Grad Osijek za svoj je 236. rođendan dobio dar koji je razveselio i stanovnike Belog Manastira i cijele Osječko-baranjske županije, jer je petnaestak godina nakon konferencije europskih ministara prometa u Helsinkiju, gdje je dogovoren Paneuropski koridor Vc, otvorena i u promet puštena baranjska dionica Slavonike Beli Manastir - Osijek. Prometni koridor Vc, koji se pruža od Budimpešte preko Sarajeva do Ploča, složena je poveznica sjeverne, srednje i južne Europe i predstavlja izuzetnu vrijednost u kontekstu procesa privredne i prometne integracije srednjoeuropskog prostora. Završetak koridora Vc dio je projekta Vlade Republike Hrvatske "Savjet za Slavoniju, Baranju i Srijem".
Ukupna dužina dionice Beli Manastir - Osijek iznosi 24,6 km, a s obzirom na to da se na njoj nalazi najvažniji infrastrukturni objekt na cijeloj autocesti - most preko rijeke Drave, predmetna dionica je zbog različite dinamike izgradnje podijeljena na dvije poddionice: poddionicu most Halasica - Osijek, dužine 7,1 km, u vrijednosti od 126 milijuna eura, i poddionicu Beli Manastir - most Halasica, dužine 17,5 km, u vrijednosti 80,4 milijuna eura. Most preko rijeke Drave najduži je most u Hrvatskoj, a nosi ime 3. gardijske brigade "Kune", koja je podnijela najveću žrtvu u Domovinskom ratu. Na poddionici Beli Manastir - most Halasica prva faza radova započela je u kolovozu 2018. godine, i to izgradnjom mosta Halasica, nadvožnjaka i putnih prijelaza, a druga faza radova započela je izgradnjom same trase 2020. godine. Cijeli je projekt financiran sredstvima razvojnih banaka s udjelima: EBRD (51%) i HBOR (49%), a izvođač radova je poslovna udruga Osijek-Koteks d.d. i GP Krk d.d.
Poddionica Beli Manastir - most Halasica predzadnja je dionica na autocesti A5, a na njoj se nalazi deset objekata na trasi, čvor Beli Manastir, prateći uslužni objekt Beli Manastir i čeona naplatna postaja Sudaraž. Izgradnjom ove poddionice gotovo je u cijelosti završen dio koridora Vc koji prolazi kroz Hrvatsku, te još preostaje izgradnja pet kilometara autoceste do granice s Mađarskom. Cestarina za dionicu Osijek - Sudaraž (Beli Manastir) za I. skupinu vozila iznosit će 12 kuna, dok će Baranjce put do Zagreba koštati 122 kune, do Slavonskog Broda 35 kuna, a do granice s Bosnom i Hercegovinom 26 kuna. Naplata cestarine dionice Beli Manastir - Osijek počinje 1. siječnja 2023., pa će prvi putnici namjernici ovu dionicu probati besplatno.
Iako je Panonska nizina nekada bila more, njome se danas ne putuje brodom, nego jednom od najmodernijih mreža autocesta u Europi. Izgradnja dionice Beli Manastir - Osijek, osim strateškog povezivanja sjeverne, srednje i južne Europe u vidu teretnog prometa te pozicioniranja grada Osijeka u važno prometno čvorište, iznimno je važna za razvitak Baranje kao regije, koja je u proteklih nekoliko godina znatno osnažila svoju turističku ponudu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....