Korištenjem digitalne osobne iskaznice i povezane aplikacije Certilia smanjuje se administracija, pojednostavljuju procedure, unaprjeđuje pristupanje javnim uslugama putem portala eGrađani najvišom razinom sigurnosti te olakšava komunikacija i svakodnevni život građana uz znatnu uštedu vremena.
Pod okriljem inicijative NextGenerationEU, kao privremenog instrumenta za poticanje oporavka članica Europske unije nakon pandemije COVID 19, i Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. Vlade Republike Hrvatske u području digitalne transformacije društva i javne uprave, Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske i Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) su pokrenuli projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice.
Uvođenjem nove eOsobne iskaznice druge generacije početkom kolovoza 2021., Hrvatska se u potpunosti uskladila sa zakonodavnim okvirom Europske unije po pitanju jačanja sigurnosti te Digitalnom agendom za Europu (DAE), ali i postala jedna od najnaprednijih država u Europi po pitanju multifunkcionalnosti osobnih dokumenata. Uz zadržavanje svih dosadašnjih značajki, nova osobna uvela je čak šest noviteta, zahvaljujući kojima se omogućila puna primjena naprednih tehnologija s ciljem postizanja potpune digitalizacije državne uprave.
Ključan novitet odnosi se na povezanost nove eOsobne s mobilnom aplikacijom Certilia, kao najsuvremenijeg IKT rješenja razvijenog u AKD-u, koje omogućuje korištenje mobilnog digitalnog identiteta i pouzdano udaljeno potpisivanje dokumenata. S obzirom na to da osobna iskaznica služi kao vjerodajnica najviše razine sigurnosti unutar NIAS sustava (e-Građani), mobilni identitet olakšava i pojednostavljuje korištenje e-usluga koje traže visoku razinu sigurnosti te omogućuje pristup istima i putem pokretnih uređaja, bez računala ili čitača kartice. Kvalificirani udaljeni potpisni certifikat ima istu pravnu snagu kao vlastoručni potpis, a osim prednosti za poslovnu zajednicu i javnu upravu, korištenje mobilnog identiteta Certilia posebno je korisno za građane – olakšava pristup javnim uslugama, pridonosi rješavanju izazova vezanih uz dugotrajne procese izdavanja dokumenata i smanjuje administraciju. Tako je digitalnim putem moguće predati zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu, zatražiti dostavu dokumenata na kućnu adresu, prijaviti novorođenče, upisati dijete u dječji vrtić, upotrebljavati portal zdravlja… i više od 100 usluga na portalu e-Građani.
Kako bi građani mogli koristiti novu funkcionalnost, da preko pokretnih uređaja pravovaljano podnose različite zahtjeve državnim institucijama ili sklapaju ugovore s poslovnim subjektima te u punom obimu koriste digitalne usluge jednim klikom, bez potrebe korištenja čitača kartice, potrebno je aktivirati eOsobnu, bez obzira imaju li novu ili staru osobnu iskaznicu, zatražiti mobilni identitet i instalirati te aktivirati aplikaciju Certilia.
Svi građani koji posjeduju OI s čipom koju su aktivirali, također mogu aktivirati mobilnu aplikaciju Certilia. Građani koji još nisu aktivirali osobnu iskaznicu sa čipom, ne moraju mijenjati dokument već je dovoljno zatražiti novi inicijalni PIN u bilo kojoj policijskoj upravi.
U okviru promotivnih aktivnosti omogućen je jednostavan i brz način aktiviranja eOsobne, bez potrebe za korištenjem čitača kartice za njezinu aktivaciju, te mobilne aplikacije Certilia. Mobilni kiosci, osmišljeni s ciljem dodatne pomoći građanima prilikom aktivacije eOsobne, mogu se pronaći na lokacijama policijskih uprava: Bjelovar, Čakovec, Pula, Karlovac, Koprivnica, Osijek, Rijeka, Sisak, Slavonski Brod, Split, Šibenik, Varaždin, Vinkovci, Zadar, Zagreb, PP Velika Gorica, na osječkom FERIT-u, kampusu u Osijeku i kampusu Algebre u Zagrebu. Projekt digitalne osobne iskaznice financira Europska unija NextGeneration EU.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....