Iako se domaća i svjetska ekonomija postupno otvaraju, a životi građana vraćaju u pomalo izmijenjenu normalnost, hrvatsko gospodarstvo nikada nije bilo u većem problemu. U ovim kriznim trenucima očuvanje radnih mjesta postalo je najveći izazov svakog poslodavca. Iz dana u dan svjedočimo poraznim statističkim podacima o rastu broja nezaposlenih, kojih trenutno na hrvatskoj burzi rada ima nešto više 160.000. Uz one koji su praktički preko noći ostali bez svojih radnih mjesta, sve je i više radnika na zajamčenom državnom minimalcu. Unatoč neizvjesnosti i činjenici da je već sada vidljivo kako su planovi za ovu godinu jedno, a njihova realizacija nešto posve drugo, jedan od najznačajnijih poljoprivrednih proizvođača u Hrvatskoj, Kutjevo, očuvanje radnih mjesta postavio si je kao jedan od glavnih strateških kratkoročnih i dugoročnih ciljeva svog poslovanja. Upravo iz tog razloga u kutjevačkoj vinariji nemaju namjeru dirati u prava 622 radnika.
- Imamo 593 stalno zaposlena djelatnika i 29 na određeno vrijeme. Očuvanje njihovih radnih mjesta uz očuvanje financijske stabilnosti i nesmetanog obavljanja proizvodnih procesa poslovni su nam prioritet jer se na ratarskim površinama i u vinogradima odvijaju glavni sezonski poslovi te pripreme za žetvu i berbu koja nas očekuje krajem kolovoza - rekao je član Uprave Kutjeva Dino Galić.
On ističe da su za sada aplicirani jedino za mjere očuvanja radnih mjesta te da plaće radnika nisu korigirali, nego su ih zadržali na razini prije pandemije koronavirusa kako bi sačuvali standarde i kućne budžete zaposlenika, na što su iznimno ponosni.
- Za sada nismo konzumirali ostale mjere koje je Vlada nudila poduzetnicima. Smatramo da kao veliki sustav imamo odgovornost prema svim državnim i privatnim institucijama da sve svoje obaveze izvršavamo u roku. Naravno, dok nam financijska konstrukcija poslovanja to dopušta. Aktivno pratimo razvoj situacije te se svakodnevno informiramo i savjetujemo sa svim relevantnim institucijama po pitanju mogućih okvira i potpora - naglašava.
Osim o svojim radnicima, Kutjevo vodi računa i o velikoj kooperantskoj bazi unutar koje ima ugovorenu suradnju sa 242 poljoprivredna gospodarstva koja se brinu za 370 hektara vinograda. Zbog toga se iz tvrtke konstantno trude osvijestiti potrošače o važnosti kupnje i konzumacije domaćih proizvoda, čime indirektno pružaju potporu opstanku domaćih proizvođača.
Iz tvrtke poručuju da su u razdoblju gospodarske blokade ipak radili punim kapacitetom te da je zbog prirode posla većina zaposlenika i dalje dolazila na svoje radno mjesto.
- Budući da smo tvrtka kojoj je primarna djelatnost poljoprivredna proizvodnja, radili smo punim kapacitetima, naravno, uz poštovanje svih propisanih mjera Stožera civilne zaštite kako bismo maksimalno zaštitili zdravlje naših zaposlenika. Moram istaknuti i doprinos svih naših kolega koji su svojim trudom i radom osigurali da se poslovi na ratarskim kulturama i vinogradima obave u zadanim agronomskim rokovima - naglasio je i dodao kako su kao i velik broj ostalih kompanija u zemlji uredske poslove i poslove vezane za prodaju i marketing organizirali s mogućnošću rada od kuće.
Zatvaranje HoReCa sustava, gospodarska blokada, rast trošarina na alkoholne i duhanske proizvode - sve su to izazovi s kojima se vinogradarska industrija suočila u ovoj godini. Uz sve te nedaće Galić navodi da je prema informacijama o indeksu prodaje vidljiv rast prodaje vina u retail lancima, ali taj podatak i dalje ne ide u prilog domaćim vinarima. Naime, iako je rast vidljiv, on se u većoj mjeri odnosi na uvozna vina nižih cjenovnih kategorija, a prodaja vrhunskih vina domaćih vinarija i dalje bilježi pad.
Unatoč lošim brojkama, u svemu vide i nešto pozitivno. To je upravo rast online prodaje koja je u posljednja dva mjeseca doživjela procvat. Uz rast internet trgovine, pozitivan pomak, dodaje, vidljiv je i u postupnoj promjeni u navikama domaćih potrošača koji, čini se, počinju cijeniti kvalitetne domaće proizvode.
- Promjene u navikama potrošača vidljive su već dulje vrijeme. Hrvati se sve više educiraju o vinima, ali i sljubljivanju tog pića uz određenu hranu te tako podižu ljestvicu domaćim vinarima. To je za nas izvrstan pokazatelj jer, u skladu s tim trendom, konstantno ulažemo u proizvodne procese kako bismo postizali bolju kvalitetu - rekao je Galić.
Ova kutjevačka vinarija, poznata po “kraljici podruma”, graševini, 60 posto svojih vina na domaće tržište plasira putem hotelijerskih i ugostiteljskih objekata, zbog čega na ponovno otvaranje HoReCa sustava gleda pozitivno. Primjerice, samo prošle godine tim su prodajnim kanalom na domaćem i inozemnom tržištu plasirali nešto više od pet milijuna litara vina.
- Bez ugostitelja i hotelijera sektor vqinogradarstva nema šansu u plasmanu vina i zadržavanju aktualne dinamike s izlaskom vina. Vino se najviše konzumira na okupljanjima kao što su proslave, koncerti, vjenčanja i u ostalim prigodama. Trenutno ulažemo dodatne napore u pripremu sezone koja je pred nama, unatoč velikom broju upitnika i nepoznanica. Svojim partnerima i potrošačima dužni smo, bez obzira na gospodarsku sliku i mogući pomak izlaska nove berbe na tržište, kroz vinski asortiman i uslugu isporučiti vrhunsku razinu kvalitete na koju smo iznimno ponosni - zaključio je Galić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....