Najbolju moguću vijest za Hrvatsku jučer je kroz razgovor s Brianom Cheskyem, glavnim izvršnim direktorom svjetskog giganta u biznisu bookinga turističkih putovanja Airbnb, objavio Financial Times: zabilježen je značajni porast interesa u europskim zemljama za booking ovogodišnjih turističkih putovanja. S obzirom da hrvatski turizam predstavlja oko 15 posto BDP-a, svaka vijest koja ukazuje kako bi moglo doći do bilo kakvog oporavka potražnje u sektora turizma izuzetno je dragocjena u situaciji kad se zbog COVID-19 pandemije već počelo spekulirati hoće li Hrvatska u 2020. ostati na 10 posto ili čak i manje prihoda od turizmu u odnosu na 2019. godinu. Uz dobru vijest za hrvatski turizam od Brian Cheskyog odmah je u paketu došla i loša: u zemljama gdje Airbnb bilježi značajni rast interesa za nove bookinge, najveća je potražnja za domicilnim odredištima. Drugim riječima, ako i dođe do značajnog oživljavanja turističke potražnje, prvi znakovi trendova u potražnji ukazuju kako se hrvatski hotelijeri i vlasnici apartmana neće baš usrećiti jer je nerealno očekivati da će domaća turistička potražnja značajno utjecati na prihode. Domaći gost u hrvatskom turizmu jako je dugo marginalan u ukupnoj strukturi prihoda hrvatskog turizma.
Iz izjava Brana Chesya ne može se vidjeti o kolikom se točno oporavku potražnje za bookingom radi. Može se iščitati tek kako je nakon popuštanja mjera u pojedinim zemljama oživio interes. Isto tako, ne može se reći radi li se o kratkoročnom oporavku ili trendu koji će jačati.
Od konkretnijih podataka može se iščitati da je potražnja za domicilnim lokacijama u Danskoj na 90 posto potražnje u ožujku 2019., a situacija je također poprilično dobra i u Nizozemskoj gdje je potražnja na 80 posto lanjske. Porast interesa za domaće destinacije bilježi se i u Norveškoj, Švedskoj, Švicarskoj i Austriji.
Čak i ako nema značajnog rasta potražnje za internacionalna putovanja, bilo kakav rast interesa za turističku ponudu ohrabruje jer se do prije tjedan dva nije znalo hoće li se građani Europe uopće zanimati za turistička putovanja. Uz to, logično je vjerovati kako bi suzbijanje COVID-19 zaraze moglo ovog ljeta vratiti osjećaj sigurnosti i volju za putovanjima, premda je izvjesno kako će 2020. biti tragična godina za turističku industriju. Samo je pitanje koliko tragična.
Preporuke za dnevno štivo:
Reuters: Interni izvještaj za kineske vlasti otkriva da su Kinezi zabrinuti za ugled u svijetu
Fantastično istraživanje: Utjecaj demografije i dobne strukture na ishode COVID-19 zaraze
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....