OGROMAN POTENCIJAL

Ivan Ostojić, član Uprave za razvoj poslovanja Infobipa: AI donosi dodatnu vrijednost kompanijama

Primjena umjetne inteligencije u nekim područjima života još uvijek je predmet rasprave, ali već je sada jasno da ona omogućava personalizirana rješenja koja poboljšavaju korisničko iskustvo i smanjuju troškove

Ivan Ostojić

U tehnološkom svijetu već neko vrijeme razvijamo i koristimo umjetnu inteligenciju (AI) te smo itekako svjesni ogromnog potencijala te tehnologije u svim područjima našeg djelovanja. Više ne možete zamisliti neko novo, malo kompleksnije rješenje koje ne koristi potencijal AI tehnologije. Ono što je zanimljivo je da je 2023. godina u kojoj je, prvenstveno popularizacijom generativnih lingvističkih modela poput ChatGPT-ja, ali i drugih aplikativnih rješenja, potencijal te tehnologije postao vidljiv široj javnosti. S obzirom na mogućnosti te tehnologije koje su zaista transformativne, nije čudo da je čitava godina obilježena širokim društvenim raspravama o upotrebi AI-ja, kako njegovih pozitivnih primjena, tako i potencijalnih opasnosti koje zaista moramo osvijestiti i ograničiti.

U poslovnom svijetu AI se posljednjih nekoliko godina već dokazao kao neizostavni element povećanja efikasnosti, ubrzanja operacija i smanjivanja troškova, ali i otvaranja potpuno novih poslovnih mogućnosti i novih poslovnih modela. AI više nije novitet neizvjesne vrijednosti, nego potvrđeno dragocjeni resurs za kompanije u širokom rasponu djelatnosti.

U Infobipu AI tehnologiju koristimo u gotovo svim našim rješenjima i tu imamo odlične rezultate. U nizu nagrada koje je Infobip posljednjih godina dobio, od posebne je važnosti nedavno priznanje Gartnera, jedne od najjačih globalnih analitičkih kuća za ICT, koji je Infobip proglasio vodećom globalnom komunikacijskom platformom i liderom na tzv. CPaaS (Communications Platform-as-a-Service) tržištu u svom prvom Magičnom kvadrantu za CPaaS. To je jedno od brzo rastućih tržišta koje bi, po procjeni Gartnera, već 2026. godine moglo premašiti 30 milijardi dolara. Infobipova cloud komunikacijska platforma je takvo priznanje dobila upravo zbog naše Experiences nadogradnje temeljene na AI tehnologiji, koja tvrtkama omogućuje još više interakcija s korisnicima, veću lojalnost, pa onda i rast prodaje. To našim partnerima omogućuje jačanje njihove konkurentnosti i tržišnog uspjeha, a s Infobipovom komunikacijskom platformom mogu dosegnuti čak sedam milijardi mobilnih uređaja na šest kontinenata.

Kakvi su učinci primjene Infobipove platforme, najbolje pokazuju novi podaci prikupljeni tijekom ovogodišnjeg Crnog petka i Cyber ponedjeljka. Crni petak i Cyber ponedjeljak nude brendovima iz maloprodaje i e-trgovine značajnu priliku za povećanje prodaje, no buka prema potrošačima od strane niza brendova u te je dane velika i sve je teže istaknuti se. Zbog toga kompanije u maloprodaji i e-trgovini, da bi opstale i napredovale, moraju prilagoditi svoju komunikacijsku strategiju i ponuditi interaktivnu, dvosmjernu komunikaciju s potrošačima koristeći kanale koje oni preferiraju.

Analiza komunikacije brendova s potrošačima na našoj platformi pokazuje dominaciju razgovornih iskustava, uglavnom preko direktnih poruka. Ukupno je Infobipova platforma zabilježila rekordnu razinu interakcija brendova s kupcima, odnosno čak 2,7 milijardi poruka na Crni petak i 2,5 milijardi poruka na Cyber ponedjeljak. To je porast od čak 210 posto u broju interakcija porukama putem mobilnih aplikacija na Crni petak, odnosno 223 posto na Cyber ponedjeljak u usporedbi s prosjekom za studeni. Istovremeno su interakcije multimedijskim porukama (MMS) povećane za 178 posto na Crni petak i 167 posto na Cyber ponedjeljak u usporedbi s prosjekom za studeni.

Interakcije putem RCS-a (Rich Communication Services) su se udvostručile na Crni petak i povećale čak pet puta na Cyber ponedjeljak ove godine u usporedbi s istim danima lani. Ukupne interakcije na Crni petak skočile su za 98 posto u usporedbi s prosječnim danom u studenome, a na Cyber ponedjeljak za 77 posto u usporedbi s prosjekom.

Tako visok rast interakcija s potrošačima putem naše platforme nije slučajan - upravo putem razgovornih chat aplikacija i generativne umjetne inteligencije Infobip može pomoći svojim klijentima da potrošačima ponude najbolji mogući doživljaj i povećaju njihovu uključenost, a time i prodaju na dane poput Crnog petka ili Cyber ponedjeljka. Posebno smo fokusirani na razvoj rješenja koja omogućuju personalizaciju komunikacije i inovativne načine interakcije s brendovima putem razgovorne umjetne inteligencije (conversational AI), koja se pokazuje kao moćan alat povećanja efikasnosti poslovanja i zadovoljstva korisnika.

Infobipova chatbot platforma potpomognuta umjetnom inteligencijom omogućuje stvaranje i korištenje prilagođenih chatbota s unaprijed definiranim radnim procedurama na odabranim kanalima, integrirano s postojećim sustavom, platformom treće strane ili CRM rješenjima na OpenAPI sučeljima. Naši AI chatbotovi mogu se potpuno integrirati u tehnološku strukturu klijenta, a rade na više kanala, uključujući SMS i aplikacije poput WhatsAppa, Messengera i Vibera.

Inovacije Infobipa u području umjetne inteligencije i dubokog učenja svakodnevno primjenjujemo u radu s našim partnerima i klijentima diljem svijeta. Razvili smo niz funkcionalnih rješenja temeljenih na AI tehnologiji, kao što su LAQO GPT i Podravkin AI asistent SuperfoodChef-AI by Coolinarika. Naša najnovija solucija, AI Hub, sveobuhvatan je alat koji integrira naprednu analitiku i generativni AI, čime postavlja nove standarde u digitalnim transformacijama i razgovornoj umjetnoj inteligenciji. Tvrtke i brendovi mogu koristiti AI Hub kao cjelovito rješenje ili pojedinačne proizvode kako bi upotpunili druge alate, poput Salesforcea, HubSpota i drugih.

Primjena umjetne inteligencije u nekim drugim područjima života još uvijek je predmet rasprave, ali već je sada jasno da će utjecaj na poslovanje mnogih kompanija biti vrlo pozitivan. Naše iskustvo i iskustva naših partnera to potvrđuju, jer AI omogućuje personalizirana rješenja koja poboljšavaju korisničko iskustvo i smanjuju troškove. Trendovi na tržištu snažno upućuju na ubrzani razvoj cijelog tog područja, a Infobip stalnim inovacijama namjerava ostati u samom vrhu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 13:19