Ako turističku godinu koja je lagano na izmaku usporedimo s referentnom 2019., posljednjom godinom prije pandemije u kojoj su rezultati bili impresivni, možemo reći da smo, na razini turističkog sektora, postigli dobre rezultate. Ambiciozni planovi obilježili su početak godine, a unatoč činjenici da glavni dio sezone nije u potpunosti ispunio planirane ciljeve, možemo biti vrlo zadovoljni predsezonom i postsezonom jer smo ostvarili jako dobre rezultate u noćenjima i dolascima. Ono što nam predstoji jest analiza kolika je bila stvarna potrošnja na destinacijama. Isto tako, važno je istaknuti činjenicu da smo svi u sektoru pomno pratili situaciju, prvenstveno konkurenciju i na vrijeme reagirali na kretanja na tržištu, što je bilo ključno za ostvarenje planova. Prije ulaska u novu turističku godinu, svjesni smo da nas očekuje izazovno razdoblje jer je konkurencija na Mediteranu vrlo jaka i vratila se u punom zamahu. Ono što nam je svima zajedničko jesu izazovi s nedostatkom radne snage, odnosno problem educirane i stručne radne snage, što povlači i pitanje kvalitete i ponude.
Tu je i pitanje cijena koje trebaju prvenstveno pratiti razinu kvalitete. Sigurno je bilo trenutaka u kojima su pojedinci iskoristili priliku i možda imali previsoke cijene usluge za ono što su nudili, ali mislim da će to dugoročno regulirati tržište, odnosno naši gosti. Prošla nas je godina možda pomalo zavela vrhunskim rezultatima, ali ne zaboravimo da je to bila prva godina nakon pandemije kada su ljudi bili posebno željni putovanja, a sada nas očekuju "normalne" turističke godine koje znače borbu s konkurencijom s aspekta kvalitete, cijena i ostalih parametara. Ključni aspekti za daljnji razvoj turizma u Hrvatskoj su investicije, edukacija, razvoj stručnog kadra te digitalizacija poslovanja i destinacija. Uvjeren sam da s našom ponudom, iskustvom i znanjem možemo i hoćemo osigurati daljnji održivi razvoj turizma u Hrvatskoj. Osobito je indikativno da sve više raste zanimanje za segment kontinentalnog turizma, a što je potvrda da su višegodišnji napori i aktivnosti privatnog i javnog sektora urodili plodom te da je moguće postići regionalno uravnoteženiji i cjelogodišnji turizam.
Za turističke agencije 2023. bila je izazovna jer smo i dalje osjećali posljedice pandemije. Za Uniline se iznimno dobrim potezom pokazalo formiranje Uniline grupe koja posljednjih godinu dana, uz upravljanje imovinom i akvizicijama, strateški upravlja društvima Uniline d.o.o. (s fokusom na incoming turizam), E -Tours d.o.o. (s fokusom na avio i korporativna putovanja, outgoing i MICE), Uniline Mobility d.o.o. (fokus na rent-a-car i prijevoz) te Amarin d.o.o. (razvoj projekta). Poslovno gledano zadovoljni smo, bilježimo veliki rast prometa u odnosu na lani te očekujemo da će isti biti na razini najavljenih 60 milijuna eura. Navedeni promet, uz činjenicu da usluge Uniline grupe godišnje koristi više od 400.000 zadovoljnih klijenata, donosi i značajan gospodarski multiplikator za okruženje.
Gledano s turističkog aspekta, u društvu Uniline vidljiv je značajan oporavak organiziranog turističkog prometa u 2023., osobito s dalekih tržišta, koja su nama već dugi niz godina u fokusu poslovanja jer je riječ o gostima koji putuju tijekom cijele godine te imaju veliki potencijal daljnjeg rasta. Oporavak, a u nekim slučajevima čak i troznamenkasti rast, bilježe i ostala društva grupe - Uniline Mobility, koji je uz prestižni brend Europcara, ponudu dodatno proširio akvizicijom društva Vetura i e-Tours, koji je zahvaljujući kontinuiranom ulaganju u stručan kadar i kvalitetu ostvario rekordne rezultate. Ipak, izazovi u 2023. godini ponukali su nas da dodatno poradimo na efikasnosti i profitabilnosti poslovanja, zbog čega smo u dijelu grupacije proveli opsežan projekt analize i organizacije poslovanja s ciljem povećanja efikasnosti i osiguranja visoke razine kvalitete usluge kako bismo se uspješno mogli nastaviti razvijati i rasti, a rezultate implementiranih promjena očekujemo već u 2024. godini.
Kraj 2023. iskoristit ćemo za sveobuhvatnu analizu kako bismo donijeli kvalitetne odluke jer je turizam vrlo dinamična gospodarska grana koja zahtijeva jako puno angažmana i ulaganja, u kojoj se traže inovativni, održivi i zanimljivi turistički proizvodi. Iznimno je važno promišljati o održivosti turizma u budućnosti, upravljati destinacijom te osigurati kvalitetnu suradnju i sinergiju svih dionika.
Još bolje sinergijske učinke planiramo i u 2024. godini. Uniline grupi kao matici će i dalje, uz upravljanje imovinom i akvizicije, fokus biti na podršci društvima u razvojnom i organizacijskom smislu, a poseban ćemo naglasak staviti na razvoj i ulaganje u kadrove, digitalizaciju i automatizaciju poslovanja te rast kvalitete u svim segmentima.Konkretno govoreći, u 2024. očekujemo potpunu stabilizaciju poslovanja te daljnji rast na izvaneuropskim i europskim tržištima. Nastavljamo i dalje rasti i razvijati se i na domaćem tržištu - kao jedan od preduvjeta je krajem ove godine predviđeno preseljenje zagrebačkog ureda Unilinea i eToursa na novu adresu, u Ulica grada Vukovara 5/1, a drugi važan korak je ulazak eToursa u segment MICE poslovanja. Također, upravo pokrećemo i jedan veći projekt digitalizacije koji će, uz kapital Uniline grupe, biti financiran i sredstvima EU. Uz sinergijsko djelovanje svih društva grupacije, dodatno ćemo proširiti ponudu naših usluga, nastaviti s digitalizacijom poslovanja, ali i putovanja i destinacija.
Svim ovim aktivnostima, ali i daljnjim ulaganjem u razvoj sportskog turizma Uniline grupa, aktivno sudjeluje i daje značajan doprinos pozicioniranju Hrvatske kao sportske, turističke i održive destinacije. Sve je to u skladu s planiranim aktivnostima resornog ministarstva, Hrvatske turističke zajednice te Strategije razvoja turizma u Hrvatskoj. Uniline grupa, kao vodeća destinacijska management kompanija u regiji, svakako će nastaviti biti aktivan partner u svim strateškim aktivnostima i projektima hrvatskog turizma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....