Stručnjaci savjetuju

Pet stvari o kojima ne razmišljate, a mogu vas skupo stajati na razgovoru za posao

Cigarete, parfeme, pitanja o plaći, mobitele i bočice s vodom treba izbjegavati...
Ilustracija, intervju za posao
 Profimedia, Alamy

Uobičajeni savjeti svima su poznati. Čvrsti stisak ruke prilikom upoznavanja i gledanje poslodavca u oči. Na razgovor za posao valja doći pripremljen, upoznat s poslom kojim se tvrtka bavi i pristojno obučen. No, kažu stručnjaci, postoji i nekoliko stvari o kojima kandidat prije, za vrijeme i poslije razgovora za posao nikad neće razmišljati, a može ga skupo stajati. U nastavku je pet stvari na koje treba pripaziti.

Cigareta prije razgovora

Razgovor za posao sam je po sebi stresna situacija. Pušači će se pokušati opustiti cigaretom. To je prva greška, kaže Paul McDonald, izvršni direktor u Robert Half, agenciji za zapošljavanje. Miris je prvi dojam koji će poslodavac o vama dobiti. U zatvorenom prostoru, uredu gdje će se razgovor odvijati svaki miris postaje naglašeniji. Dim cigarete posebno ulazi u odjeću i ostaje na prstima pa bi ulaskom u takvu prostoriju poslodavca mogao zapljusnuti smrad “pepeljare”. No, ne bi trebalo izbjegavati samo cigarete, kaže, već i snažne parfeme. Poslodavci ne vole napad na svoja osjetila.

Doći na razgovor prerano

Kandidat koji zakasni na ugovoreni razgovor ispast će neozbiljan i nepouzdan u očima poslodavca. No dolazak na razgovor prerano nije ništa bolji.

- Poslodavac to može protumačiti kao nepoštivanje njegovog rasporeda – opominje Ashley Stahl, savjetnica za karijere.

Dođete li pola sata prije, tajnica ili službenica u uredu mora vas najaviti poslodavcu koji bi se mogao osjetiti požuren. Kašnjenje nikako nije opcija, ali doći maksimalno deset minuta prije je prihvatljivo, savjetuje.

Doći na razgovor s bočicom vode ili, nedajbože, mobitelom

Dođete li na intervju s mobitelom u ruci vaš je razgovor gotov. Nepristojno, ometajuće i jasna poruka poslodavcu da vam posao nije prioritet, kaže Allison Doyle, novinarka portala balance careers. Također, riješite se kave, soka ili bočice vode prije ulaska u prostoriju, upozorava. To ne samo da je neprofesionalno, nego ćete možda i nesvjesno, što god podnijeli sa sobom, neprestano prevrtati po rukama. To odvlači pažnju i vama i poslodavcu. Ništa bolje nije ni odlaganje bočice na stol.

- Time stvarate barijeru između sebe i poslodavca, kaže Doyle, a moguće su i nezgode. Prolijevanje kave ili vode po stolu ili čak poslodavcu.

Ne postaviti pitanje ili odmah pitati za plaću

Kraj je svakog razgovora obično rezerviran za pitanja kandidata. “Imate li kakvih pitanja?”, upitat će poslodavac, a puno će kandidata reći nemam. To je greška. Često se dogodi, kaže Sharon Hulce, predsjednica organizacije Employment Resource Group, da se kandidat ne može dosjetiti ničeg pametnog. U tom slučaju postoji jedno univerzalno pitanje koje se uvijek može postaviti.

- Koji su sljedeći koraci?, legitimno je da se kandidat raspita o samom procesu zapošljavanja - kaže. Čeka li ga drugi krug razgovora ili dodatno testiranje, kada može očekivati povratnu informaciju, hoće li biti poziv ili e-mail.

Suprotno očekivanju, greška je odmah povući pitanje plaće, smatra Hulce. To je pitanje opravdano jedino ako poslodavac prvi spomene tu temu. Također, postoje i drugi načini za dobiti tu informaciju. Uvijek možete nazvati odjel za ljudske potencijale te tvrtke i provjeriti.

Ostaviti dobar dojam na osobu na recepciji

Iako o tome ne razmišljamo, prva i posljednja osoba koju ćemo sresti na razgovoru za posao nije poslodavac, već osoba koja radi u administraciji ili na recepciji. Ma koliko beznačajno se činilo, dobar dojam koji ostavimo na tu osobu mogao bi biti presudan. Nije neobična praksa da poslodavac od tajnice zatraži mišljenje o vama, kaže Anna Buchanan, predsjednica PR tvrtke Buchanan. To može biti jednostavna gesta, poput pitanja “Kako si?”, ali u ostavljanju dobrog dojma treba paziti da ne bi bili prenapadni i asertivni, upozorava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:19