Zahvaljujući njihovom angažmanu i doprinosu, neovisno o organizacijskim razinama i radnim mjestima, grupa istodobno bilježi povijesno dobre rezultate, ali i provodi cijeli niz transformacijskih aktivnosti usmjerenih na jačanje ukupnog poslovanja kompanije. Upravo je briga o zaposlenicima široj javnosti najmanje vidljiva, a zapravo jedan od najznačajnijih takvih procesa u Fortenova grupi, a sustavnu konsolidaciju poslovanja od njezina nastanka, pratila je i izgradnja sustavne podrške razvoju talenata kao ključnog resursa. Naime, u samo dvije godine od osnivanja, kompanija je uspostavila modernu funkciju ljudskih potencijala s ciljem stvaranja poticajnog radnog okruženja što je, zahvaljujući intenzivnom korištenju internih i eksternih kanala za komunikaciju cijelog niza osmišljenih aktivnosti, dovelo do toga da je u ovogodišnjem tradicionalnom anketnom istraživanju Poslodavac prvog izbora Fortenova grupa na šestome mjestu liste najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj u 2022., po izboru više od 26.000 ispitanika.
Transformacijski napredak
Time je poslala izrazito važnu poruku o vlastitom transformacijskom napretku - od kompanije koja je prije četiri godine bila najveći problem regije postala je kompanija koja svojim načinom rada i rezultatima postaje uzor i koje široka javnost prepoznaje kao okruženje u kojem bi htjeli raditi i razvijati svoje karijere. Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe, smatra da poslodavci imaju posebno veliku odgovornost u osiguranju sigurnog i stabilnog poslovanja, osobito u vremenima velikih izazova.
"Svima nam je u interesu graditi poslovanje koje zaposlenima ne jamči samo sigurnost nego i razvoj njihovih vlastitih karijera, ali i zdrav i ispunjen privatni život. Mislim da je to ključna poluga za mijenjanje doživljaja i ukupnog djelovanja ljudi koji žive na ovim prostorima, ali i način za mijenjanje negativnih populacijskih trendova i dugoročno osiguranje prirodnog prirasta stanovnika koji su, budimo iskreni, naši budući zaposlenici, ali i potrošači", smatra Peruško.
No, da bi se uspostavio takav efikasan sustav, a s obzirom na veličinu grupe i različite djelatnosti u okviru kojih posluju operativne kompanije (maloprodaja, prehrana i poljoprivreda), u svim kompanijama je prvo provedena evaluacija više od 4500 radnih mjesta. To je omogućilo identificiranje svih menadžerskih pozicija u grupi, nakon čega je za više od 1000 menadžera, provedbom standardizirane metodologije, dobivena sveobuhvatna analiza leadership potencijala na razini svih operativnih kompanija.
“Tailor made” programi
Na temelju analize, za sve menadžere izrađeni su individualni planovi razvoja koji su predstavljali temelj za uvođenje jedinstvenog programa razvoja leadership kompetencija, iz čega je nakon šest mjeseci pripreme i detaljne razrade programa nastao jedinstveni interni DRIVE Beyond Excellence program edukacije, koji se sastoji od tri različita "tailor made" programa kroz koje će tijekom dvije godine proći oko 450 zaposlenika Fortenova grupe. U prvoj generaciji Drivea, edukacije je uspješno završilo više od 250 zaposlenika, dok je u drugom ciklusu koji je za sve programe počeo tijekom listopada i studenoga uključeno još 200-tinjak zaposlenika. Tome treba pridodati i edukacije koje se provode u operativnim kompanijama pa su tako u različitim trening procesima u 2021., zaposlenici iz 40 kompanija grupe proveli ukupno 366.588 sati ili. prosječno, 8,2 sata po zaposleniku.
Kad je riječ o priznanjima najbolje prakse vezane uz razvoj zaposlenika, u ožujku su Fortenova grupa i operativne kompanije Jamnica, Konzum, PIK Vrbovec i mStart dobile Certifikat Poslodavac Partner kao potvrdu najviše kvalitete upravljanja u pet ključnih područja ljudskih resursa - Strategiji, Regrutiranju i selekciji, Upravljanju učinkom, Usavršavanju i razvoju te Odnosu prema zaposlenicima.
"Kompanije predstavljaju pravi primjer uspješnog upravljanja ljudskim resursima koje se kontinuirano razvija u svim područjima. Aktivnosti regrutacije i selekcije su na vrhunskoj razini, dok su se onboarding procesi istaknuli inovativnim praksama i pristupom. Pohvalna je interna komunikacija na svim razinama organizacije koja osigurava dobru informiranost u timovima, a zanimljivo je istaknuti da su pojedine prakse primjer izvrsnosti i na globalnoj razini", istaknuli su iz Selectio grupe pri dodjeli CPP-a.
Ujedno su kompanije kao poslodavci osvojile nagrade na Best Employer Brand Awards u Adria regiji. Jamnica je pobijedila u kategoriji Napredak u razvoju i implementaciji aktivnosti brendiranja poslodavca, dok je Fortenova grupa d.d., zajedno s Jamnicom i Zvijezdom, osvojila nagradu za najbolju robnu marku poslodavca u FMCG sektoru, istaknuvši se projektima edukacije i razvoja ljudi te izgradnje organizacijske kulture, inovativnih aktivnosti i interne komunikacije. Također, Mercator Slovenija je dobio Grand Prix Slovenije i nagradu za najbolju robnu marku poslodavca u sektoru maloprodaje. Sarajevski kiseljak, pak, zauzeo je treće mjesto na listi najpoželjnijih poslodavaca u Bosni i Hercegovini u sektoru prehrane.
Program H2O za zaposlenike
U kompanijama se provode i različiti programi onboardinga novih zaposlenika. U Jamnici i kompanijama grupe pića Fortenova grupe osmišljen je strukturirani onboarding program za nove zaposlenike pod nazivom H2O (Hello to New Opportunities). Program je namijenjen svim novozaposlenima - s tim da se setovi aktivnosti razlikuju ovisno o kategoriji zaposlenika. Ono po čemu se ovaj program izdvaja jest činjenica da je namijenjen i onima koji se vraćaju na posao s dugotrajnog bolovanja i roditeljskog dopusta. Konzum je svoju Konzum akademiju počeo 2005. s više od 180.000 zaposlenika koji su od tada sudjelovali na više od 14.500 edukacija, a u okviru Akademije Konzum je 2010. otvorio Centar za selekciju i edukaciju. Akademija je 2021. godine ponudila desetke različitih edukacija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....