Hrvatska gospodarska komora - Sektor za promet organizira konferenciju i Expo pod nazivom Dan logistike i transporta, koja će se održati 6. studenog u Kristalnoj dvorani zagrebačkog hotela Westin.
Cilj konferencije je promocija transportne i logističke djelatnosti, prezentacija aktualnih tema i trendova iz ove djelatnosti, kao i prijedlog adekvatnih rješenja prema donositeljima odluka, korisnicima usluga - tvrtkama i zainteresiranoj javnosti poput prometnih trendova, energetske održivosti, lanaca opskrbe, digitalizacije, infrastrukture održivih goriva, pametnih gradova, održive mobilnosti i uvođenja umjetne inteligencije u prometni sektor.
Istodobno s konferencijom odvijat će se i Expo te networking s korisnicima usluga i pratećim djelatnostima vezanim uz logistiku i transport.
Četiri koridora
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglašava da su prometni položaj i kvalitetna povezanost neke od važnijih odrednica kada govorimo o razvoju logistike te izgradnji logističkih i distributivnih centara.
- Stoga ne čudi da se velik dio njih gradi upravo uz glavne prometnice ili uz prometna čvorišta. Hrvatska se danas može pohvaliti iznimno dobrim geoprometnim položajem, koji je dodatno ‘ojačan‘ izmjenom Uredbe o TEN-T mreži kojom smo uvršteni na dodatna dva prometna koridora EU i sada se nalazimo na ukupno četiri, ali i snažnim ulaganjima koja su već danas velika i usmjerena u sve vidove prometa. No, paralelno s tim ulaganjima radimo i na razvoju Nacionalnog logističkog koncepta, koji bi trebao biti temelj za daljnja ulaganja. On bi trebao definirati područja koja bi bila optimalna za izgradnju logističkih centara, a sredstva za sufinanciranje izgradnje dodjeljivala bi se putem javnog poziva i za tu je namjenu iz europskih izvora osigurano oko 80 milijuna eura. Sve to skupa može biti dobar poticaj svima nama da nastavimo razmišljati kako ojačati potencijale koje imamo u odnosu na geoprometni položaj, ali i velik gospodarski potencijal Hrvatske - ističe ministar Butković.
Terminal u Rijeci
Među najvažnijim investicijama u hrvatsku logističku infrastrukturu i novi je kontejnerski terminal u Rijeci.
U suradnji s globalnim logističkim igračima poput Maerska, on će do 2029. utrostručiti kapacitete riječke luke, omogućujući veći promet roba prema središnjoj Europi. Tu je i gradnja 1,3 milijuna četvornih metara skladišnog prostora. Uz postojećih 1,8 milijuna kvadrata, tim će se dodatnim skladištima povećati kapaciteti za skladištenje i distribuciju.
- Buduće investicije u Luku Rijeka imaju potencijal transformirati je u jedan od ključnih logističkih centara na Jadranu. Planirane modernizacije infrastrukture, poput proširenja terminala i poboljšanja povezanosti s cestovnim i željezničkim mrežama, omogućit će učinkovitiji protok roba i dovesti do revitalizacije i razvoja luka Šibenik, Zadar, Split i Ploče. Sve navedene luke u mogućnosti su ubuduće postati logistička središta EU - Azija - naglašava Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet.
Važno je spomenuti i lučki terminal na otoku Krku, čiji je završetak planiran za 2035., a osigurat će kapacitet od 3 milijuna kontejnera, čime bi Rijeka mogla postati jedna od deset najvećih europskih luka.
Među najvažnije investicije pripada i modernizacija željezničke infrastrukture, kojoj je namijenjeno oko 6 milijardi eura u svrhu što bržeg i učinkovitijeg povezivanja s europskim tržištima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....