Ponuda HT-a za pametne gradove temelji se na prepoznatljivim naprednim rješenjima za e-mobilnost, pametni parking, pametni nadzor potrošnje energenata i pametnu rasvjetu
Razvoj pametnih gradova zahtijeva strukturiran pristup i integraciju tehnologije u strukturu gradskih procesa, što se u velikom dijelu temelji i na digitalnim inovacijama poduzeća koja pružaju pametna rješenja usmjerena na uštedu energije, očuvanje okoliša, mobilnost, sigurnost, unapređenje gradskih procesa te poboljšanje kvalitete života građana.
Hrvatski Telekom, koristeći prednosti novih tehnologija kao što su 5G, umjetna inteligencija i usluge u oblaku, razvija raznovrsna rješenja za pametne gradove. S pomoću tih rješenja gradske službe mogu smanjiti troškove upravljanja infrastrukturom, povećati atraktivnost grada za posjetitelje, poduzetnike i potencijalne ulagače, olakšati donošenje odluka te pridonijeti rastu prihoda grada, dok građanima istovremeno omogućavaju veću produktivnost u obavljanju svakodnevnih obaveza i olakšavaju pristup javnim servisima.
‘Danas nema napretka bez digitalizacije. Namjera Hrvatskog Telekoma je što uspješnije povezati društvo s prilikama koje pružaju nove tehnologije, a rješenja za pametne gradove ključan su korak u izgradnji digitalnog društva. Definitivno ćemo nastaviti postavljati industrijske standarde, inovirati, omogućavati nove poslovne modele i biti potpora gradovima u njihovoj digitalnoj transformaciji‘, ističe Marijana Bačić, članica uprave i glavna operativna direktorica za poslovne korisnike u Hrvatskom Telekomu.
Trenutačno, Hrvatski Telekom razvija raznovrsne ponude za pametne gradove na temeljima prepoznatljivih naprednih rješenja za e-mobilnost, pametni parking, pametni nadzor potrošnje energenata i pametnu rasvjetu.
Pametno upravljanje potrošnjom energenata
Tehnologija pametnog nadzora potrošnje energenata (eng. Smart Metering) omogućava praćenje potrošnje struje, vode i plina u stvarnom vremenu bez potrebe odlaska na lokaciju mjernog uređaja te brzi uvid i pregled stanja infrastrukture. Sve to omogućuje kontrolu troškova putem naplate po stvarnoj potrošnji, kao i uštede kroz promjene navika potrošača, bolji nadzor cjelokupne infrastrukture te pravovremene reakcije u slučaju pojave greški ili problema.
Hrvatski Telekom i Đakovački vodovod uspješno su proveli pilot-projekt pametnog udaljenog očitanja potrošnje vode u sklopu kojeg su testirani posebni vodomjeri i komunikacijski uređaji koji prikupljaju podatke o potrošnji i protoku vode, komunikacijska NB-IoT tehnologija koja prikupljene podatke šalje u centralni sustav na obradu te središnji sustav odnosno platforma za prikupljanje, analizu i vizualizaciju podataka – ComWater, koja je također razvijena unutar HT Grupe.
ComWater platforma razvijena je kao cloud rješenje koje omogućuje brzi uvid i pregled stanja infrastrukture vodovoda u svakom trenutku i bez potrebe izlaska na teren, analizu gubitaka i detekciju izvanrednih situacija unutar distributivne mreže te osigurava sigurnost podataka, brzinu i kvalitetu obrade kao i kontinuiranu podršku korisnicima.
Korištenje NB-IoT komunikacijske infrastrukture za vodovod i druge javne servise grada omogućuje pouzdanu i sigurnu mobilnu komunikaciju između uređaja i platforme, odličnu prodornost signala u zatvorene prostore te nisku potrošnju energije uz očekivano trajanje baterija u IoT uređaju i do deset godina.
Pametna rasvjeta
Rješenje za pametnu javnu rasvjetu može donijeti znatne uštede u potrošnji električne energije ugradnjom senzora za dinamičko upravljanje javnom rasvjetom, ali i smanjiti količinu svjetlosnog zagađenja koje je uvelike prisutno u gradovima.
