Za sve podravkaše 2023. će biti godina koju ćemo pamtiti po puno dobrih stvari iako su okolnosti u kojima smo radili i živjeli, gledajući globalno, i dalje bile nestabilne i izazovne. Nastavila se borba s viskom inflacijom, s prijetnjama recesijom i nedostatkom radne snage, kao i novim svjetskim sukobima i krizama svih vrsta. U takvim okolnostima Podravka je dosegnula najvišu vrijednost dionice, pa time i kompanije u cjelini, u svojoj povijesti. Uz to, donijela je i nove strategije koje imaju veliku važnost za naše poslovanje te nastavila snažan investicijski ciklus. I pri tome uspješno zaključila pregovore sa sindikatima o novom Kolektivnom ugovoru i novom sustavu plaća uz njihovo daljnje značajno povećanje.
Vrijednost investicija u prvih devet mjeseci 2023. iznosila je 47,1 milijun eura, što je gotovo 21 posto više nego u istom razdoblju lani. Prioriteti investicijskog ciklusa su modernizacija, uvođenje novih tehnologija i digitalizacija, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada.
U skladu s time u Koprivnici je proširena Tvornica juha i Vegete, koja uskoro počinje s radom punim kapacitetom, dok je u mesnoj industriji Danica dovršen novi moderni sustav za sterilizaciju proizvoda. Započeli smo još dvije važne investicije koje bi trebale biti dovršene sljedeće godine - u okviru tvornice Kalnik u Varaždinu gradimo novu tvornicu za preradu rajčice, a u Koprivnici se gradi novi logističko-distribucijski centar.
U Sloveniji smo, pak, uspješno dovršili veliki projekt Zaokret Žita, čime smo osigurali stabilne temelje za daljnji rast pekarstva i širenje i na slovenskom i na hrvatskom tržištu.
Sve ove i druge investicije koje smo zacrtali našim investicijskim planom i Strategijom poslovanja do 2025. nužne su kako bi nam omogućile da Podravku uspješno transformiramo u visoko konkurentnu i efikasnu, multinacionalnu kompaniju koja se uspješno, rame uz rame, nosi s najvećim svjetskim tvrtkama na globalnom tržištu. Daljnji rast kompanije temeljit ćemo, naime, na čuvanju liderskih pozicija na domaćem i tržištima regije, ali i rastu izvoza na razvijenijim i ekonomski snažnijim tržištima Njemačke, Austrije i zemalja srednje Europe. To su tržišta na kojima vidimo priliku za još snažniji iskorak i dodatno jačanje naših tržišnih pozicija.
Jačanju naše globalne konkurentnosti doprinijet će i dvije nove strategije koje smo donijeli ove godine, a radi se o Strategiji održivog poslovanja te Nutritivnoj strategiji. Strategijom održivog poslovanja za razdoblje do 2030. definirali smo konkretne i ambiciozne ciljeve poput korištenja isključivo električne energije iz obnovljivih izvora ili 100 posto reciklabilne, povratne ili kompostabilne ambalaže.
Nutritivnom strategijom do 2027. obvezali smo se da će svi naši proizvodi podržavati održivu prehranu te ćemo dodatno smanjivati količine soli i šećera u najmanje 75 posto novih i inoviranih proizvoda. Iznimno nam je važno da potrošačima nudimo zdravu hranu koja je proizvedena od poljoprivrednih i drugih proizvoda čije porijeklo poznajemo uz najviše standarde sigurnosti i tako pridonesemo njihovoj kvalitetnoj i uravnoteženoj prehrani.
Uz sve navedeno, i u 2023. smo nastavili povećavati plaće našim radnicima. Ove godine to se dogodilo dva puta, što je ukupno pet povećanja u protekle dvije i pol godine. S 1. prosinca 2023. na snagu stupa i novi sustav plaća kojim ćemo zamijeniti dosadašnji, zastarjeli tarifni sustav. Na taj način ispravljamo brojne nelogičnosti u vrednovanju radnih mjesta te otvaramo jasnije mogućnosti napredovanja svakom radniku. Krajem ove godine prosječna neto primanja naših radnika bit će oko 20 posto veća u odnosu na kraj prošle godine te gotovo 40 posto veća u odnosu na prosinac 2021.
Vjerujem da će se sljedeća godina zadržati u zoni pozitivnih stopa gospodarskog rasta, prije svega zbog sve snažnije integracije našega gospodarstva s drugim zemljama Europske unije.
Očekujemo nastavak usporavanja inflacije, no što se tiče cijena hrane zbog kontinuiranih nestabilnosti u svijetu te klimatskih promjena koje negativno utječu na poljoprivrednu proizvodnju, nije realno očekivati njihov povratak na razine prije rata u Ukrajini ili pandemije koronavirusa.
Iskustvo posljednjih godina naučilo nas je da treba biti na stalnome oprezu i ostati spreman brzo se prilagoditi mogućim novim izazovima i krizama, ali isto tako ne smijemo gubiti iz fokusa naše ciljeve i dugoročnu perspektivu.
Zato Podravka i sljedeće godine nastavlja s tehnološkom modernizacijom i povećanjem efikasnosti proizvodnje i poslovanja kako bismo nastavili rasti i razvijati se u interesu naših zaposlenika i dioničara, ali i svih naših drugih dionika i zajednice kojima ostajemo pouzdan partner.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....