Što su postigli?
Finski i španjolski startupovi Wolt i Glovo, inače žestoki konkurenti gdje god da se pojave na tržištu, unijeli su život u koronavirusom opustošene zagrebačke ulice. Dostavom hrane iz restorana (Wolt), ali i svega drugoga što vam zatreba (Glovo osim hrane iz restorana obilazi za vas i trgovine) omogućili su Zagrepčanima da se pridržavaju uputa kriznog stožera. Jednom kada to završi opet će biti žestoki konkurenti, a sada njihove dostavljače, među kojima je najviše studenata, često možete vidjeti na zajedničkom korištenju pauze i brzoj razmjeni informacija. Pod maskama.
Zašto je to važno?
Zato što olakšava ionako tešku situaciju u blokiranom gradu. Ne samo tako što ljudima uz relativno pristupačnu cijenu dvije tvrtke donose sve što im je potrebno da bi zatvorili temeljne životne potrebe, nego su, u doba zabrane rada restoranima, omogućili da posluju barem njihove kuhinje. U oba slučaja naručuje sa aplikacijom, a cijena dostave kod Wolta je dio provizije koju plaća restoran, dok Glovo proviziju od svake narudžbe naplaćuje kupcu u rasponu od pet do 15 kuna.
Kako posluju?
Iznenađujuće dobro, a tako im je i krenulo još prije razdoblja virusne izolacije. Nakon što je Uber otvorio led s aplikacijama, građani su se pokazali spremnima za takav način kupovanja. U ponudi širi španjolski startup Glovo, koji posluje u više od 150 svjetskih gradova, osim kartica, prima i gotovinu, a to upotrebljava gotovo 80 posto njihovih korisnika. I jednom i drugom startupu posljednjih dana iz razumljivih razloga, osim broja korisnika, raste i broj dostavljača. Od ukupno 200 u Woltu, pola su studenti, a pola samozaposleni dostavljači, s vlastitim obrtom. Studenti najčešće dostavljaju na biciklu, a obrtnici automobilom te skuterom. Dostavljači mogu raditi kada i koliko žele. Za Glovo u Zagrebu sada radi više od stotinu dostavljača, a iduće godine očekuje da će ih imati ukupno tisuću u svim većim hrvatskim gradovima.
Što će učiniti u budućnosti?
Oba startupa imaju ambiciozne planove za proširenje na područje cijele Hrvatske. Teo Širola i Matko Katanec kao lideri njihovih hrvatskih biznisa uvjereni su da će se sve više restorana, ali i trgovina, u svojim obnovljenim poslovnim modelima, pogotovo nakon što završi kriza koju donosi koronavirus, okrenuti aplikacijama jer na tržištu već sada vlada manjak radne snage. Nedostaje kuhara, konobara, ali i dostavljača. Kada ugostitelji i trgovci zbroje troškove vlastite dostave, opreme, goriva, plaće dostavljača, provizije koje plaćaju Woltu i Glovu čine se isplativijima.
Tekst je u potpunosti preuzet iz novog broja Globusa
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....