je preuzela Sunčani Hvar, Gordana Tomičić uspjela je sklopiti predstečajnu nagodbu i isplatiti sve dobavljače te, nakon vlasničkog preustroja i niza uzastopnih vrlo uspješnih sezona, nakon gotovo desetak godina pauze realizirati niz investicija i ulaganja. Najprije u hotel Pharos investiciju vrijednu 50 milijuna kuna, potom u podizanje standarda Adriane i Amfore, da bi kruna bila prošlogodišnji dovršetak investicije vrijedne 100 milijuna kuna u hotel Palace Elisabeth, trenutačno jedini hotel s pet zvjezdica u Hvaru.

Zašto je to važno?

Važno je jer će godinu završiti pozitivno i što je Sunčani Hvar uspio održati operativnom osoblju plaću i ostale materijalne uvjete za redovni rad, neovisno o otežanim uvjetima poslovanja, ali i da razvijaju nove projekte uključujući i planiranje investicija u podizanje razine usluge Sunčanog Hvara. Važno je i zbog pozicioniranja Hvara kao luksuzne, a ne party-destinacije.

Kako posluje?

Sunčani Hvar ima 10 hotela s više od tisuću smještajnih jedinica i jedan kamp. U sezoni Sunčani Hvar zapošljava oko 700 radnika, te je najveći poslodavac na otoku Hvaru.

Normalizaciju poslovanja, u smislu povrata na rezultate koje je Sunčani Hvar imao u najuspješnijoj 2019. godini, Gordana Tomičić ne očekuje u sljedećoj, 2021. godini. Smatra da je realnije očekivati povrat na ove brojke tijekom 2022. godine. Inače u 2019. godini Sunčani Hvar je ostvario prihod od 217 milijuna kuna, uz visoku dobit od 95 milijuna kuna.

Što će učiniti u budućnosti?

Nastavit će pozicionirati Hvar kao luksuznu destinaciju za goste visoke platežne moći. To će svakako zahtijevati ulaganje, razvoj i modernizaciju poslovanja, ali i nove investicije. Trenutačno radi na nekoliko potencijalnih razvojnih projekata koji će dodatno unaprijediti turističku ponudu, ojačati portfelj Sunčanog Hvara i osigurati visoko mjesto Hvara na karti ekskluzivnih turističkih destinacija u Europi.

Tekst preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Globus
Globus

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 04:16