TRG SNAŽNIH ŽENA

Stigle nove dizalice na terminal Rijeka Gateway: Dio je to ulaganja u sklopu 380 milijuna eura vrijednog projekta

Stigle su prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice, najveće dizalice na terminalu koje će služiti za prebacivanje kontejnera između brodova i samog terminala, a koje će ujedno definirati i novu urbanu vizuru Rijeke

Rijeka Gateway dizalice

Na novom kontejnerskom Rijeka Gateway terminalu na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, na kojemu su građevinski radovi pri kraju i počinje opremanje, u četvrtak su predstavljene prve dvije od četiri kontejnerske STS (ship to shore) dizalice, koje će se koristiti za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala.

Dio je to ulaganja u sklopu 380 milijuna eura ulaganja u Rijeka Gateway terminal, koji će nakon realizacije u dvije faze imati kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu te će, kako je rečeno, biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe. Početak rada terminala očekuje se sljedeće godine.

Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke.

image

Rijeka Gateway dizalice

Sve dizalice na terminalu bit će električne, a napajanje je osigurano isključivo iz održivih izvora energije. Radi smanjenja utjecaja na okoliš i buke, brodovi na terminalu će pri utovaru i istovaru gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala. Sustav smanjenja buke dopunjuje korištenje „soft landing“ tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja i sustavi za sprječavanje onečišćenja mora.

Riječ je o zajedničkom ulaganju APS Terminalsa (Maersk Group) i ENNA grupe, koja će biti realizirano u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške.

U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.

image

Rijeka Gateway dizalice

Predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya, koncesionara terminala, Peter Corfitsen rekao je da je dolazak dizalica značajna prekretnica u kompleksnom projektu. Oprema stiže na tjednoj razini i gotovo posve je elektrificirana i daljinski upravljana, opremljena je najmodernijim sustavima smanjenja buke, svjetlosnog utjecaja i utjecaja na okoliš i zajednicu.

Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a neizravno puno više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte. Kazao je da su u izgradnji terminala već angažirane mnoge lokalne tvrtke te će pozitivan doprinos na lokalnu i nacionalnu ekonomiju rasti s početkom rada terminala. Ovaj terminal vratit će Rijeku na globalnu kartu važnih luka, a Hrvatsku na kartu važnih logističkih središta za istočnu i srednju Europu, naglasio je.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeke Denis Vukorepa podsjetio je na potpisivanje koncesijskog ugovora s Rijeka Gatewayem u studenom 2021., ocijenivši da je to najveći ugovor u povijesti riječke luke, odnosno da je riječ o najvećem i najznačajnijem projektu u povijesti riječke luke.

I koncesionar i Lučka uprava su u međuvremenu ispunili sve prethodne uvjete iz koncesijskog ugovora – završena je cesta DC 403, koja spaja terminal s riječkom obilaznicom, interna lučka prometnica, intermodalni terminal, obavljena je primopredaja koncesijskog područja te je koncesijski ugovor stupio na snagu u lipnju 2023., a Rijeka Gateway je u rujnu iste godine počeo s radovima.

image

Rijeka Gateway dizalice

Vukorepa je istaknuo da ukupna ulaganja u novi kontejnerski terminal iznose gotovo 600 milijuna eura. Od toga je ulaganje Lučke uprave u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem iznosilo oko 107 milijuna eura, ulaganje Lučke uprave i HŽ infrastrukture u izgradnju novog intermodalnog terminala oko 32 milijuna eura, a ulaganje Hrvatskih cesta u cestu DC 403 oko 70 milijuna eura. Lučka uprava uložila je u internu spojnu cestu oko 4,5 milijuna eura, a koncesionar, Rijeka Gateway u dvije faze ulaže 380 milijuna eura, rekao je Vukorepa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. listopad 2024 12:22