POZITIVNA OČEKIVANJA

Zoran Ković, direktor Dukata: S optimizmom gledamo na 2024. godinu

Kako bismo zadržali lidersku poziciju i bili prvi izbor potrošačima ponudom inovativnih i nutritivno visokovrijednih proizvoda, privodimo kraju veliki trogodišnji investicijski ciklus

Zoran Kovic, Dukat

 Dukat/

Unatoč svim izazovima, kraj poslovne 2023. godine donosi pozitivna očekivanja jer je obilježen padom stope inflacije, rastom gospodarske aktivnosti i poboljšanjem makroekonomske situacije. Hrvatsko gospodarstvo ponovno se pokazalo otpornim na izazove, ali i na potencijalne prijetnje prelijevanja recesije iz drugih zemalja. Potaknuti tim pozitivnim trendovima, u Dukatu s optimizmom gledamo na 2024. godinu, kako za gospodarstvo u cjelini tako i za hrvatski sektor primarne proizvodnje mlijeka.

Kako bismo zadržali lidersku poziciju i bili prvi izbor našim potrošačima ponudom inovativnih i nutritivno visokovrijednih proizvoda, privodimo kraju veliki trogodišnji investicijski ciklus modernizacije i procesne optimizacije naše zagrebačke tvornice u koji smo uložili 20 milijuna eura. Ta ulaganja podloga su za inovacije i otvaranje novih kategorija proizvoda koji zadovoljavaju specifične potrebe potrošača, poput linije SenSia Fibers, prve “wellbeing” linije jogurta temeljene na holističkom utjecaju vlakana iz hrane na zdravlje te ravnotežu tijela i duha. Ponosni smo i na najnoviju nagradu dobivenu na World Cheese Awards koja je, među četiri tisuće sireva iz više od 40 zemalja, potvrdila neupitnu kvalitetu i okus sira President Grand Oval Trapist Selection, jednog od najpopularnijih sireva naše bjelovarske tvornice.

Nastavljamo osnaživati poziciju jednog od najboljih poslodavaca u zemlji ulaganjem u plaće, unapređenje radnih uvjeta zaposlenika i edukacije, što potvrđuju certifikati za izvrsnost u upravljanju ljudima i činjenica da Dukat ima najveću prosječnu plaću u prehrambenoj industriji.

Kao vodeća mliječna industrija u Hrvatskoj, Dukat je u protekloj godini nastavio podržavati proizvodnju mlijeka na svom otkupnom području. Pokrenuli smo program subvencioniranja nabave tisuću junica za naše kooperante, što je već pokazalo prve rezultate, i koji nastavljamo i u sljedećoj godini. Nakon velikih ulaganja u povećanje otkupne cijene mlijeka tijekom prošle godine, i u ovoj smo godini nastavili podržavati rad naših farmera. Upravo su naša ulaganja u otkupnu cijenu mlijeka utjecala na značajno višu prosječnu cijenu litre otkupljenog mlijeka u Hrvatskoj u usporedbi sa zemljama Europske unije.

Međutim, kako bi se preokrenuli višegodišnji negativni trendovi u primarnoj proizvodnji mlijeka, važno je združeno djelovanje svih dionika mljekarskog sektora, od Ministarstva poljoprivrede preko industrije do farmera. Zato posebno pozdravljamo nacrt Programa razvoja sektora mljekarstva u RH, koji predlaže mjere ulaganja u primarnu proizvodnju mlijeka s ciljem dostizanja 600 milijuna kilograma mlijeka godišnje do 2030. godine. Uz to, uvažavajući važnost velikih proizvođača mlijeka, ovaj program u središte stavlja male proizvođače mlijeka s ciljem revitalizacije ruralnih sredina.

Sva spomenuta ulaganja u kooperante, zaposlenike, tvornice i nove proizvode dobri su temelji za zadržavanje konkurentnosti na domaćem tržištu, ali i za iskorak na još više inozemnih tržišta kojih već sada brojimo više od 40. Kako bismo to ostvarili u godini pred nama nužna je podrška Vlade u vidu osiguravanja cijene energenata na razini cijena naših europskih konkurenata i smanjenja stope PDV-a na mliječne proizvode i sireve, najviše u Europskoj uniji, kako bi se potaknula potrošnja domaćih proizvoda.

Uz sve navedeno, godinu ćemo pamtiti i po brojnim aktivnostima usmjerenima prema održivosti poslovanja. Jedno od Dukatovih stalnih opredjeljenja za smanjenje utjecaja na okoliš jest smanjenje količine plastike u pakiranjima naših proizvoda, kojih smo 32 tone uklonili u protekle tri godine. Nastavili smo i sa smanjivanjem našeg ugljičnog otiska daljnjim optimiziranjem proizvodnje i korištenjem sunčeve energije te projektom kružnog gospodarstva kojim otpadna višeslojna kartonska ambalaža iz naših pogona postaje sirovina za proizvodnju papirne konfekcije koju koristimo u toaletima i radnim prostorima.

Nadalje, provedbom naših društveno odgovornih projekata nastavljamo motivirati građane da nam se pridruže u aktivnostima kojima pozitivno utječemo na okoliš. Ove smo godine naš najdugovječniji likovno-edukativni projekt povezali s našom inicijativom pošumljavanja. Tako je nastao najveći pojedinačni korporativni projekt pošumljavanja "Volim šume!", svojevrsni pokret školaraca, obrazovnih djelatnika i zaposlenika Dukata, zahvaljujući kojemu na temelju dječjih crteža svake godine niče nova šuma. Nakon prošlogodišnjeg, prvog vala pošumljavanja, ove smo jeseni počeli sa sadnjom novih 11 tisuća sadnica. Godinu ćemo zaključiti s ukupno 21 tisućom posađenih sadnica i gotovo 70 tisuća četvornih metara pošumljene površine.

Kao najveća mljekara i jedan od najvećih proizvođača hrane u zemlji, ove smo godine učinili još jedan korak naprijed s ciljem osvještavanja građana o odgovornom odnosu prema hrani. U rujnu smo pokrenuli veliki nacionalni višegodišnji edukativni projekt "Hrana se ne baca" kao logičan nastavak naših dugogodišnjih aktivnosti u području smanjenja otpada od hrane. Projekt je obuhvatio veliko istraživanje koje nas je osvijestilo o problemu bacanja hrane i poslužilo kao polazište za stvaranje bogate baze edukativnog i inspirativnog sadržaja na istoimenoj online platformi - www.HranaSeNeBaca.hr. Uz edukaciju zaposlenika na sve tri proizvodne lokacije, krajem godine u Zagrebu, Karlovcu i Bjelovaru organizirali smo za sve građane besplatno prikazivanje višestruko nagrađivanog dokumentarnog filma "Just Eat It - A Food Waste Story". Posvećenost zaposlenicima, farmerima i potrošačima, uz usmjerenost na vrhunsku sirovinu i kvalitetu, investicije u tvornice i nove proizvode te projekte održivost ostaju i u 2024. godini ključne poluge našeg razvoja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 12:53