Za poduzetničku priču bračnog para Polić, Melite i Andrije, zaista se može reći da je ravna čudu; i to kliškom čudu, jer premda su u biznis krenuli s otoka Mljeta, svoje su poslovne ideje realizirali na vratima Splita. Kad su daleke 2002. počeli proizvoditi gastro suvenire koje su domaći i turisti ubrzo prepoznali kao posebne u odnosu na ono što je na tu temu bilo u ponudi, ni slutili nisu da će jednog dana čak pedeset tisuća gostiju posjećivati njihov Muzej masline i mediteranskog bilja na Klisu.
S iznimnom poduzetničkim pothvatom obitelji Polić, studente i profesore Ekonomskog fakulteta u Splitu na EU radionici u organizaciji te visokoškolske ustanove i "Slobodne Dalmacije", upoznao je voditelj poslovanja Stella Croatice Marin Jerković.
- Sve je krenulo iz neizmjerne ljubavi bračnog para Polić prema svemu što Dalmacija i njena priroda nude, a toga je na Mljetu u izobilju. Počeli su s ručnom proizvodnjom gastro suvenira na malo, što se kaže - iz garaže. Njihova je prvotna želja bila od našeg maslinovog ulja napraviti brend koji će svaki turist koji nas posjeti odavde ponijeti kao suvenir, a da bi ga kad se vrati kući podsjećao na Dalmaciju.
Posao je krenuo iznad svih očekivanja. Zato su se najprije preselili u Split, pa onda na Klis, i fokusirali na suradnju s renomiranim tvrtkama. Sve je išlo kao po loju do vremena kad je uveden embargo na izvoz određenih proizvoda u Rusiju, koje je za obitelj Polić značilo čak devedeset posto posla. Tada su osvijestili činjenicu da je nužno razvijati dodatni posao koji bi im bio neka vrsta sigurnosne mreže. Upravo zahvaljujući tom mudrom potezu su prebrodili i korona krizu, sačuvali stabilnost poslovanja i kadar.
Ispalo je, dakle, da su odlično kontrolirali rizike poslovanja prepoznavši u Herba Croatici svoju poslovnu budućnost. Naime, već etabliranom brendu Stella Croatica dodali su liniju ljekovitih i kozmetičkih proiozvoda na biljnoj bazi Herba Croatica, i posao je procvjetao. U korona krizi nije bilo turista koji bi posjećivali Muzej masline na Klisu, ali je zato prodaja proizvoda iz asortimana Herba Croatice odlično išla putem web shopa - veli Jerković.
Ključ uspjeha obitelji Polić su EU fondovi i suradnja sa stručnjacima iz različitih područja, od prvog dana poslovanja do danas.
- Kad su krenuli u realizaciju prvog objekta na Klisu 2012. godine, praktički se nisu imali s kim savjetovati oko pisanja EU projekata jer Hrvatska još nije bila u EU, a i konzultanti koji bi pripomogli oko iznimno složene i duge procedure, još nisu ni postojali. No kad se apliciralo na fondove EU kod izgradnje druge zgrade na Klisu 2015., na temelju iskustva s prvim realiziranim projektom sve je išlo nešto lakše, da bi 2018., kad su stigla europska sredstva za Muzej masline, bračni par Polić i suradnici već su stekli bogato iskustvo u pripremi i realizaciji EU projekata - kazao je Jerković, i dodao da je pola sredstava u kompleks Stella Croatica od ukupnih četiri milijuna eura, osigurano iz EU fondova.
Riječ je o deset tisuća kvadrata prostora s mogućnošću daljnjeg širenja. Upravo se apliciralo za sredstva EU-a koja bi poslužila navodnjavanju botaničkog vrta s pet stotina vrsti biljaka, koje reprezentiraju sve što se može od mediteranskog bilja vidjeti u Dalmaciji.
Danas je u kompleksu Stella Croatica na Klisu zaposleno četrdesetak ljudi. Proizvodnja se, kako su to zamislili vlasnici, odvija isključivo ručno i po tradicionalnim recepturama, i u njoj mahom sudjeluju žene.
Stella Croatica, Herba Croatica i Muzej masline privlače veliku pozornost turista i nezaobilazna su točka u njihovom posjetu južnom dijelu Hrvatske.
Orancini, džemovi, maslinovo ulje, smokve, biljna i ljekovita kozmetika.., nude se samo u suvenirnici kompleksa obitelji Polić na Klisu, zrakoplovnim lukama i specijaliziranim trgovinama. Da je Muzej masline postao velika turistička atrakcija iz male Hrvatske, svjedoči njegova nominacija za najbolji europski muzej u 2023. godini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....