Dalmatinski genijalac

'Nas pet nekad je živjelo s 20 kuna dnevno, a danas mi tvrtka vrijedi 110 milijuna'

'Danas moja tvrtka izvozi 11 vrhunskih proizvoda na 43 globalna tržišta, sa 30 najboljih zaposlenika i 15 nevjerojatnih partnera'
Ivan Mrvoš
 Ante Cizmić / HANZA MEDIA

Solinski startup Include, poznat po proizvodnji pametnih solarnih klupa, uzima zalet za svoj novi razvojni skok za koji ambiciozni mladi osnivač Ivan Mrvoš (23) najavljuje da upravo prikuplja čak 20 do 30 milijuna kuna.

U sklopu tog financijskog pothvata on je u srijedu u prostorijama Zagrebačke burze lansirao crowdfunding kampanju preko platforme Funderbeam SEE, u kojoj očekuje minimalno milijun eura. Uz to, kako nam kaže, s nizom hrvatskih poduzetnika iz sektora IT-a i elektronike već je dogovorio da u Include ulože 10-ak milijuna kuna kao fizičke osobe, a paralelno još pregovara i s tri fonda rizičnog kapitala. Plan mu je da krajem svibnja zaključi tu veliku ulagačku rundu.

Jeftiniji od Samsunga

Ne otkriva koliki će točno udjel u kompaniji na kraju držati, ali svakako će ostati većinski vlasnik. Naglašava da, prema procjeni ugledne revizorske kuće koju je angažirao, tržišna vrijednost Includea trenutno premašuje 110 milijuna kuna. On sam je pak ove godine ušao na prestižnu Forbesovu europsku listu inovativnih mladih poduzetnika („30 under 30“) u području proizvodnje i industrije koji stvaraju proizvode, metode i materijale sutrašnjice.

„Mi više nismo samo proizvođači pametnih klupa. Razvili smo i online nadzornu platformu za prikupljanje podataka i upravljanje našim proizvodima, kao i softver koji služi kao sustav digitalnog vanjskog oglašavanja. Razvijamo i vlastite zaslone za vanjsko oglašavanje te baterijski sustav“, pojašnjava Mrvoš što su sve radili nekoliko posljednjih godina u pogonu u Solinu i koji im je smjer. Tako se na njegovim uličnim klupama, koje opisuje kao „urbani namještaj“, mogu puniti uređaji i priključiti se na Wi-Fi sustav, ali one u tehnološkom smislu omogućuju i mnogo više, od nadzora javnih površina kamerama do digitalnog oglašavanja uz korištenje tehnologije prepoznavanja prolaznika čime se, naglašavaju u tvrtki, reklamna kampanja može usmjeriti ciljanim korisnicima. Trenutno je Includeov ekran još u fazi testiranja, a Mrvoš najavljuje da će, kada pokrenu proizvodnju, biti 70 posto jeftiniji od onih koje tržištu danas nudi Samsung.

Emotivni post Ivana Mrvoša objavljen u srijedu na njegovom Facebooku:

Hrvatske klupe su već u 260 gradova u 42 zemlje gdje su instalirali više od tisuću proizvoda iz dvije linije, pametnih klupa Steora i cikloklupa Monna (pametne klupe za bicikliste). Zapošljavaju 30 ljudi u razvoju, prodaji, proizvodnji, marketingu i financijama. Među 15 globalnih partnera koji distribuiraraju njihove proizvode ističu Deutsche Telekom, koji koristi neka od njihovih pametnih rješenja.

Steora

Lani su prodali 445 klupa u različitim izvedbama, a prihod je bio oko devet milijuna kuna i imali su neto dobit od oko 200 tisuća kuna. „Ove godine planiramo prihod od 12 do 13 milijuna kuna, a nakon ulaganja očekujem da ćemo postići 100-postotni rast u 2020. i 2021. godini. Mi smo s prodajom naših proizvoda praktički tek počeli, a potpuno smo izvozno orijentirani“, naglašava Mrvoš. Include je osnovao 2014. godine i od onda je u stalnom rastu.

Taj je startup postao poznat po pametnoj klupi Steora nakon što je prije dvije godine na Funderbeamu prikupio 465 tisuća eura, kada je vrijednost tvrtke procijenjena na četiri milijuna eura. Vodeća ulagačica u crowdfunding kampanji je bila i ostala Ivana Šoljan. Pod njenim vodstvom Mrvoš je bio prvi koji se odlučio na kampanju na tek pokrenutom Funderbeamu, a sada je i prvi koji se tu vraća po novu rundu kapitala.

Pitamo Mrvoša što mu je cilj s kompanijom, sada i dugoročno. Odgovara kako zahvaljujući ovoj investicijskoj rundi namjerava otvarati nova tržišta, povećati proizvodnju, razvijati dopunske proizvode, partnerske programe i kapacitete za testiranje, nabaviti novu opremu (poput komore za simulaciju vremenskih uvjeta), ali i financirati prezentacije na globalnim Smart City priredbama u potrazi za novim kupcima, pametnim gradovima. Hrvatska je za njega tek početno tržište i - proizvodna baza. Povećat će broj zaposlenih, a razmišlja i o pokretanju radničkog dioničarstva, odnosno ESOP programa za zaposlenike (Employee Stock Ownership Plan). To je zamislio, kaže, kao nagradu za njih, a već i sada je dio zaposlenika u vlasničkoj strukturi.

„Kapitala danas ima u Hrvatskoj dosta. Mogli bismo lako prikupiti i 50 milijuna kuna, ali sada nam ne treba toliko. No u iduće dvije godine planiramo treću investicijsku rundu i ozbiljan izlazak na američko tržište, gdje ćemo vjerojatno otvoriti i tvrtku. Bude li sve išlo prema planu, za pet-šest godina razmišljam o izlasku iz Includea kroz inicijalnu javnu ponudu na burzi“, objašnjava Mrvoš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:40