Takvo rješenje Hrvatskog Telekoma je implementirano u stupove javne rasvjete u Svetoj Nedelji čime je omogućen nadzor i upravljanje rasvjetnim tijelima na daljinu, ali i brojne dodatne funkcionalnosti poput praćenja osnovnih vremenskih uvjeta, praćenje kvalitete zraka, mjerenje energetskih pokazatelja svjetiljke, dok dio stupova ima funkciju detektiranja prolaska pješaka i mjerenja buke u prometu.
Mobilnost kao izazov urbanih sredina
Povećanim trendom naseljavanja gradova, pitanje mobilnosti postaje jedno od najistaknutijih urbanih pitanja posljednjih godina prilikom čega se treba uzeti u obzir promet u kretanju, ali i mirovanju. Dobar primjer je svakako grad Dubrovnik koji trenutačno ima ugrađenih više od 2000 parkirnih senzora najnovije generacije. Osim što štedi vrijeme vozačima te smanjuje gužve i emisije štetnih plinova, usluga pametnog parkinga gradskim službama omogućuje lakši nadzor parkirnih mjesta i jednostavniji sustav naplate.
Sve aktualnija je i tema električne mobilnosti i pružanja dostatne infrastrukture svojim sugrađanima i posjetiteljima koji voze električne automobile. Električne punionice sastavni su dio ostvarenja planova održivosti jer daljnji razvoj njihove mreže izravno i značajno doprinosi ostvarenju društvenih ciljeva smanjenja emisija CO2 i povećanja kvalitete zraka. Hrvatski Telekom pouzdan je tehnološki partner u postavljanju punionica te njihovom upravljanju, kao i pružanju digitalne usluge punjenja.
Transparentna komunikacija grada i građana
Razvijanjem OneCity platforme unutar HT grupe, omogućena je transparentna komunikacija između građana i grada putem mobilne i web aplikacije, kao i digitalna transformacija gradskih usluga i servisa. Građanima su tako na jednom mjestu dostupni svi korisni podaci: uvid u dogovorene usluge koje građani ili tvrtke imaju s gradskim tvrtkama, informacije o računima, dugovanjima te mogućnost plaćanja računa, prijave problema i prigovora, prijave u vrtić, informacije o događanjima, kao i podnošenje zahtjeva i zaprimanje dokumenata koje izdaje grad. Sustav se također može integrirati i s drugim sustavima i rješenjima koji se već koriste u gradu te tako objediniti sve pogodnosti koje pametan grad nudi na jednom mjestu.
Hrvatski Telekom, u suradnji s gradom Splitom, realizirao je projekt izrade Split Smart City platforme koja će predstavljati digitalnu transformaciju gradskih usluga i servisa te omogućiti građanima brzu i jednostavnu dvosmjernu komunikaciju s gradskim službama. Smart City Split mobilna aplikacija i istoimena internetska stranica smartcity.split.hr od 1. lipnja dostupne su za korisnike, prvenstveno građane Splita, ali i sve posjetitelje. Aplikacija je osmišljena kako bi se olakšao svakodnevni život u gradu, omogućila prisnija komunikacija s Gradskom upravom i pružio direktan pristup uslugama gradskih tvrtki i institucija. Također, Smart City Split donosi sve važne servisne informacije na zaslon mobitela svakog korisnika, kao i vijesti o gradskim događajima, a sama aplikacija rezultat je suradnje s HT grupom. Smart City Split aplikacija dostupna je za besplatan download u Apple App Store i Google Play Trgovini. U sklopu cijelog projekta oformljen je i Kontakt centar s jedinstvenim besplatnim brojem 0800 2040.
Trenutačno je u razvoju SaaS model OneCityApp za Grad Otočac, koji će biti dostupan do kraja godine. SaaS (Software as a Service) ima mnoge prednosti. Brza skalabilnost znači da se usluge mogu prilagoditi rastućim potrebama grada bez značajnih troškova i komplikacija. Jednostavna implementacija i održavanje čine cijeli proces vrlo brzim i praktičnim, dok visoka sigurnost podataka i automatsko ažuriranje osiguravaju da su informacije sigurne i uvijek ažurirane. Nadogradnje i podrška korisnicima također su olakšane, što znači da će građani imati pristup najnovijim funkcionalnostima i brzo rješavanje eventualnih problema
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....