Otvoren je novi podvožnjak ispod željezničke pruge u Ulici sv. L. B. Mandića, tzv. Čepinskoj, u Osijeku. Desetljećima su Osječani čekali realizaciju ovog iznimno važnog prometnog infrastrukturnog projekta, budući da se rampa na pružnom prijelazu koji se do sada nalazio u ovoj ulici nekada spuštala i 30 puta dnevno što je uzrokovalo velika čekanja i cestovne prometne zastoje, a inače je riječ o jednoj od najprometnijih cesta u Hrvatskoj, s dnevnim prometom i do 25.000 vozila. Sada je to završena priča, jer građevinska tvrtka Osijek-Koteks završila s radovima na izgradnji podvožnjaka vrijednog 7,1 milijuna eura, od kojih je 85 posto sufinancirano iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, a ostalih 15 posto iz Proračuna Republike Hrvatske. U petak ujutro 25. kolovoza prvi su se novim osječkim podvožnjakom, na južnom ulazu u grad, provezli neki od najboljih osječkih maturanata u prošloj školskoj godini koje je Grad Osijek nagradio plaćanjem vozačkog ispita, ali i oni iskusni vozači, profesionalci u autobusima GPP-a, taksisti, bajkeri iz Moto kluba Osijek...
- Ovime je riješen jedan od najvećih prometnih problema u Osijeku, na kojeg su građani čekali dulje od 50 godina tijekom kojih je na ovoj točki promet dnevno ukupno stojao i do dva i pol sata s obzirom na to da se 30 puta dnevno spuštala rampa. Sada više nema stajanja, a Osijek je dobio i novi lijepi ulaz u grad, što je plaćeno 7,1 milijuna eura. Važno je naglasiti da građane Osijeka to nije koštalo nijednog centa, jer je 85 posto došlo iz europskih fondova, a ostatak iz državnog proračuna. Radovi su počeli u studenome 2021. godine i završeni su tri mjeseca prije roka. Izgrađena su dva mosta, željeznički i cestovni, ispod njih prometnica, pješačko-biciklistička staza, javna rasvjeta, hortikulturno je uređen okolni prostor, zasađeno je 57 novih stabala – rekao je Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka, dodavši i kako je plan do kraja godine izgraditi i 250 metara spojne ceste između Ulice sv. L. B. Mandića i Autobusnog kolodvora, "čime ćemo dodatno rasteretiti promet ovim dijelom grada i vjerujem da ćemo to realizirati do kraja godine. Ukupno gledano, rekao bih da svjedočimo prometnoj renesansi Osijeka." Inače, procijenjena vrijednost projekta bila je 12,3 milijuna eura, što znači da je u izvedbi ušteđeno gotovo 5 milijuna.
- Zna se i to dogoditi, rijetko je, ali dogodi se da cijene u nabavi budu niže od procijenjenih, kao što je ovdje bilo slučaj, pa je došlo do uštede. To se može reflektirati na druge stavke unutar projekta, a sada radimo na tome kako da iznađemo način kako da određena sredstva koja imamo do kraja godine i kraja ove financijske perspektive iskoristimo i preusmjerimo u ovaj krak ceste prema Autobusnom kolodvoru – kazao je Šime Erlić, ministar regionalnog razvoja i fondova EU, dodavši i kako je "ovo samo jedan od kapitalnih projekata koji se u Osijeku realiziraju iz fondova EU, kakvih je do sada u mandatu ove Vlade realizirano u vrijednosti preko 400 milijuna eura."
- Ti projekti svakim danom Osijek čine boljim te su napravili jednu pozitivnu transformaciju grada koju mi, koji nismo iz Osijeka, vidimo svaki put kada ovdje dođemo. Grad i Županija dobro koriste sve prilike koje nude fondovi EU, a to će biti i ubuduće, jer je pred nama nova, još bogatija omotnica koju ćemo znati iskoristiti za podizanje općenite kvalitete života u ovom kraju – rekao je Erlić, dok je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture istaknuo kako je "Osijek danas jedini grad u Hrvatskoj koji realizira važne kapitalne projekte u svim vidovima prometa, cestovni, tramvajski, željeznički, zračni i riječni."
- Koristi se vertikala i mogućnosti koje pružaju nacionalna sredstva i fondovi EU. Osijek je po tome jedinstven i može biti primjer drugim gradovima kako sve vidove prometa i prijevoza uključiti u investicijski ciklus te unaprjeđivati i poboljšavati sustav – poručio je Butković. Ivan Anušić, župan osječko-baranjski naglasio je da je ovo "samo jedan od brojnih kapitalnih projekata na području grada i županije, koji su od vitalnog značaja i imaju dodanu vrijednost za naše gospodarstvo i građane."
- Za njihovu je realizaciju bila ključna suradnja, sinergija i koordinacija svih dionika, na čemu im se zahvaljujem. Pred nama je dovršetak niza kvalitetnih projekata kao i početak novih, a njihov benefit se očituje u gospodarskim pokazateljima koji iz godine u godinu rastu na području županije – kazao je Anušić. Ravnatelj SAFU-a, Dragan Jelić, dodao je kako je projekt uredno izvršen i da nema "neprihvatljivih troškova, niti korekcija, jer su nabave provedene kako treba."
- Ovo je primjer kako treba koristiti fondove EU, što Osijek i Osječko-baranjska županija sjajno pokazuju. Trenutno se samo preko SAFU-a u Osijeku provode projekti sufinancirani iz EU vrijedni preko 200 milijuna eura, a u Osječkoj županiji preko 300 milijuna eura, što ih stavlja na prvo mjesto u Hrvatskoj po povlačenju novca iz fondova, ali i kvaliteti projekata – kazao je Jelić.
Podvožnjak se, inače, proteže na 509,8 metara, cestovni most dug je 27 metara, a željeznički 21 metar. Vrijeme putovanja skraćuje se 7,5 minuta po vozilu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....