NOVI ŠEF TEHNIKE A1

Branimir Marić: ‘Imamo najveću i najbržu fiksnu broadband mrežu‘

Pokrivamo do 600.000 kućanstava i bilježimo najveće prosječne brzine korisnika na fiksnoj mreži, od 60 do 70 Mbps, kaže Marić

Branimir Marić

 Davor Pongracic/Cropix

Sva tri telekomunikacijska operatera planiraju u ovoj godini proširiti optiku, 5G i pristupne brzine za korisnike. Koliko će ta utakmica biti žestoka u srijedu je dao do znanja jedan od igrača - A1 Hrvatska. Na predstavljanju novoga glavnog direktora za tehniku i informacijske tehnologije Branimira Marića, koji na tu funkciju dolazi iz češkog T-Mobila, on je A1 pozicionirao kao tržišnog lidera u broadbandu u Hrvatskoj.

- A1 Hrvatska ima najveću i najbržu fiksnu mrežu nove generacija. Pokriva do 600.000 kućanstava i bilježi najveće prosječne brzine korisnika na fiksnoj mreži, od 60 do 70 Mbps - kaže Marić.

Dodaje da su sada blizu brojci od 600.000 kućanstava te da će ga premašiti za najviše mjesec dana. Do kraja 2023., naglašava Marić, njihov je cilj osigurati 800.000 kućanstava. To je tempo gradnje optike do oko 100.000 kućanstava godišnje, što cilja ove godine ponoviti i Hrvatski telekom, dok je Telemach, preuzimanjem Optima telekoma u siječnju, također krenuo tim smjerom.

Marić kaže da izračun brzine, po kojem imaju najbrži broadband na tržištu, nije rezultat internog mjerenja A1, već nezavisnog izvora koji ga je proveo. Riječ je o Ookla Speedtest platformi koju je iz Hrvatske od srpnja do prosinca 2021. koristilo oko 441.000 jedinstvenih fiksnih korisnika ili 40 posto korisnika fiksnog broadbanda, a koji su napravili 1,7 milijuna pojedinačnih mjerenja.

- Osim ukupne prosječne najveće brzine, A1 je ujedno mreža s najvećom izmjerenom brzinom downloada u Hrvatskoj, od 196 Mbps - kaže Marić.

A1 trenutačno proširuje i polaže optiku u četiri najveća hrvatska grada, zatim u Zadru, Dugom Selu, Umagu, Tučepima i Novskoj, kao i u Kaštelima, Ivanić Gradu i Solinu.

- Zasad smo još u fazi u kojoj operateri moraju brzi internet 'gurati' korisnicima, ali iz iskustva drugih, sličnih država za očekivati je da će se u jednom trenutku to promijeniti te da će korisnici početi tražiti takve usluge. Mi se pripremamo za taj trenutak - zaključuje Marić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 06:53