- Jedan od najvećih neprijatelja sreće je potreba za posjedovanjem stvari - izjavio je dr. Thomas Gilovich, ugledni psiholog i profesor te dodao kako ljudi uporno kupuju stvari za koje misle da će ih usrećiti, što je zapravo kratkog vijeka trajanja.
- Nove stvari nas oduševe u prvom trenutku, no vrlo brzo se na njih naviknemo i tada nam trebaju nove, bolje i skuplje stvari - rekao dr. Gilovich.
Iako se o ekonomiji sreće još uvijek (pre)malo piše, ona je važan dio društvene zbilje i govori o ekonomskim pojavama koje doprinose sreći pojedinca, a nemaju veze s prihodima. Prema toj računici, slažu se mnogi psiholozi koji su proveli detaljnija istraživanja, sreću ne jamče nove stvari nego iskustva.
Tešku ekonomsku situaciju u Hrvatskoj mnogi će kriviti za visoku razinu nezadovoljstva, međutim tzv. easterlinov paradoks demantira tu tezu i tvrdi kako povećanje prihoda ne vodi dugoročnom povećanju sreće. Sreća ipak ovisi o nečemu sasvim drugome.
Psiholozi koji su radili s velikim brojem bogatijih i siromašnijih ljudi došli su do spoznaje kako sreća ovisi o svakodnevnim iskustvima, pogledima na život i životnim vrijednostima. Iskustva i odnosi obogaćuju život pojedinca, dok bogaćenje materijalnim dobrima pričinjava samo kratkoročno zadovoljstvo.
Ekstremno siromaštvo i nedostatak materijalnih dobara za normalan život, svakako su izuzeti iz te računice, dok najbrojniji - srednji sloj ljudi ovdje može pronaći mnogo razloga i načina da ostvari veću razinu sreće.
- Možda vam se materijalna dobra poput novog mobitela, automobila ili komada odjeće čine važnima, no ona će vas činiti sretnima samo do trenutka dok se na njih ne priviknete, a nakon toga će se javiti potreba za nečim novim - rekao je psiholog i dodao kako odlazak u kazalište ili na izložbu, izlet, aktivnosti na otvorenom ili razgovor sa starim prijateljem pričinjavaju pravo zadovoljstvo i čine čovjeka sretnim.
Činjenica koja posebno teško pada cinicima tvrdi da je sreća iskustvo i krije se u iskustvu koje dijelimo s drugim ljudima te njegujemo u odnosima, a nema veze s bankovnim računom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....