U Brodosplitu su prvi puta u istom danu svečano položene dvije kobilica. Radi se o kobilicama za novogradnje 541 i 542, iz serije obalno-ophodnih brodova koji se grade za potrebe obalne straže.
Kobilice za novogradnju 542 je položena u Predmontažnoj hali, a svečanost polaganja kobilice za novogradnju 541 održana je u hali Brodogradilišta specijalnih objekata. Dakle, postavljene su dvije kobilice u sklopu projekta gradnje ugovorena četiri preostala obalno ophodna broda za Hrvatsku ratnu mornaricu, nakon što je prije dvije godine izgrađen i predati na uporabu Hrvatskoj ratnoj mornarici prototip obalnog ophodnog broda Omiš. Ovi ugovori su, kako se neslužbeno doznaje, vrijedni oko 80 milijuna kuna s PDV-om po svakom brodu. Radi se o brodovima dužine 43,16 metara i širine osam metara opremljeni su temeljnim oružjem svih obalnih straža danas, a to su automatski top 30 milimetara i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 milimetara , te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.
Ministar obrane Mario Banožić podsjetio je da je projekt izgradnje obalno ophodnih brodova počeo prije dosta godina i da je ispratio dva i dočekao trećeg ministra.
- Faza projektiranja koja je bila najzahtjevnija. Uklonjeni su svi nedostatci i napravljeno je sve ono što definira cjelokupan proces gradnje broda. Danas smo dobili cjelovito rješenje koje ima svoju dinamiku rada. Tako da možemo reći da je dinamika za ove brodove 540 plus 180 plus 180 plus 180 dana. Sve što se dogodi ranije bit će sa strane ministarstva obrane podržano jer je cilj da se posao obavi kvalitetno u skladu s financijskom planu i zahtjevima ministarstva obrane.
Izvozni proizvod
Tomislav Debeljak predsjednik uprave Brodosplita istaknuo je gradnje ova četiri broda što se tiče Brodosplita trebala biti dovršena prije ugovorenog roka. Ugovorene rokove je otkrio ministar Banožić, a prema našim procjenama, mi bi ih trebali završiti pola ili čak godinu ranije od tih rokova. Poznato nam je da su ovi brodovi zbog sigurnosnih razloga što prije potrebni HRM-u i mi ćemo se potruditi da ih i dobiju što prije - istaknuo je Debeljak.
Što se tiče gradnje prototipa Debeljak je istaknuo da upravi Brodosplita nije žao niti što su imali trostruki nadzora niti što su radili trostruko projektiranja prototipa obalno ophodnog broda .
- Nije nam sada ničega žao jer smo dobili jedan izuzetno kvalitetan proizvod. Nije nam žao niti minute a niti novca koji smo dodatno uložili. Sada su obalno ophodni brodovi jedan od najvećih izvoznih aduta Brodosplita. Financijska vrijednost ovih brodova koji gradimo za HRM je puno niža nego je to u slučaju drugih zemalja, koje su pokazale interes za gradnju kod nas. Na svjetskom tržištu vrijednost ovakvog broda kreće se između 18 i 25 milijuna eura . Za Hrvatsku je ta cijena puno niža - istaknuo je Tomislav Debeljak.
Dovršetak arbitraže za jedrenjak početkom 2021.
Što se tiče jedrenjaka koji je još uvijek na vezu u Brodosplitu Debeljak je otkrio da je vezan isključivo zbog pandemije Covid 19 i da je prvi kruzing planiran za travanj iduće godine.
- Vlasnik broda je tvrtka iz Brodosplitove grupe. S naručiteljem brodova smo u procesu arbitraže, koja bi trebala biti zaključena u prvom kvartalu iduće godine. Brodosplit potražuje 48 milijuna eura - otkrio je vlasnik Brodosplita koji je ovom prigodom napomenuo da se Brodosplit se cruisingom bavi od 2014. godine.
- Iskoristili smo krizu u segmentu krstarenja tako da smo dobili najbolje menadžere i izuzetno kvalitetnu posadu. Katina je primjerice ove sezone ostvarila rekordne rezultate tako da smo ostali prepoznati u ovom segmentu - istaknuo je Debeljak.
Debeljak je kazao da je zadovoljan knjigom narudžbi i da u ovom trenutku Brodosplit ima 2.200 stalnih radnika te da s kooperantima na prostoru Brodosplita u punom radnom vremenu radi između 2.600 i 2.800 radnika. Stranih radnika je između 150 i 200.
Kontraadmiral Ivo Raffanelli, zapovjednik Hrvatske ratne mornarice, podsjetio je da je ovaj posao trebao biti dovršen do 2018. godine, ali se zbog opravdanih razloga kasnilo prilikom projektiranja prototipa.
- Djelatnici HRM-a su napravili sve da se u 87 primopredajnih ispitivanja detaljno testiraju . Tako da je maksimalno testiran. Niti jedan brod u floti HRM –a nije ovako detaljno testiran kao što je Obalno ophodni brod Omiš. Dobili smo vrlo pouzdan i jako kvalitetan brod. HRM će dati kompletan obol i u gradnji preostala četiri broda - istaknuo je zapovjednik Hrvatske ratne mornarice.
O nabavi zrakoplova
Ministar obrane Mario Banožić je ovom prigodom kazao da smatra neozbiljnim natpise jednog portala da je za nabavu 12 zrakoplova za potrebe ministarstva obrane stigla ponuda jedne američke tvrtke.
- Ponude će biti dostavljene 09.09. i njih će dostaviti samo oni od kojih je zatražena ponuda. A zatražili smo ponude od SAD-a i tu se radi o novim F-16 zrakoplovima, od Švedske smo zatražili ponudu za nove Gripene te smo još zatražili ponude za polovne francuske i talijanske zrakoplove. Zatražili smo ponude i polovnih zrakoplova F-16 iz Izraela, Grčke i Norveške. Dakle, netočni su natpisi jer službene ponude nema niti je moglo biti. Ne vidim, dakle, u nikakvoj opciji navedenu tvrtku iz SAD-a koja nudi polovne F-16 zrakoplove. Niti nam odgovara datum niti nam odgovara dobavljač niti je to obvezujuća ponuda. Ponude će se prikupljati tek 09.09. 2020. godine - istaknuo je ministar Banožić. Odluka će se, kaže Banožić, donositi na osnovu parametara ali i na osnovu političkih dogovora Hrvatske i zemlje iz kojih su zatražene ponude.
Banožić o Milanoviću
Banožić je na pitanja o putu predsjednika RH Zorana Milanovića u Albaniju, istaknuo da čak 20 članaka pravilnika o Oružanim snagama definira uporabu resursa Oružanih snaga .
- Jasno piše da predsjednik RH ima pravo koristiti resurse Oružanih snaga RH . Isto tako naglašavam da MORH radi uštede i da smanjuje broj zaposlenih, smanjuje sve troškove do granice da ne ugrozimo NATO standarde uključujući i korištenje resursa. Svi ti troškovi idu na trošak MORH-a. Znači ne idu na trošak Ureda predsjednika RH. MORH ne sudjeluje u organizaciji puta predsjednika RH . Samo dajemo suglasnost. U ovom slučaju nije bilo zakonskog osnova da ne damo suglasnost za put Predsjednika RH u Albaniju. Pitanja o opravdanosti tog puta treba adresirati na Ured RH a ne na MORH - istaknuo je ministar obrane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....