Zagrebački startup Mundus u utorak je pokrenuo Kickstarter kampanju s ciljem prikupljanja 10.000 dolara. U tome su i uspjeli, u samo dva dana.
Ekipa mladih FER-ovaca (prosjek godina je 20), Filip Hercig, Fran Zekan, Matija Fućek i Luka Dumančić, još od gimnazijskih dana rade na razvoju pametne igraće ploče Mundus. To je nešto kao PlayStation, ali za društvene igre.
Projekt
Ukratko, “digitalizirali” su tradicionalne igre poput “Čovječe ne ljuti se” ili “Trivia”, koje se sada mogu igrati na pametnoj konzoli i uz pomoć aplikacije na mobitelu. Počeli su s projektom prije nekoliko godina, još u klupama zagrebačke V. gimnazije, a sada, kako kažu, spremni su za izlazak na tržište, domaće i strano.
- Odredili smo deset tisuća dolara na Kickstarteru, jer je to iznos koji nam je potreban da skaliramo proizvodnju. Dosad smo svaku ploču radili ručno, od pleksiglasa, i sami sklapali komponente. Ovo će nam omogućiti da na neki način serijski, odnosno brže i lakše, proizvedemo svaku jedinicu, a ujedno je i poruka trgovcima i distributerima da možemo namiriti proizvodnju - priča nam Filip Hercig, idejni začetnik Mundusa, koji će najesen započeti studij na FER-u.
Pokrenuvši projekt na platformi za crowdfunding, vele, iznenadio ih je interes. U prvom su danu već prikupili oko 6500 dolara od 50-ak ulagača. Osim iz redova domaće IT scene, veliki broj ulagača dolazi sa stranih tržišta - iz SAD-a, Njemačke, a nekoliko čak i iz Meksika.
Kako Mundus funkcionira?
Igra se sastoji od pametne ploče, četiri figurice, dvije kocke za bacanje i mobilne aplikacije. Predviđena je za dva do četiri igrača, a prema potrebi, može ju igrati i njih osam. U početku, Mundus je zamišljen kao pomagalo u nastavi. Tako je nastala prva igra Trivia. Cilj je tu odgovaranjem na pitanja iz različitih područja (ima ih preko 15.000) zauzimati polja na ploči i tako pobijediti, usput i nešto naučiti. Na kraju je Mundus naručilo više do 60 škola u Hrvatskoj i Sloveniji. To im je bio prvi vjetar u leđa.
- To je igra koja je vjerojatno i najpopularnija jer je mogu igrati svi, učenici, studenti, a posebno ljubitelji kvizova i pub kvizova. No, ubrzo smo shvatili da bismo Mundus mogli softverski puniti bilo kojom društvenom igrom - prepričava Hercig.
Sada imaju desetak igara u ponudi. Neke su njihova vlastita kreacija, kao, primjerice, “Rocket Toro”, a druge su varijacije na popularne i prepoznatljive stare igre. Tako je “Versus”, najsličnija igri “Čovječe, ne ljuti se”, a ekipna igra “Melodia”, u kojoj se umreži više igraćih ploča, tjera igrače da funkcioniraju kao bend. Svaka je ploča jedan instrument, a igrači, preko svjetlećih tipki na konzoli, moraju precizno odsvirati melodiju. Osim toga, imaju i tzv. “Drinking games” za one starije od18 godina i složene strategijske i RPG igre za zahtjevnije igrače.
Cijena
Nakon završetka Kickstarter kampanje, mladići planiraju svim važnim ulagačima poslati pametne konzole, najkasnije do lipnja iduće godine. Nadaju se da će to stvoriti dovoljan “buzz” da konzole uskoro završe na policama trgovina. Još uvijek nisu sigurni o konačnoj cijeni proizvoda, ali prema trenutnim kalkulacijama, ona bi trebala biti oko 200 dolara.
- Zanimljivi su nam svi domaći distributeri društvenih igara, specijalizirani shopovi, domaći web shopovi i trgovine kao Müller - nabraja Hercig.
Na pitanje o napadu na strana tržišta - ipak su ostvarili solidnu podršku iz SAD-a, više od 10 ulagača - odgovaraju da ih ohrabruje interes, ali će ići “korak po korak”.
- Naravno da bi bilo idealno plasiranje Mundusa u tamošnji Walmart ili Target, ali prvo moramo dobiti na prepoznatljivosti kako bismo uopće mogli razmišljati o takvim suradnjama - kaže Hercig.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....