Sigurno svaki dan bar neko vrijeme provodite na YouTubeu, bilo da slušate glazbu ili gledate dokumentarce. No, mnogi su našli način da zarade na njemu, a među njima su danas često i tinejdžeri koje odluče govoriti o temi koja ih zanima ili se samo zafrkavati pred kamerom.
No, zafrkancija ili ne, dovoljno je da nađete svoju publiku kojoj ćete se svidjeti da biste mogli zarađivati na tim pogledima.
Prema podacima za 2016. godinu, najgledanijih 12 YouTube kanala zaradili su više od 70.5 milijuna dolara, što je 23 puta više nego godinu prije. Svaki YouTuber je zaradio između 5 i 10 milijuna dolara u godini.
Analitičar ove industrije i osnivač TubeFiltera Josh Cohen rekao je da je danas lakše nego ikad zaraditi na ovoj mreži.
- Čak i ako je to posao 'sa strane', možete zaraditi pošteni iznos za sebe.
Skupio je univerzalne savjete koje morate čuti ako se želite okušati u YouTube karijeri, a koji se temelje na iskustvu onih kojima je stvaranje i objavljivanje videa prihod od kojeg (jako dobro) žive.
1. Nemojte čekati dok ne budete "dovoljno dobri" da počnete
Svatko s kamerom/mobitelom i internetom danas može ispričati svoju priču. Oni koji novac zarađuju na YouTubeu slažu se u tome da ne morate čekati da skupite svu potrebnu i najskuplju opremu, ili završite kojekakve škole da biste mogli stvarati svoj sadržaj. Perfekcionistom se postaje vježbom i s vremenom, a do tada će publika često oprostiti manju kvalitetu videa ako je ideja dobra. Dakle, ideja i kreativnost su na prvom mjestu, a sama produkcija se uhoda s vremenom.
2. Pazite na to da se vaš sadržaj lako pronađe
Ne ignorirajte ključne stavke poput tagiranja (ključnih riječi) koje će kasnije biti važne kad će ljudi tražiti sadržaj o kojem možda baš vi pričate/snimate/izvještavate.
3. Brusite vještine kod profesionalaca
Iskoristite brojne online alate i stranice koje vas educiraju o tome kako snimati, stvarati i objavljivati svoj sadržaj. Mnoge od njih su za početak besplatne, brojni autori pišu blogove o tome kako rade, a neki fakulteti čak nude besplatne web tečajeve o temama koje vam trebaju za vaš kanal.
4. Nađite oglašivače koji se slažu uz vaš sadržaj
Uvijek postoje tvrtke koje će zanimati sadržaj koji objavljujete, samo probajte pokrenuti komunikaciju s njima. Ako postignete zavidnu gledanost na, primjerice kanalu o hrani, obratite se otvorenim newletterima i obavijestima proizvođačima iz zemlje koji bi to mogli vidjeti kao priliku za oglašavanje. Velik dio zarade temeljit će vam se na tim manjim i većim suradnjama. Možete paziti i na službeni Facebook i Instagram profil kanala, jer vas upravo putem njega mogu pronaći oglašivači.
5. Diverzificirajte prihode
Ako želite 'živjeti' od YouTubea, informirajte se o promjenama koje YouTube uvodi po pitanju ostvarivanja prihoda (tj. načina na koji vam se pogledi plaćaju). TubeFilter je nedavno objavio izvještaj o tome kako su posljednje promjene pogodile kreatore, a članak pronađite na poveznici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....