NUŽNE PROMJENE

NEZDRAVE NAVIKE ZBOG KOJIH MARLJIVI RADNICI 'IZGORE' Promijenite li ove tri navike bit ćete sretniji i zadovoljniji, a u poslu ćete i više uživati

 Lichtmeister Photography/iStock

'Izgaranje' od posla ne događa se preko noći. Uobičajeno se osjećaji ekstremnog umora, neučinkovitosti i opće apatije nagomilaju postepeno, dok se jednostavno jedan dan ne probudite i ne kažete sami sebi da se taj dan nećete ustati iz kreveta i ići na posao.

Premda se većina uzročnika poslovnog 'izgaranja' - kao što su preopterećenost, nepoštenje i nedostatne nagrade - potječe iz samog posla, postoje i stvari koje sami možete drukčije raditi.

Mashable prenosi tri razloga koji doprinose osjećaju poslovne uspješnosti u kratkom i poslovnog 'izgaranja' u dugoročnom smislu te način na koji se tih loših navika riješiti.

1) Stalno provjeravate email

Studije Američkog udruženja psihologa pokazale su da 'pritisak na radnom mjestu', odnosno poriv da hitro odgovorite na sve poruke koje se tiču poslu, vodi do visokih razina stresa, lošeg sna i dodatnih zdravstvenih problema.

Konstantnim provjeravanjem pošte, čak i kada smo napustili ured brišemo granicu između privatnog i poslovnog života. Premda ćete ponekad promptnim odgovaranjem na poruke izbjeći gomilanje obaveza, rijetko kada se događa da sve poruke koje primate zahtijevaju odgovor odmah, dapače, većina njih može pričekati sljedeći radni dan, a one koje zahtijevaju momentalni odgovor tu napomenu i sadržavaju.

Kako to ponašanje zaustaviti?

Samokontrola. Jasno i jednostavno, zar ne? No, ako ne posjedujete samodisciplinu potrebnu da ignorirate poruke, možete nakon što vas završi radni dan ugasiti obavijesti na mobitelu kako ih ne biste vidjeli na mobitelu dok vam je screensaver upaljen.

2) Radite i tijekom ručka

Odluka da ručate za radnim stolom, a ne u restoranu ili menzi unutar tvrtke, često se donosi jer su se zaposlenici uvjerili da će tim postupkom više napraviti, odnosno da neće 'gubiti' vrijeme tijekom ručka.

Taj način razmišljanja, prema određenim istraživanjima potiče neumjerenu konzumaciju hrane koja može dugoročno dovesti do značajnijih zdravstvenih problema.

Kako to ponašanje zaustaviti?

Kako biste osigurali da najmanje dva ručka tijekom tjedna ne provedete ispred vašeg računala ili za radnim stolom, rezervirajte te termine unaprijed. Na ručak povedite kolegu s kojim niste dugo popričali ili novog kolegu koji se tek privikava na novo radno okruženje. Kada unaprijed dogovorite ručak i kada je on zabilježen u vašem kalendaru manje je vjerojatno da ćete umjesto izlaska iz ureda naručiti dostavu.

3) Ne odvajate vrijeme samo za sebe

Pogledajte svoj raspored. Kada ste zadnji put odvojili vrijeme za neku aktivnost koja nije vezana za posao? Ako na vašem kalendaru ima mjesta samo za sastanke, umrežavanje i još sastanaka, nije vjerojatno da ćete ikad razmišljati o opuštanju kao nečem što morate raditi.

Kako to ponašanje zaustaviti?

Kako biste započeli bavljenjem sobom na ovaj način, započnite s odabirom konkretne aktivnosti putem koje se želite odmoriti na kraju radnog dana umjesto općenitog obećanja samom sebi da ćete kvalitetnije koristiti slobodno vrijeme.

Umjesto 'odmaranja' srijedom, napišite da ćete čitati knjigu ili da ćete si prirediti dugačku pjenušavu kupku. Ako ste precizni, vaše ćete slobodno vrijeme kvalitetnije iskoristiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 04:03