VAŽAN PROJEKT

Dionicom Beli Manastir - Osijek strateški povezana sjeverna, srednja i južna Europa

Grad Osijek za svoj je 236. rođendan dobio dar koji je razveselio i stanovnike Belog Manastira i cijele Osječko-baranjske županije

Most preko rijeke Drave na Koridoru 5C koji se proteze od Budimpeste do Ploca.
Na fotografiji: Most na rijeci Dravi kod Petrijevaca
 

 CROPIX

Grad Osijek za svoj je 236. rođendan dobio dar koji je razveselio i stanovnike Belog Manastira i cijele Osječko-baranjske županije, jer je petnaestak godina nakon konferencije europskih ministara prometa u Helsinkiju, gdje je dogovoren Paneuropski koridor Vc, otvorena i u promet puštena baranjska dionica Slavonike Beli Manastir - Osijek. Prometni koridor Vc, koji se pruža od Budimpešte preko Sarajeva do Ploča, složena je poveznica sjeverne, srednje i južne Europe i predstavlja izuzetnu vrijednost u kontekstu procesa privredne i prometne integracije srednjoeuropskog prostora. Završetak koridora Vc dio je projekta Vlade Republike Hrvatske "Savjet za Slavoniju, Baranju i Srijem".

Ukupna dužina dionice Beli Manastir - Osijek iznosi 24,6 km, a s obzirom na to da se na njoj nalazi najvažniji infrastrukturni objekt na cijeloj autocesti - most preko rijeke Drave, predmetna dionica je zbog različite dinamike izgradnje podijeljena na dvije poddionice: poddionicu most Halasica - Osijek, dužine 7,1 km, u vrijednosti od 126 milijuna eura, i poddionicu Beli Manastir - most Halasica, dužine 17,5 km, u vrijednosti 80,4 milijuna eura. Most preko rijeke Drave najduži je most u Hrvatskoj, a nosi ime 3. gardijske brigade "Kune", koja je podnijela najveću žrtvu u Domovinskom ratu. Na poddionici Beli Manastir - most Halasica prva faza radova započela je u kolovozu 2018. godine, i to izgradnjom mosta Halasica, nadvožnjaka i putnih prijelaza, a druga faza radova započela je izgradnjom same trase 2020. godine. Cijeli je projekt financiran sredstvima razvojnih banaka s udjelima: EBRD (51%) i HBOR (49%), a izvođač radova je poslovna udruga Osijek-Koteks d.d. i GP Krk d.d.

image

Naplatna postaja na dionici

CROPIX

Poddionica Beli Manastir - most Halasica predzadnja je dionica na autocesti A5, a na njoj se nalazi deset objekata na trasi, čvor Beli Manastir, prateći uslužni objekt Beli Manastir i čeona naplatna postaja Sudaraž. Izgradnjom ove poddionice gotovo je u cijelosti završen dio koridora Vc koji prolazi kroz Hrvatsku, te još preostaje izgradnja pet kilometara autoceste do granice s Mađarskom. Cestarina za dionicu Osijek - Sudaraž (Beli Manastir) za I. skupinu vozila iznosit će 12 kuna, dok će Baranjce put do Zagreba koštati 122 kune, do Slavonskog Broda 35 kuna, a do granice s Bosnom i Hercegovinom 26 kuna. Naplata cestarine dionice Beli Manastir - Osijek počinje 1. siječnja 2023., pa će prvi putnici namjernici ovu dionicu probati besplatno.

image

Predsjednik Vlade Andrej Plenković sudjelovao je na svečanom otvorenju dionice autoceste A5 Beli Manastir - Osijek, koja je dio međunarodnog prometnog koridora Vc.
Na fotografiji: Ivan Anušić, Oleg Butković, Andrej Ple

CROPIX

Iako je Panonska nizina nekada bila more, njome se danas ne putuje brodom, nego jednom od najmodernijih mreža autocesta u Europi. Izgradnja dionice Beli Manastir - Osijek, osim strateškog povezivanja sjeverne, srednje i južne Europe u vidu teretnog prometa te pozicioniranja grada Osijeka u važno prometno čvorište, iznimno je važna za razvitak Baranje kao regije, koja je u proteklih nekoliko godina znatno osnažila svoju turističku ponudu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2024 12:29