Dnevni report Gojka Drljače

Počeo veliki obračun VW-a i Tesle vrijedan desetine milijardi eura: Ova bitka je presudna

Počeo veliki obračun VW-a i Tesle vrijedan desetine milijardi eura. 'Ova bitka je presudna'
 Odd ANDERSEN / AFP

Na kineskom tržištu e-vozila počeo je veliki obračun Tesle i VW-a koji se udružio si grupom kineskih kompanija. Volkswagen i njegovi kineski partneri uložit će oko 15 milijardi dolara kako bi na kinesko tržište do 2025. godine izbacili 15 različitih modela e- vozila. Ova objava stigla je nakon najave VW-a da će na prelazak s automobila s unutrašnjim izgaranjem na one s električnim pogonom ukupno globalno investirati 33 milijardi dolara. VW ne skriva kako im je glavni cilj po proizvodnji e-vozila prestići Teslu te postati najveći svjetski proizvođač vozila s e-pogonom.

Analitičari procjenjuju kako će uspjeh u Kini biti presudan za dominaciju na globalnom tržištu. U utrku protiv Tesle u Kini VW kreće s dvije nove tvornice sa zajedničkim najvećim kapacitetom proizvodnje od 600.000 vozila godišnje.

Električno tržište e-vozila u Kini vratilo se rastu nakon jednogodišnjeg pada zbog drastičnog smanjenja državnih poticaja. Trenutačno e-vozila u Kini čine oko 5 posto prodaje osobnih automobila u Kini. Cilj je vlade da prodaje e-vozila do 2025. godine dosegne 25-postotni udio. Najpopularniji model e-vozila u Kini je Tesla 3.

Inače, na globalnom biznisu e-vozila vrlo je dinamično. U proteklim tjednima pala je ostavka glavnog izvršnog direktora Nikole jer je kompanija koja je u krenula s drugim velikim proizvođačima u razvoj e-kamiona na svojoj reklami puštala kamione da se kotrljaju niz brdo te su tako implicirali kako već imaju gotovo rješenje, a nemaju. Nikola je temeljem dobro prodane priče u jednom trenutku došao do tržišne valuacije od oko 30 milijardi dolara bez proizvedenog vozila. Optuženi su i za to da su prikrivali korištenje tuđih komponenti iako su tvrdili kako razvijaju vlastite.

Nešto bolje sreće ovaj tjedan bio je drugi novi proizvođač e-kamiona i komponenti za vozila posebne namjene, teksaški Hyllion. Njegov osnivač je Thomas Healy, 28-godišnji inženjer koji je nedavno diplomirao. On ima viziju proizvoditi ključne dijelove pogona za električni ili hibridni pogon kamiona te vozila specijalne namjere. Hyllion je dogurao do navodne kapitalizacije od 7 milijardi dolara, dok se Healyeva osobna imovina odjednom procjenjuje na 1,5 milijardi dolara.

Ponuda dnevnog štiva:

Kahneman: Kako ćete postati više intuitivni i sretni

Što je potrebno izgraditi da bi dobili automobile koji sami voze

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 22:38