Godina na izmaku još je jedna od uspješnih u Konzumovoj povijesti, iako je i ona bila obilježena brojnim izazovima koje nam je donijela pandemija. Dobri poslovni rezultati pokazuju kontinuitet u održivom poslovanju, kao i našu sposobnost prilagodbe gospodarskim i društvenim promjenama. Puno puta smo dosad pokazali da znamo kako raditi u krizi te ćemo nastaviti ulagati maksimalne napore kako bi se naši kupci, partneri, dobavljači i zaposlenici i dalje mogli na nas osloniti.
Brojni uspjesi u 2021. dali su nam dodatan vjetar u leđa u zadržavanju vodeće pozicije u maloprodaji. Prvu polovicu godine obilježio je završetak procesa integracije Mercatora u Fortenova grupu, čime je ona postala maloprodajni lider u jadranskoj regiji. Na taj se način povećava stabilnost lanca opskrbe, radnih mjesta i poreznih prihoda, a Konzum i Fortenova grupa otvaraju novo razvojno poglavlje.
Ovu je godinu obilježilo i Konzumovo preuzimanje lanca Miracolo kojim smo maloprodajnu mrežu u Istri povećali za 13 novih prodavaonica. U njima kupci već sad mogu pronaći sav Konzumov asortiman, a dvije smo prodavaonice već preuredili te ćemo tijekom zime urediti još četiri. Uz to smo otvorili četiri nove prodavaonice te do kraja godine otvaramo još pet prodavaonica, a nastavili smo i s preuređenjem postojećih. Svjetski trendovi nalažu diverzifikaciju maloprodajnih formata, a mi ih uspješno pratimo razvijajući različite formate prodavaonica jer smo svjesni da naši kupci pripadaju različitim generacijama te imaju različite preferencije.
Tako smo u 2021. potpuno preuredili 24 prodavaonice, a dodatnih 70 unaprijedili smo izmjenom pojedinih odjela s naglaskom na svježe odjele. Prateći nove trendove na tržištu, u 34 prodavaonice postavili smo aparate za pripremu kave, preuredili smo 39 odjela pekarnice i omogućili kupcima da se sami poslužuju, a u više od 50 prodavaonica proširili smo odjel proizvoda "to go" i povećali asortiman prilagođen novom načinu života.
Zadovoljan kupac u središtu je svih naših aktivnosti. Osim što neprestano uvodimo inovacije i moderna tehnološka rješenja te širimo asortiman "to go" u skladu s užurbanim stilom života, snažno smo fokusirani i na daljnji razvoj naše internetske prodavaonice. Svi trendovi, ali i naši rezultati, pokazuju daljnji rast online kupnje, a mi s ponosom ističemo da smo to prepoznali još daleke 2002. Na samom početku pandemije napravili smo značajan iskorak uslugom Pokupi kojom smo tada odgovorili na rast interesa za online kupnju. Potom smo sklopili partnerstva i s drugim platformama, poput Ubera i Glova, kako bi naši kupci imali još veći broj opcija. Modernizirali smo i stranicu Velpra koja je postala središnje mjesto informiranja veleprodajnih partnera i trgovaca, čime smo ujedno i obilježili uspješnih 20 godina poslovanja Velpra tijekom kojih je ostao najveći veletrgovac na hrvatskom tržištu.
Svi smo u Konzumu ponosni što ovu godinu zaključujemo i kao prvi trgovački lanac u Hrvatskoj koji je uveo i plaćanje kriptovalutama, pokazujući tako razumijevanje svjetskih trendova i potreba modernih kupaca. Digitalizacija i digitalna transformacija neizbježni su procesi za one koji žele biti lideri, a naši razvojni timovi neprestano rade na poboljšanjima.
Digitalna transformacija osigurava nam i povećanje razine automatizacije pojedinih operacija čime ujedno umanjujemo posljedicu manjka radne snage na hrvatskom tržištu. S druge strane, inovacije i nova rješenja otvaraju prostor našim zaposlenicima za razvoj novih digitalnih vještina. Općenito u Konzumu puno pažnje posvećujemo edukaciji zaposlenika, ali i mogućnostima njihova napredovanja.
U ovim neizvjesnim vremenima smatram i da je nužno da učinimo sve kako bi se naši zaposlenici osjećali sigurno – i kad je riječ o zdravlju i osjećaju zaštićenosti na radnom mjestu, i kad je riječ o egzistenciji i skrbi za obitelj. Sustavnim jačanjem prava i pogodnosti pokazujemo da ih uvažavamo i cijenimo, a s početkom 2022. i u dogovoru s našim socijalnim partnerima, ulažemo više od 100 milijuna kuna u novo povećanje plaća za više od 90 posto naših zaposlenika, prvenstveno u maloprodaji, veleprodaji i logistici. S ciljem privlačenja novih talenata, ove smo godine lansirali i stranicu karijere.konzum.hr na kojoj još transparentnije prikazujemo sve pogodnosti i mogućnosti razvoja kod nas.
Pripadnici novih generacija iznimno su osviješteni kad je riječ o društvenoj odgovornosti. Konzum je od samih početaka snažno posvećen pomoći lokalnim zajednicama i takav smo pristup zadržali i unatoč svim izazovima koje nam je pandemija donijela. Kraj prošle i početak ove godine protekao je u znaku donacija područjima pogođenima potresom, a nastavili smo i s drugim humanitarnim akcijama, kao i podrškom kulturnim i sportskim manifestacijama i organizacijama. Četvrti put zaredom ponijeli smo titulu Najdonatora hrane, a akcijom Jedna manje i programom vjernosti s Morsovcima podsjetili smo na važnost smanjenja plastičnog otpada kako bismo sačuvali okoliš za buduće generacije. Godinu završavamo humanitarnom akcijom u partnerstvu s MultiPlusCardom kojom ćemo pomoći organizacijama diljem Hrvatske koje brinu o djeci i potrebitim obiteljima.
I u 2022. godini, u kojoj slavimo 65 godina poslovanja, Konzum će ulagati maksimalne napore da nastavi održivo poslovati te ostane čvrst oslonac kupcima, pouzdan poslovni partner dobavljačima i poželjan poslodavac radnicima. Stabilnost opskrbnog lanca i dalje će biti imperativ u svakodnevnom poslovanju, u čemu će veliku ulogu imati i naša neprestana podrška domaćim dobavljačima kojom podupiremo i razvoj domaćega gospodarstva. Asortiman ćemo i dalje prilagođavati novim životnim stilovima i zahtjevima kupaca. Kao i dosad, u svim ćemo aktivnostima najveću brigu posvetiti dobrobiti i sigurnosti naših zaposlenika, koji su najveća snaga i vrijednost Konzuma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....