Hrvatska udruga poslodavaca u petak organizira svečanost primanja novih tvrtki i medijskih kuća u “Inicijativu 30%” kojom se zagovara veća zastupljenost žena na upravljačkim pozicijama kompanija.
U sklopu svečanosti, o uspješnom upravljanju velikom globalnom tvrtkom pričat će Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy Chooa za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku.
Ususret događaju, razgovarali smo s njom o poziciji žena, kako u velikim tvrtkama, tako i u modnoj industriji, inače poznatoj po tome da njome dominiraju muškarci.
Kakvo je vaše mišljenje o inicijativama vezanim uz rodnu ravnopravnost i što Jimmy Choo, tvrtka u kojoj ste i vi u upravi, radi po tom pitanju?
- Rodna ravnopravnost danas je veoma bitna i uključenost žena ključ je uspjeha svake kompanije.
Smatram da smo uvijek osnaživali žene u Jimmy Choou, o čemu govori činjenica da većinu pozicija višeg menadžmenta u našoj tvrtki popunjavaju upravo žene.
Uz to, trenutno radimo na novoj kampanji u sklopu koje slavimo snažne žene.
Michelle Obama je, primjerice, postala prvom damom SAD-a upravo u svojim cipelama Jimmy Choo te ona i brojne druge iznimne žene na raznim događajima pričaju svoje priče i što su sve učinile u svojim Choo cipelama.
Pridonosi li stvarno rodna ravnopravnost poslovnim rezultatima kompanije?
- Ravnopravnost i ravnoteža generalno pridonose boljim rezultatima kompanija. Bez rodne ravnopravnosti, nedostaje raznolikosti iskustava i vještina potrebnih za razvoj i provođenje poslovnih strategija tvrtke.
Imate li neku poruku za žene koje se na svom putu do uspjeha suočavaju sa staklenim stropom?
- Moj savjet je prilično jednostavan i direktan: Nikad ne odustajte. Danas je toliko žena na svijetu koje su uspješne baš zato što su se borile s ljudima koji su im govorili da nešto ne mogu učiniti. Budite uporne, naporno radite i ne odustajte.
Vaša karijera ima uzlaznu putanju, no niste preko noći došli do ovako visoke pozicije. Što ste sve radili, na kojim pozicijama ste bili?
- U modnoj industriji počela sam kao rukovoditeljica projekta u jednoj kompaniji u Torontu, što je zapravo početna pozicija za svakoga tko ulazi u sektor, i tu sam naučila osnove poslovanja. Nakon toga sam promaknuta u direktoricu prodaje te sam se preselila u New York gdje sam radila na međunarodnom poslovanju i luksuznim brendovima. Zatim sam promaknuta u potpredsjednicu tvrtke, pa stariju potpredsjednicu te direktoricu za komercijalne poslove, a nakon tih sam pozicija konačno došla i na mjesto predsjednice, odnosno izvršne direktorice kompanije.
Danas ste predsjednica Uprave Jimmy Chooa za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku. Što dalje, koji je sljedeći korak u vašoj karijeri?
- Volim raditi u modnoj industriji te vjerujem da se moje iskustvo može iskoristiti za povezivanje s drugim sektorima. Nadam se da ću nastaviti voditi i inspirirati ovako sjajan tim, strategiju i brend jer volim graditi, popravljati i razvijati kompanije te poučavati mlade ljude i šefove u nastajanju. A nakon toga bih kupila vikendicu ili mali hotel u Hrvatskoj.
Modna industrija inače je poznata po tome da je vode muškarci. Kako se vi snalazite u tom svijetu i je li bilo kakvih zapreka u napretku u vašoj karijeri zbog toga što ste žena?
- Snalazim se kao većina žena danas, trudim se ostati jaka i vjerna onome u što vjerujem i u tome biti uporna. Moda je jako kompetitivna industrija i za žene i za muškarce, a ja sam bila jako sretna što sam imala odlične mentore koji su vjerovali u mene.
Osim položaja žena, posljednjih se godina mijenjaju i potrošači koji su sve osvješteniji po pitanju potrošnje i održivosti. Kako se Jimmy Choo kao luksuzni brend nosi s novom generacijom potrošača, koja je vaša strategija?
- Postoji mnogo lica nove generacije potrošača. U Jimmy Choou fokusiramo se na različite strategije koje uključuju marketing, društvene mreže, influencere, razne suradnje, nove kategorije proizvoda, održivost, uključenost različitih društvenih grupa kao i društvenu osviještenost.
Uz to, sve manje ljudi posjećuje fizičke trgovine i sve više kupuju putem interneta. Jeste li prilagodili svoju strategiju tome, imate li internetsku prodaju?
- Kod nas kupac može svoje cipele kupiti u trgovini, putem interneta i bilo kojeg pametnog uređaja te istovremeno imati besprijekorno, interaktivno i luksuzno iskustvo kupovine u Jimmy Choou. Potrošačima koji preferiraju internet šoping kupljene cipele dostavljamo isti dan na njihova vrata, a dostavit ćemo i onim kupcima koji kupuju u fizičkim dućanima pa im se ne da nositi vrećica.
Završili ste politologiju, a planirali ste biti odvjetnica. Kako ste s tog puta završili u modnoj industriji?
- Moja majka je imala dva dućana odjećom i nekako mi se promjena karijernog puta činila prirodnom. Oduvijek sam voljela modu, no budući da sam odrastala u malom gradu u Kanadi, nisam bila sigurna hoću li imati priliku uspjeti u tom svijetu. Ipak, ubrzo sam shvatila da ako naporno radim na ostvarenju svog sna, sve je moguće.
Priključuje se 14 novih kompanija
Inicijativa 30% zalaže se za ravnopravnost prilika na rukovodećim pozicijama, a lani su je pokrenuli Veleposlanstvo Kanade i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) sa šefovima 14 kompanija u Hrvatskoj.
Ove se godine Inicijativi priključuje 14 novih tvrtki koje će svojim glasom dodatno pridonijeti osvještavanju pitanja rodne ravnopravnosti. Neke od kompanija koje se u petak priključuju Inicijativi su A1 Hrvatska, Addiko banka, konzultantska tvrtka Deloitte, Specijalna bolnica Sveta Katarina i Hanza Media.
- Inicijativa 30% jedna je od ključnih inicijativa kojom HUP želi stvarati širi konsenzus o važnosti promicanja jednakosti prilika na upravljačkim pozicijama jer kriterij za uspjeh u poslovnoj zajednici i napredovanje treba biti izvrsnost - smatra Gordana Deranja, predsjednica HUP-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....