Globusov menadžer tjedna

Nakon prodaje biznisa s dječjom hranom novo veliko poslovno preuzimanje sve je izvjesnije

 Goran Mehkek / Hanza Media
Što je postigao?

Možda je riječ postignuće ovdje ne baš najprimjereniji izraz, no odluka Emila Tedeschija, šefa i najvećeg dioničara Atlantic Grupe, da unovči još jedan poznati brend iz svog portfelja svakako zaslužuje poseban naglasak. Atlanticov niz dezinvesticija (laici bi rekli prodaja) nastavljen je s brendom dječje hrane Bebi. Za neobjavljeni iznos preuzela ga je beogradska Nelt Grupa, inače regionalni lider u ovom tržišnom segmentu. Bebi je jak brend na ruskom tržištu, lani je ostvario 11 milijuna eura prodaje, a zanimljivo je da je Atlantic prodao samo brend, dok proizvodne kapacitete zadržava.

Zašto je to važno?

Iako se ne zna vrijednost transakcije, prodaja Bebija vjerojatno će se prepoznati u ovogodišnjoj kompanijinoj bilanci. Ipak, od tog “one-off” financijskog efekta znatno je važnija konzekvenca da Atlantic Grupa izlazi iz još jedne kategorije proizvoda - dječje hrane. Već ranije napuštene su kategorije sportske i funkcionalne prehrane, dodataka prehrani i vitaminskih pripravaka, te biznis sa distribucijom vode. Na taj način Atlantic Grupa se sužava, fokusira i usmjerava resurse na sektore koji su ocijenjeni kao najpotentniji za budući rast. Strategija je zanimljiva jer je kao neperspektivne otpisala i neke biznise koji su imali očitu sinergiju sa “strateškim portfeljom”, kao što su primjerice dodaci prehrani i lanac ljekarni Farmacia.

Kako posluje?

Kompanija je u prvih pola godine zabilježila neto dobit od dvadesetak milijuna eura, što je pad od 34 posto - no u najvećoj mjeri rezultat jednokratnih stavki koje su posljedica epidemije koronavirusa. Zanimljivo je - što u svom komentaru rezultata ističe i sam Tedeschi - da se široko diversificirani portfelj u ovim okolnostima pokazao kao dobra zaštita od negativnih utjecaja ekonomskog lockdowna koji je izazvala epidemija.

Što će učiniti u budućnosti?

Iako kompanija u svojoj strategiji najavljuje ulaganje velikih napora u internacionalizaciju svojih najuspješnijih brendova, ono što se ipak čini najizvjesnijim epilogom velikog čišćenja portfelja je nova akvizicija. Anorganski rast kroz kupnju tržišno jakih, ali podcijenjenih kompanija ipak je znatno bliži Atlanticovu kodu, ali i Tedeschijevu poslovnom modelu. Nakon prodaje Bebija ta nova kupnja je nešto bliže nego ranije.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 17:07