Domaći startup AdScanner, koji radi softverska rješenja za televiziju nove generacije, upravo je dobio prvu financijsku injekciju South Central Venturesa, jednog od najvećeg ulagača u startupe u regiji. Time se kapital razvojne tvrtke povećao na 20 milijuna kuna, potvrdili su nam njezini osnivači, braća Marin i Kristian Ćurković.
AdScanner su osnovali 2012. godine, ali tek su 2017. odlučili dati otkaz na svojim dotadašnjim, sigurnim i dobro plaćenim poslovima te se posvetiti daljnjem razvoju algoritma koji, kažu, ima tek nekoliko tvrtki na svijetu. Izgrađujući karijere u medijskoj branši, primijetili su da gledanost određenog televizijskog programa pada nakon puštene reklame. Ljudi se tada okreću drugim uređajima, mobitelu, laptopu ili tabletu. Program AdScanner stoga u istom trenutku kupuje prostor za tu reklamu i na digitalnim platformama, primjerice You Tubeu ili web portalu koji korisnik pregledava.
Videoprepoznavanje
To, kako su nam objasnili, funkcionira na softveru koji koristi tehnologiju videoprepoznavanja umjesto uobičajenog prepoznavanja zvuka, a tako može raspoznati TV reklame bilo kojeg brenda u stvarnom vremenu.
- Naša je vizija integrirati televiziju i digitalne platforme. Drugim riječima, naš algoritam prati reklamu koja se upravo pušta na televiziji, a onda šalje signal i na druge digitalne platforme, zakupljujući taj isti sadržaj na internetu istog trenutka - objasnio nam je Kristian Ćurković uz važnu napomenu: od njihova big data algoritma pod imenom Rapid Data Vectoring, trenutno ne postoji brži ni točniji.
- Iz naših je analiza vidljivo da pregled reklamnih sadržaja time raste za najmanje 30 posto. Također, omogućava nam prilagodbu ciljanih reklama koje bi korisnika mogle zanimati jer preko AdScannera vidimo koje sadržaje određeno kućanstvo pregledava. Možemo, primjerice, reći koji tip kućanstva najviše prati Ligu prvaka, a koji automobile ili čak koje kućanstvo ima prinovu u obitelji jer se u njemu ujutro na TV-u gleda puno crtića - dodao je Marin Ćurković.
Deset novih ljudi
Prednost AdScannera prepoznale su velike globalne kompanije, njihovi klijenti Porsche, Unilever, Procter & Gamble, UniCredit, a koriste ih i klijenti u Hrvatskoj, među ostalim, A1, Cinestar TV, Erste Bank, Ikea Hrvatska, Regulatorna agencija. Prisutni su na njemačkom, austrijskom, bugarskom i srbijanskom tržištu, ali sada su, uz pomoć nove investicije, spremni i za širenje i na ostala tržišta zemalja Europske unije. Na pitanje planiraju li izlet i na tržište SAD-a, Kristian Ćurković je odgovorio da za takav iskorak nije presudna samo tehnologija nego to zahtijeva i značajne investicije.
- Još nismo organizacijski potpuno spremni za tržište SAD-a, ali bili smo na nekoliko razgovora u Silicijskoj dolini - priznao nam je, otkrivajući da su tamo dobili i jednu izdašnu ponudu za preuzimanje na koju nisu pristali jer vjeruju u svoj proizvod i žele ga samostalno razvijati. Razvoj, kažu, podrazumijeva i nova zapošljavanja. Tako će uskoro s deset novih zaposlenika proširiti zagrebački i bečki ured, u kojima trenutno zapošljavaju tridesetak ljudi.
- Zapošljavat ćemo ipak najviše u Zagrebu. Trebaju nam kvalitetni key account menadžeri, ambiciozni data base developer te stručnjaci za analizu podataka - rekao nam je za kraj Kristian Ćurković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....