Sukob je tinjao

Osnivači Instagrama dali ostavke, a razlog su napeti odnosi s šefom Facebooka

Kevin Systrom i Mike Krieger, osnivači Instagrama, jučer su dali ostavke na svoje pozicije
Mike Krieger i Kevin Systrom, osnivači Instagrama
 Stephen Chernin / REUTERS

Kevin Systrom i Mike Krieger, osnivači Instagrama, aplikacije za dijeljenje fotografija, jučer su dali ostavke na svoje pozicije izvršnog direktora i tehničkog direktora te kompanije, piše Business Insider.

Iako su u intervjuu za New York Times naveli da “uzimaju slobodno vrijeme kako bi istražili svoju znatiželju i kreativnost”, Bloomberg piše da je razlog odlaska zapravo napetost između dvojica i Marka Zuckerberga, šefa Facebooka koji je 2012. godine kupio Instagram i sada se sve više uključuje u njegov rad. Ipak, to se nije moglo iščitati iz izjave šefa Facebooka.

- Puno sam naučio radeći s njima proteklih šest godina. Želim im sve najbolje i radujem se vidjeti što će napraviti sljedeće – poručio je Zuckerberg službenim priopćenjem.

Frustracije koje su kulminirale ostavkama, piše Bloomberg, porasle su nakon što se Zuckerberg počeo sve više uključivati u dnevni rad Instagrama. Tada su Systorm i Krieger, koji su do sada uspješno čuvali neovisnost Instagrama, shvatili su da će se stvari uskoro promijeniti. Zuckerbergova je želja tjesnije povezati Facebook i Instagram koji bio mogao postati njegov budući proizvod broj jedan, sada kada je Facebook okružen negativnim publicitetom.

Nakon javnih skandala s podacima korisnika, tzv. “Facebook-Cambridge Analytica” i optužbi za miješanjem u izbore 2016., dionice Facebooka su u ovoj godini pale za više od 6 posto nakon pet godina rasta. Također, pregledavanje Facebooka u zadnje dvije godine se prepolovilo, a Zuckerberg je, po svemu sudeći, svjestan da je s 2,2 milijarde korisnika, bazen novih pretplatnika sve je manji. Zato se sve više počeo okretati Instagramu koji je sada postao i njegov glavni izvor prihoda od oglašavanja.

Inače, Systrom i Krieger su Instagram osnovali 2010. godine. Imali su tek 13 zaposlenih i oko 30 milijuna korisnika kada ih je 2012. godine kupio Facebook za 715 milijuna dolara. Pod Facebookovim krilom, aplikacija je napredovala do preko milijardu korisnika. Time su postali četvrta Facebookova platforma koja je prekoračila tu granicu. Ujedno su uveli novu funkciju objave duljih video-zapisa kako bi privukli 'autore' poput onih na Youtubeu. Nakon ostavke dvojice osnivača i jačim uključivanjem Zuckerberga, budući smjer Instagrama nalazi se pod upitnikom, piše Business Insider.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 17:07