Nova era milijardera na velika je vrata stigla u svijet biznisa, a kako stvari stoje njihovo će doba potrajati. Riječ je o, kako piše Business Insider, milijarderkama koje su svoje bogatstvo izgradile na popularnim selfiejima i drugim fotografijama koje objavljuju na svojim društvenim mrežama, prvenstveno Instagramu.
Kylie Jenner, jedna od sestara iz klana Kardashian-Jenner školski je primjerak toga. Njezino se bogatstvo procjenjuje na milijardu dolara, a dobar dio toga dolazi iz njene kompanije Kylie Cosmetics koju je lansirala 2015. godine, a koja je danas procijenjena na 900 milijuna dolara.
Mladoj je Kylie upravo Instagram pomogao u gradnji poslovnog carstva. Naime, kada je lansirala svoju liniju kozmetičkih proizvoda 2015. godine Jenner se direktno obraćala svojih 50 milijuna pratitelja, a u protekle se četiri godine ta brojka i više nego udvostručila. S takvom bazom pratitelja i fanova, praktički sve što Jenner mora učiniti je objaviti selfie s novom nijansom sjenila i to će biti dovoljno da njeni mladi obožavatelji pohrle na webshop i kupe najnoviji u nizu njenih artikala. I sama je za Fast Company jednom prilikom izjavila kako ne plaća za oglase niti ulaže u reklame.
- Jedini način na koji guram kompaniju su društvene mreže: Snapchat i Instagram - dodala je.
No, Kylie Jenner nije jedina žena koja je bogatstvo stekla sama, i to ponajviše zahvaljujući društvenim mrežama i kozmetičkim proizvodima.
Primjerice, pjevačica Rihanna, čije se bogatstvo procjenjuje na 260 milijuna dolara i koja ima vojsku od 69 milijuna ljudi svojih pratitelja na Instagramu, liniju kozmetike Fenty Beauty lansirala je 2017. godine na njujorškom Tjednu mode. Samo u prvom tjednu od plasiranja linije na tržište, tutorijale je pogledalo 132 milijuna ljudi, a u prvih 40 dana Fenty Beauty prodao je proizvode u vrijednosti od 100 milijuna dolara. U prvih godinu dana Fenty je zaradio 566 milijuna dolara, a upravo je moć društvenih mreža odigrala ključnu ulogu. Ne samo da je na njima svoju liniju promovirala sama Rihanna, milijuni ljudi su na svojim profilima pokazivali njene proizvode i nudili vlastite recenzije.
Slično je pošlo za rukom i Hudi Kattan, prema New York Timesu jednoj od najutjecajnijih beauty blogerica na svijetu. Kattan je svoje savjete za šminkanje počela objavljivati na YouTubeu i Instagramu 2010. godine, a baza pratitelja joj je toliko narasla da je, u trenutku kad je tri godine kasnije lansirala svoje umjetne trepavice, proizvod rasprodala prvog dana. Danas ima više od 577 milijuna pratitelja ukupno na Instagramu te više od tri milijuna pretplatnika na njezin YouTube kanal.
Instagram je, izjavila je Kattan za CNN, promijenio ne samo dinamiku i način na koji ljudi komuniciraju, već i načine na koje pronalaze inspiraciju. U prvoj godini je njezina kompanija Huda Beauty dosegla 1,5 milijuna dolara iz prodaje, a prihodi za 2018. godinu projicirani su na oko 300 milijuna. Forbes je njezino poslovno carstvo procijenio na milijardu dolara, dok se njezino osobno bogatstvo kreće oko pola milijarde.
Nije čudno da se sve više poznatih influencera odlučuje ući u industriju ljepote. Naime, u posljednjih trideset godina ovaj sektor raste eksponencijalno, a od 2010. godine ova je industrija zabilježila prodaju od 330 milijardi dolara u cijelome svijetu. Samo u posljednje četiri godine na tržištu se pojavilo više od 1000 novih kozmetičkih brendova jer je industrija profitabilna. Kreirati i lansirati brend sve je lakše, objasnila je Jennifer Walsh, suosnivačica Beauty Bara za Business Insider.
- Desetljećima smo se oslanjali na tiskane medije i televiziju da bismo predstavili brend ili proizvode. Danas možete imati svoj online kanal. Imate li odličan proizvod, lijepu ambalažu i ako dobri ste u kreiranju priče, zaista možete brzo lansirati vašu poruku i proizvod u javnost - zaključila je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....